logo logo


Необхідність використання вартісних методів в управлінських технологіях

НазваНеобхідність використання вартісних методів в управлінських технологіях
Назва англійськоюNecessity of the value methods use in management technologies
АвториФедорович, Роман Серединська, Ірина Fedorovych, Roman Seredynska, Iryna
Принадлежність
Бібліографічний описР.Федорович. Необхідність використання вартісних методів в управлінських технологіях / Р.Федорович, І.Серединська // Галицький економічний вісник. — 2013. — №3(42). — с.60-72 - (загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання)
Bibliographic description (trans):
UDC:

336.018

Ключові слова
вартість підприємства
вартісно-орієнтоване управління
управлінські технології
залишковий дохід
економічна додана вартість
ринкова додана вартість
додана вартість акціонерного капіталу
грошова додана вартість
показник прибутковості інвестицій
загальна акціонерна віддача
value of the enterprise
value-based management
management technologies
residual income
economic value added
market value added
shareholder value added
cash value added
return on investment
return on equity
Короткий опис

Обґрунтовано необхідність упровадження концепції вартісно-орієнтованого управління на вітчизняних підприємствах на основі розгляду й виявлення відмінностей між двома моделями оцінювання результатів діяльності підприємства: облікового, яке ґрунтується на традиційному для фінансового обліку розумінні капіталу і результатах його використання, та фінансового, яке формується у відповідності з принципами корпоративних фінансів. Простежено еволюцію використання вартісно-орієнтованих показників для обґрунтування стратегічних управлінських рішень, здійснено їх критичний аналіз та запропоновано критерій ефективності господарювання на основі управління за вартістю підприємства. Визначено основні напрями, за якими мають здійснюватися методичні розроблення для практичної реалізації вартісного підходу у вітчизняних управлінських технологіях.
The necessity of introducing the concept of value-based management at the domestic enterprises based on examination, identification and analysis of differences between the two models of business evaluation performance is analysed in the paper. First model is called accounting one, which is based on conventional accounting meaning of equity and the results of its use. The second one is known as financial. It is formed in accordance with modern principles of corporate finance. The evolution of value-based indicators use for justifying the strategic management decisions is investigated, their critical analysis based on the selection of positive and negative characteristics aimed at evaluating the possibility of use in the management practices for domestic enterprises is carried out. The expediency of modern practice of financial management models use at domestic enterprises based on indicators of economic profit is substantiated. The use of economic value added indicator as a management performance criteria based on value-based management for domestic enterprises is offered and the directions of possible elimination of disadvantages associated with its use are determined. The structure of management technologies elements based on value-based management approach is identified, including methods and tools for collecting, processing and assessing information; methods of identifying the key indicators and the organization of work with them; techniques to impact employees; principles, laws and patterns of organization and management; control systems. The main areas, where methodological development should be carried out for the practical implementation of the value-based management approach in technology for domestic enterprises are identified. The basic principle of maximizing the value of the enterprise is a primary financial goal of strategic management and, therefore, activity of the enterprise as a system.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Брейли, Р. Приниципы корпоративних финансов [Текст] / Р. Брейли, С. Майерс. – М.: Олимп-Бизнес, 2007. – 1008 с. 2. Волков, Д.Л. Модели фундаментальной стоимости собственного капитала компаний: проблема совместимости [Текст] / Д.