|
|
Вплив маркетингу, менеджменту та обліку на стратегічне управління потенціалом підприємства в різних сферах бізнесу
Назва | Вплив маркетингу, менеджменту та обліку на стратегічне управління потенціалом підприємства в різних сферах бізнесу |
Назва англійською | The impact of marketing, management and accounting on strategic management of enterprise potential in different business sectors |
Автори | Світлана Маркова, Ольга Головань, Олексій Пучков |
Принадлежність |
1. Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна
2. Українсько-іспанське ТОВ «Урожай», Запоріжжя, Україна |
Бібліографічний опис | Маркова С., Головань О., Пучков О. Вплив маркетингу, менеджменту та обліку на стратегічне управління потенціалом підприємства в різних сферах бізнесу. Галицький економічний вісник. 2025. Том 92. № 1. С. 133-141. |
Bibliographic description (trans): | Markova S., Holovan O., Puchkov O. The impact of marketing, management and accounting on strategic management of enterprise potential in
different business sectors. Galician economic journal, 2025, vol. 95, no 1, pp. 133-141. |
Bibliographic description: | Markova S., Holovan O., Puchkov O. The impact of marketing, management and accounting on strategic management of enterprise potential in
different business sectors. Galician economic journal, 2025, vol. 95, no 1, pp. 133-141. |
UDC: |
005.21:334.72]:[005:339.138+657] |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.01.133 |
Ключові слова |
маркетинг, менеджмент, облік, стратегічне управління, потенціал підприємства, бізнес, конкурентоспроможність |
Короткий опис |
Досліджено вплив інтеграції маркетингу, менеджменту та обліку на стратегічне управління потенціалом підприємства в умовах війни та сучасного бізнес-середовища. Проаналізовано інструменти менеджменту та маркетингу, їх переваги, недоліки та сфери бізнесу або галузі, де вони можуть бути застосовані, визначено їх позитивне поєднання. Розглянуто ланцюжок процесів щодо формування конкурентоспроможності підприємства з урахуванням поєднання інструментів менеджменту, маркетингу й обліку щодо формування ефективних стратегічних рішень. Обґрунтовано, що поєднання цих функцій забезпечує ефективне управління ресурсами, розроблення конкурентоспроможних маркетингових стратегій та прийняття ефективних управлінських рішень. Синергія маркетингових досліджень, фінансового аналізу та стратегічного планування сприяє визначенню довготривалих цілей, зменшенню ризиків і покращенню ринкових позицій бізнесу. Наголошено на інтеграції функцій, що дозволяє оптимізувати процеси прийняття рішень, ефективно розподіляти ресурси, адаптуватися до змін ринкових умов та забезпечувати сталий розвиток. Основну увагу приділено аналізу ринку, оцінюванні конкурентних позицій, розробленню продуктів, ціноутворенню, маркетинговим комунікаціям, продажам та фінансовому контролю. Виявлено, що тісна співпраця між підрозділами підприємства сприяє підвищенню задоволеності споживачів і забезпечує довготривалі конкурентні переваги. Зроблено висновок, що інтеграція маркетингу, менеджменту та обліку є ключовим фактором підвищення конкуренто- спроможності підприємств, а її застосування забезпечує ефективність стратегічного управління в умовах глобалізації, технологічних змін і економічної нестабільності. На основі отриманих результатів запропоновано рекомендації для підприємств різних сфер бізнесу щодо впровадження інтеграційного підходу, що сприятиме оптимізації фінансово-економічних показників, підвищенню конкуренто- спроможності та ефективності стратегічного управління, зменшенню ризиків та адаптації до сучасних змін ринкових умов. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Дудар В. Управління маркетингом : електронний навч. посіб. Тернопіль : Західноукраїнський національний університет, 2022. 85 с. URL: http://dspace. wunu.edu.ua/bitstream/316497/45456/1/ Навч.посібник_Упр.маркетингом_2022.pdf (дата звернення: 23.12.2024).
-
Борисенко О. С., Шевченко А. В., Фісун Ю. В., Крапко О. М. Маркетинговий менеджмент : навч. посіб. Київ : НАУ, 2022. 204 с.
-
Kotler Ph., Keller K. L. Marketing management. 14th ed. Pearson, 2011. 816 p.
-
Пащенко О. П., Тарасюк О. В. Управління змінами в системі маркетинг-менеджменту діяльності вітчизняних суб’єктів господарювання відповідно до концепції «Індустрія 5.0». Економіка, управління та адміністрування. 2023. № 1 (103). URL: https://www.researchgate.net/publication/ 369895578_Upravlinna_zminami_v_sistemi_ marketing-menedzmentu_dialnosti_vitciznanih_sub%27ektiv _gospodaruvanna_vidpovidno_do_koncepcii_Industria_50 (дата звернення: 23.12.2024).
-
Мандич О. В., Квятко Т. М., Бабко Н. М. Роль маркетингових досліджень у стратегічному менеджменті аграрних підприємств. Державний біотехнологічний університет. 2021. URL: https: //repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/756/1/Aktualni%20problemi%20ta %20perspektivi%20rozvit ku%20Ukrayini%20v%20galuzi%20uprav-299-301.pdf (дата звернення: 23.12.2024).
-
Khrapkina V., Kuznietsova K. The role of marketing research to provide efficiency of the enterprises. «EСONOMY. FINANСES. MANAGEMENT: topical issues of science and practical activity». 2019. No. 5 (45). P. 64–72. URL: https://doi.org/10.37128/2411-4413-2019-5-7 (дата звернення: 23.12.2024).
