logo logo


Раціональне використання «Золотого перетину Піфагора», «Золотого перерізу Архімеда» та чисел Фібоначчі при розробці ТМ і бренду в маркетингу

НазваРаціональне використання «Золотого перетину Піфагора», «Золотого перерізу Архімеда» та чисел Фібоначчі при розробці ТМ і бренду в маркетингу
Назва англійськоюRational use of the «Golden Section of Pythagoras», «Golden Sections of Archimedes» and Fibonacci numbers in the development of TM and brand in marketing
АвториВладислав Василишин
Принадлежність Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описВасилишин В. Раціональне використання «Золотого перетину Піфагора», «Золотого перерізу Архімеда» та чисел Фібоначчі при розробці ТМ і бренду в маркетингу. Галицький економічний вісник. 2024. Том 91. № 6. С. 163-171.
Bibliographic description (trans):Vasylyshyn V. Rational use of the «Golden Section of Pythagoras», «Golden Sections of Archimedes» and Fibonacci numbers in the development of TM and brand in marketing. Galician economic journal, 2024, vol. 91, no 6, pp. 163-171.
Bibliographic description:Vasylyshyn V. Rational use of the «Golden Section of Pythagoras», «Golden Sections of Archimedes» and Fibonacci numbers in the development of TM and brand in marketing. Galician economic journal, 2024, vol. 91, no 6, pp. 163-171.
UDC:

339.138; 658

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.06.163
Ключові слова

числа Фібоначчі, золоті перетини Архімеда та Піфагора, товарна марка (TM), бренд.

Короткий опис

Досліджено застосування чисел Фібоначчі та «золотих перетинів» Архімеда і Піфагора в архітектурі, мистецтві, живописі, техніці, медицині, хімії, фізиці, математиці та інших сферах людського життя. Відомо також, що в навколишньому світі вся природа побудована і розвивається за принципами золотого перетину чисел Фібоначчі і золотого перетину Архімеда і Піфагора в їх зростаючих і спадаючих рядах. Відомо також, що ціле і його частини в живому світі також побудовані за принципом золотого перетину. Вчені також довели, що наше око і його будова також «сконструйовані» природою на основі золотого перетину. Передавання даних, які сприймає людське око, передаються до мозку людини хвилями також за принципом золотого перетину. Те, що нас оточує і те, як ми побудовані в природі, побудовано на принципах золотого перетину. Тобто, наше життя побудоване на принципах золотого перетину. Все, що людина створює, щоб воно було раціональним, природним, красивим і подобалося нам, також має бути побудоване на принципах золотого перетину і чисел Фібоначчі. Оскільки інформація, яку ми сприймаємо, на 90% проходить через очі, і те, що ми сприймаємо найбільше (близько 70%) – це форма, а інші 20% – кольори, знаки, малюнки, написи. То для того, щоб правильно впливати на людину природним шляхом і особливо для «зелених» брендів і ТМ, що може передаватися через упаковку, сам продукт або послугу, або комунікацію, або презентацію, або будь-яким іншим чином, ми повинні використовувати числа Фібоначчі і золоті перетини. Запропоновано використовувати золоті січення в маркетингу при його плануванні й управлінні підприємством, зокрема для розрахунку й прогнозування цін, вигляду та розміру тари, а також розроблення кольорових гам упаковки, торгових знаків, брендів, розміщення товарів на полицях, форма й розміщення наклейок на тарі й усе інше повязане з формою, розміром, кольоровими гамами, знаками і символами; розрахунок і вигляд стелажів у середині та зовні місць продажу; розроблення плану комунікацій і їх проведення, розроблення та управління музичним супроводом, запахи й інші засоби, що покращують сприйняття та комунікацію, починаючи від індивідуальних брендів до брендів товару, фірми, дистрибютерів, брендів покупців та «зелених брендів».

