|
|
Вплив цифрового маркетингу на стратегію конкуренції підприємств
Назва | Вплив цифрового маркетингу на стратегію конкуренції підприємств |
Назва англійською | The impact of digital marketing on enterprises competition strategy |
Автори | Тетяна Борисова, Юлія Процишин, Андрій Крупник |
Принадлежність |
Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Борисова Т., Процишин Ю., Крупник А. Вплив цифрового маркетингу на стратегію конкуренції підприємств. Галицький економічний вісник. 2025. Том 94. № 3. С. 129-138. |
Bibliographic description (trans): | Borysova T., Protsyshyn Yu., Krupnyk A. The impact of digital marketing on enterprises competition strategy. Galician economic journal, 2025, vol. 94, no 3, pp. 129-138. |
Bibliographic description: | Borysova T., Protsyshyn Yu., Krupnyk A. The impact of digital marketing on enterprises competition strategy. Galician economic journal, 2025, vol. 94, no 3, pp. 129-138. |
UDC: |
339.138 |
Ключові слова |
цифровий маркетинг, конкурентна стратегія, цифровізація, маркетинг |
Короткий опис |
Досліджено пріоритетні напрями впливу цифрового маркетингу на формування та реалізацію конкурентної стратегії підприємств у сучасному бізнес-середовищі. Для досягнення поставленої мети визначено такі наукові завдання: розкрити сутність стратегії цифрового маркетингу ті її складових; визначити місце цифрового маркетингу у забезпеченні конкурентної позиції підприємства на ринку; сформулювати рекомендації щодо ефективної стратегії цифрового маркетингу як складової конкурентної стратегії підприємства. Для вирішення поставлених завдань використано методи: аналіз, синтез, узагальнення, індукції, аналогії, графічний, системний підхід. Встановлено, що побудова ефективної стратегії цифрового маркетингу є багатоступеневим процесом, що охоплює аналітику, формування бренду, вибір каналів комунікації та фінансове планування. Виявлено, що ключовими чинниками успішної реалізації маркетингової стратегії є глибокий аналіз бізнес-середовища, конкурентних переваг і цільової аудиторії. Висвітлено значущість створення унікальної ідентичності бренду для його диференціації на ринку. Доведено, що комплексне використання SEO, контекстної реклами, соціальних мереж, Google Display Network та YouTube сприяє зростанню впізнаваності бренду, залученню користувачів і підвищенню конверсій. Попри численні переваги, комплексна модель цифрового маркетингу має і низку суттєвих недоліків, серед яких одним із ключових є висока вартість реалізації. Обґрунтовано ефективність таргетованої взаємодії через рекламу, відеоконтент і співпрацю з блогерами. Доведено, що впровадження цифрового маркетингу суттєво впливає на конкурентні позиції компанії, оскільки дозволяє швидко реагувати на ринкові зміни, посилювати лояльність споживачів і використовувати сучасні технології для залучення нових клієнтів. Водночас ефективність такої стратегії значною мірою залежить від бюджету та рівня кваліфікації команди, адже реалізація багатоканального маркетингу потребує значних фінансових та кадрових ресурсів. Таким чином, цифровий маркетинг не лише сприяє розвитку бізнесу, а й допомагає закріпити його конкурентні переваги у динамічному ринковому середовищі. Подальші дослідження спрямовані на пошук напрямів вивільнення синергійного ефекту від взаємодії нейротехнологій, штучного інтелекту у сфері цифрового маркетингу. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Бондаренко В., Омельяненко О. Цифровий маркетинг сьогодення: переваги та недоліки. Економіка та суспільство. 2024. № 67. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3 (дата звернення: 16.03.2025).
-
Борисова Т. М. Комплексний Інтернет-маркетинг : навч. посібник. Тернопіль : ЗУНУ, 2023, 273 с.
-
Борисова Т. М. Словник понять і термінів з Інтернет-маркетингу. Тернопіль : ЗУНУ, 2023. 121 с.
-
Діджитал-маркетинг штучного інтелекту: тренди на 2022 рік. URL: https://cases.media/article/ didzhital-marketing-shtuchnogo-intelektu-trendi-na-2022-rik?fbclid=IwAR3M4WTt5H2EQthDGOMavu 33wZVuaoIyHJK0IfiloeTuht7MmpcH8V6EpbU. (дата звернення: 10.02.2025).
-
Котлер Ф., Картайяджа Х., Сетіївано І. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. КМ-БУКС. 2018. 224 с.
-
Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2015. № 12. С. 362–371. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2015_ 12_54 (дата звернення: 16.03.2025).