-
Бабух І. Сутність та зміст маркетингового аналізу: теоретичні підходи та прикладні аспекти. Економіка та суспільство. 2021. № 28. Doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-21.
-
Курило Л. І., Боднар О. В., Гуторов А. О. та ін. Трансформація підходів в управлінні та маркетингу у постпандемічний період : колективна монографія / pf заг. ред. Храпкіної В. В., Пічик К. В. Київ : Інтерсервіс, 2022. 282 с.
-
Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика : монографія. Київ : ФОП Вишемирський В. С., 2018. 516 с.
-
Vlados C. On a Correlative and Evolutionary SWOT Analysis. Journal of Strategy and Management 2019. Vol. 12. No. 3. P. 347–363.
-
Костецька Н. І. Стратегічне управління потенціалом підприємства: теоретико-методичні аспекти. Економічний вісник НТУУ Київський політехнічний інститут. 2021. № 20. С. 51–55.
-
Правдюк Н. Л. Обліковий супровід стратегічного менеджменту підприємства. Ефективна економіка. 2024. № 12. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/5319/5372 (дата звернення: 23.12.2024).
|
References: |
-
Dudar V. (2022) Upravlinnia marketynhom: elektronnyi navchalnyi posibnyk [Management of Marketing: Electronic Textbook]. Ternopil: Zakhidnoukrainskyi natsionalnyi universytet. Available at: http://dspace. wunu.edu.ua/bitstream/316497/45456/1/Навч.посібник_Упр.маркетингом_2022.pdf (accessed: 23 December 2024).
-
Borysenko O. S., Shevchenko A. V., Fisun Yu. V., Krapko O. M. (2022). Marketynhovyi menedzhment: navchalnyi posibnyk [Marketing Management: Textbook]. Kyiv: NAU.
-
Kotler Ph., Keller K. L. (2011) Marketing Management. 14th ed. Pearson.
-
Pashchenko O. P., Tarasiuk O. V. (2023) Upravlinnia zminamy v systemi marketynh-menedzhmentu diialnosti vitchyznianykh subiektiv hospodariuvannia vidpovidno do kontseptsii “Industriia 5.0” [Management of Changes in the Marketing Management System of Domestic Business Entities According to the “Industry 5.0” Concept]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, no. 1 (103). Available at: https://www.researchgate.net/publication/369895578_Upravlinna_zminami_v _sistemi_ marketingmenedzmentu_dialnosti_vitciznanih_sub%27ektiv_gospodaruvanna_vidpovidno_ do_koncepcii_Industria _50 (accessed: 23 December 2024).
-
Mandych O. V., Kviatko T. M., Babko N. M. (2021) Rol marketynhovykh doslidzhen u stratehichnomu menedzhmenti ahrarnykh pidpryiemstv [The Role of Marketing Research in Strategic Management of Agrarian Enterprises]. Derzhavnyi biotekhnolohichnyi universytet. Available at: https://repo.btu. kharkov.ua/bitstream/123456789/756/1/Aktualni%20problemi%20ta %20perspektivi%20rozvitku%20Ukr ayini%20v%20galuzi%20uprav-299-301.pdf (accessed: 23 December 2024).
-
Khrapkina V., Kuznietsova K. (2019) The Role of Marketing Research to Provide Efficiency of the Enterprises. Economy. Finances. Management: Topical Issues of Science and Practical Activity, no. 5 (45), pp. 64–72. Available at: https://doi.org/10.37128/2411-4413-2019-5-7 (accessed: 23 December 2024).
-
Babukh I. (2021) Sutnist ta zmist marketynhovoho analizu: teoretychni pidkhody ta prykladi aspekty [The Essence and Content of Marketing Analysis: Theoretical Approaches and Practical Aspects]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 28. Doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-21.
-
Kurylo L. I., Bodnar O. V., Hutorov A. O. et al. (2022) edited by Khrapkina V. V., Pichyk K. V. Transformatsiia pidkhodiv v upravlinni ta marketynhu u postpandemichnyi period: kolektyvna monohrafiia [Transformation of Approaches in Management and Marketing in the Post-Pandemic Period: Collective Monograph], National University “Kyiv-Mohyla Academy”. Kyiv: Interservis.
-
Kovshova I. O. (2018) Marketynhovyi menedzhment: teoriia, metodolohiia, praktyka: monohrafiia [Marketing Management: Theory, Methodology, Practice: Monograph]. Kyiv: FOP Vyshemyrskyi V. S.
-
Vlados C. (2019) On a Correlative and Evolutionary SWOT Analysis. Journal of Strategy and Management, vol. 12, no. 3, pp. 347–363.
-
Kostetska N. I. (2021) Stratehichne upravlinnia potentsialom pidpryiemstva: teoretyko-metodychni aspekty [Strategic Management of Enterprise Potential: Theoretical and Methodological Aspects]. Ekonomichnyi visnyk NTUU Kyivskyi politekhnichnyi instytut, no. 20, pp. 51–55.
-
Pravdiuk N. L. (2024) Oblikovyi suprovid stratehichnoho menedzhmentu pidpryiemstva [Accounting Support for Strategic Enterprise Management]. Efektyvna ekonomika, no. 12. Available at: https://www. nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/5319/5372 (accessed: 23 December 2024).
|
Завантажити | |
|