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Корнієнко В. С. Про закони краси. Харків, 1991. 320 с.
  2. Гаврилюк П. І. Проблема естетики і теорія управління. Київ, 1991. 350 с.
  3. Волкотруб І. Т. Основи художнього конструювання. Київ: Вища школа, 1991. 420 с.
  4. Шевельова І. Принципи пропорцій. Київ,1982. 356 с.
  5. Соколов А. Таємниці золотого перетину. 1978. № 5. С. 41–44.
  6. Шубнікова А. В., Коцик В. А. Симетрія в науці та мистецтві. Київ, 1972. 450 с.
  7. Дмитренко М. Українська символіка Київ: Редакція журналу «Народознавство», 1994. 125 с.
  8. Ковальов Ф. В. Золотий перетин у живописі Київ: Просвіта, 1989. 87 с.
  9. Козлов В. Н. Основи орнаментальної композиції. Київ, 1976. Ч. 1. 234 с.
  10. Гурська А. Мова і граматика орнаментики. Навчально-методичний посібник. Київ: Альтернатива, 2003.114 с.
  11. Lazareva M. (2019). Positioning Matrix as an Assessment Tool for Security Level of a Product Portfolio Competitive Position. Marketing and Management of Innovations, 4, 82–97. Doi: http://doi.org/10.21272/ mmi.2019.4-07
  12. Dooly R. Art, the Golden Mean, and the Brain. URL: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/ goldenmean-brain.htm. (accessed: 03 September 2024).
  13. Tabatabaei M. (2016) The use of the Golden Ratio in the management for increased efficiency of resources. URL: https://www.researchgate.net/project/The-use-of-the-Golden-Ratio-in-the-management-for-increased-efficiency-of-resources. (accessed: 03 September 2024).
References:
  1. Kornienko V. S. (1991). Pro zakony krasy [On the laws of beauty]. Kharkiv, 1991. 320 p.
  2. Gavrilyuk P. I. (1991). Problema estetyky i teorija upravlinnja [Problem of aesthetic and theory of management]. Kyiv, 1991, 350 p.
  3. Volkotrub I. T. (1991). Osnovy khudozhnjogho konstrujuvannja [Fundamentals of artistic design]. Kyiv: Higher School, 1991. 420 p.
  4. Sheveleva I. (1928). Pryncypy proporcij [Principles of proportion]. Kyiv, 1982, 356 p. 
  5. Sokolov A. (1978) Tajemnyci zolotogho peretynu [Secrets of the Golden Section], no. 5, pp. 41–44.
  6. Shubnikova A. V., Kotsyk V. A. (1972). Symetrija v nauci ta mystectvi [Symmetry in science and art]. Kyiv, 450 p.
  7. Dmytrenko M. (1994). Ukrajinsjka symvolika [Ukrainian symbols] Kyiv: Editorial office of the journal “Narodoznannya”, 125 p.
  8. Kovalev F. V. (1989). Zolotyj peretyn u zhyvopysi [The Golden Section in Painting] Kyiv: Prosvita, 87 p.
  9. Kozlov V. N. (1976). Osnovy ornamentaljnoji kompozyciji [Fundamentals of ornamental composition]. Kyiv, part 1, 234 p.
  10. Gurska A. (2003). Mova i ghramatyka ornamentyky. Navchaljno-metodychnyj posibnyk [Language and grammar of ornamentation. Educational and methodological manual]. Kyiv: Alternative, 114 p.
  11. Lazareva M. (2019) Positioning Matrix as an Assessment Tool for Security Level of a Product Portfolio Competitive Position. Marketing and Management of Innovations, 4, 82–97. Doi: http://doi.org/10.21272/ mmi.2019.4-07.
  12. Dooly R. Art, the Golden Mean, and the Brain. Available at: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/ articles/ goldenmean-brain.htm. (accessed: 03 September 2024).
  13. Tabatabaei, M. (2016) The use of the Golden Ratio in the management for increased efficiency of resources. Available at: https://www.researchgate.net/project/The-use-of-the-Golden-Ratio-in-the-management-for-increased-efficiency-of-resources (accessed: 03 September 2024).
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.