-
Стрій Л., Демчук С. Маркетинг у цифровій економіці. Цифрова економіка та економічна безпека, 2022. № 2 (02). С. 63–69. URL: https://doi.org/10.32782/dees.2-11 (дата звернення: 16.03.2025).
-
Угольков Є. О. Організування та оцінювання маркетингової взаємодії підприємств на основі використання Інтернет-технологій : автореф. дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Львів, 2019. 27 с.
-
Хрупович С. Є., Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговому аналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. № 1. С. 17–26. URL: http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/127/114. (дата звернення: 10.02.2025).
-
Окландер М. А., Окландер Т. О., Яшкіна О. І. та ін. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя : монографія / за ред. д.е.н., проф. М.А. Окландера. Одеса, 2017. 292 с.
-
Dimitris C. Gkikas, Prokopis Theodoridis. How Artificial Intelligence Affects Digital Marketing Conference: International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism 2018 (ICSIMAT). Athenian Riviera, Greece, Volume: Springer Proceedings in Business and Economics. 2019. URL: https://doi.org:10.1007/978-3-030-12453-3_151. (дата звернення: 10.02.2025).
-
Kemp S. Digital 2025: global overview report. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2025-global-overview-report (дата звернення: 10.02.2025).
|
References: |
-
Bondarenko V., Omelianenko O. (2024) Tsyfrovyĭ marketynh sohodennia: perevahy ta nedoliky [Digital Marketing Today: Advantages and Disadvantages]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 67. Available at: https: //doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3 (accessed: 10 March 2025).
-
Borysova T.M. (2023). Kompleksnyy Internet-marketynh: Navch. posibnyk [Comprehensive Internet Marketing: Textbook]. Ternopil: ZUNU, 273 p.
-
Borysova T.M. (2023). Slovnyk poniat i terminiv z Internet-marketynhu [Dictionary of Terms and Concepts in Internet Marketing]. Ternopil: ZUNU, 121 p.
-
Didzhytal-marketynh shtuchnoho intelektu: trendy na 2022 rik [AI Digital Marketing: Trends for 2022]. Available at: https://cases.media/article/didzhital-marketing-shtuchnogo-intelektu-trendi-na-2022-rik?fbclid=IwAR3M4W Tt5H2EQthDGOMavu33wZVuaoIyHJK0IfiloeTuht7MmpcH8V6EpbU (accessed: 10 March 2025).
-
Kotler F., Kartayadja H., Setiivano I. (2018). Marketynh 4.0. Vid tradytsiinoho do tsyfrovoho [Marketing 4.0. From Traditional to Digital]. KM-BOOKS, 224 p.
-
Oklander M. A., Romanenko O. O. (2015) Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid internet-marketynhu [Specific Differences Between Digital Marketing and Internet Marketing]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy “Kyivskyi politekhnichnyi instytut”, no. 12, pp. 362–371. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2015_12_54 (accessed: 16 March 2025).
-
Strii L., Demchuk S. (2022) Marketynh v tsyfrovoi ekonomitsi [Marketing in the Digital Economy]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, no. 2 (02), pp. 63–69. Available at: https://doi.org/10. 32782/dees.2-11 (accessed: 16 March 2025).
-
Uholkov Ye. O. (2019). Orhanizuvannia ta otsiniuvannia marketynhovoi vzaiemodii pidpryiemstv na osnovi vykorystannia Internet-tekhnolohii [Organization and Evaluation of Marketing Interaction of Enterprises Based on Internet Technologies] (PhD Thesis), Lviv.
-
Khrupovych S. Ye., Borysova T. M. (2021) Vykorystannia shtuchnoho intelektu pry marketynhovomu analizi nestrukturovanykh danykh [The Use of Artificial Intelligence in Marketing Analysis of Unstructured Data]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, no. 1, pp. 17–26. Available at: http://mdt-opu.com. ua/index.php/mdt/article/view/127/114 (accessed: 10 March 2025).
-
Oklander M. A., Oklander T. O., Yashkina O. I. (2017). Tsyfrovyĭ marketynh – model marketynhu XXI storichchia: monohrafiia [Digital Marketing – The XXI Century Marketing Model: monograph. Odesa: Astroprint, 292 p.
-
Gkikas D. C., Theodoridis P. (2019). How Artificial Intelligence Affects Digital Marketing. International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism 2018 (ICSIMAT). Athenian Riviera, Greece, Springer Proceedings in Business and Economics. Available at: https://doi.org/10.1007/978-3-030-12453-3_151 (accessed: 10 March 2025).
-
Kemp S. (2025). Digital 2025: Global Overview Report. Available at: https://datareportal.com/reports/ digital-2025-global-overview-report (accessed: 10 March 2025).
|
Завантажити | |
|