Л. Волков // Вестник Санкт-Петербургского университета. – 2004. – Серия 8. – Вып. 3 (№ 24). – С. 3 – 36. 3. Ивашковская, И.В. Управление стоимостью компании: вызовы российскому менеджменту [Электронный ресурс] // Российский журнал менеджмента. – 2004. – Т. 2. – № 4. – С. 113 – 132. – Режим доступа: http://www.ecsocman. edu.ru/data/ 929/667/1216/4113132pdf. 4. Коупленд, Т. Стоимость компаний: оценка и управление [Текст] / Т. Коупленд, Т. Коллер , Д. Мурин; пер. с англ.; 3-е изд., перереб и доп. – М.: Олимп-Бизнес, 2005. – 576 с. 5. Модильяни, P. Сколько стоит фирма? Теорема MM. [Текст] / Р. Модильяни, М. Миллер. – 2-е изд. – М.: Дело, 2001. – 272 с. 6. Сохацька, О.М. Інтеграція BALANSED SCORECARD в системі управління вартістю організації [Електронний ресурс] / О.М. Сохацька, Г.Й. Островська // Комунальное хозяйство городов. Научнотехнический сборник. – 2008. – № 85. – С. 120 – 131. – Режим доступа: http://eprints.kname.edu.ua/9031/1/120- 132_Сахацька_ОМ.pdf. 7. Шатило, Л. Value-Based Management в украинских реалиях: стоит ли отечественным компаниям хорошо стоить? [Електронний ресурс] / Л. Шатило. – Режим доступа: http://www.prostoblog.com.ua/biznes/razvitie/value_based_management_v_
ukrainskih_realiyah_stoit_li_otechestven nym_kompaniyam_horosho_stoit. 8. Drucker, P.F. The Information Executives Truly Need / P. F Drucker // The Harvard Bussiness Review. – 1995. – Vol. 1. – Р. 46 – 79. 9. Bacidore, J.M. The search for the best financia performance measure [Електронний ресурс] / J. M. Bacidore, J. A. Boquist, T .T. Milbourn, A. V. Thakor // Financial Analysts Journal. – 1997. – Vol. 53. – № 3. – P. 7. – Режим доступа: http://www.cfapubs.org/toc/faj/1997/53/3. 10. Biddle, G.C. Does EVA® beat earnings? Evidence on associations with stock returns and firm values [Електронний ресурс] / G.C. Biddle, R.M. Bowen, J.S. Wallace // Journal of Accounting and Economics. – 1997. – Vol. 24. – P. 301 – 336. – Режим доступа: http://www.sciencedirect.com/science?_ob=Publication URL&_ tockey=%23TO C%235863%231997 %23999759996. 11. Girotra, A. The Information Executives Truly Need / A. Girotra, P.F. Drucker // The Harvard Bussiness Review. – 1995. – Vol. № 1. – P. 46 – 79. 12. De Villiers, J. The Distortions in Economic Value Added / J. De Villiers // Journal of Economics and Business. – 1997. – № 3 – P. 285 – 300.13. Edwards, E. The Theory and Measurement of Business Income / E. Edwards, P. Bell. – Berkeley, CA: University of California Press, 1961. – 323 р. 14. Fama, E. The Theory of Finance / E. Fama, M. Miller. – Illinois:Graduate School of Businees the University of Chicago, Hinsdale, III: Dryden Press, 1972. – 343 р. 15. Lukas, B.A. How can a shareholder value approach improve marketing's strategic influence? [ Електронний ресурс] / B.A. Luka, G.J. Whitwella, P. Doyleb // Journal of Business Research. – 2005. – Vol. 58. – P. 414 – 422. – Режим доступа: http://www.sciencedirect.com/science. 16. Lawrie, G.Combining EVA® with the Balanced Scorecard to improve strategic focus and alignment: 2GC Discussion Paper [Електроннний ресурс] / G. Lawrie // 2GC Active Management. – 2006. – 11p. – Режим доступа: http://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q =&esrc=s& source= web&cd=1&ved=0C. 17. Ottoson, E. Cash Value Added – а New Method for Measuring Financial Performance [Електронний ресурс] / E. Ottoson, F. Weissenrieder // Social Science Research Network, Gothenburg University Working Paper 1996:1. – Режим доступу: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=58436. 18. Rappaport, A. Creating shareholder value The Standart for Business Performance. New York: Free Press, 1986. – 76 р. 19. Ray, R. Economic Value Added: Theory, Evidence, A Missing Link [Електронний ресурс] / R. Ray //Review of Business – 2001. – Vol. 22. – Issue 1/2. – P. 66 – 70. – Режим доступу: http://connection.ebscohost.com/c/ articles /4753645/ economic-value-added-theory-evidence-missing-link. 20. Stewart, S. The Quest for Value. The EVA Management Guide / S. Stewart, G. Bennet. – New York: Harper Business, 1999. – 489 р. 21. Stewart, S. & Co. Research EVA & Strategy [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.bus.ucf.edu/documents/ capstone/EVA %20and %20 strategy.pdf. 22. Stern, E. China Adopts EVA: An Essential Step in the Great Leap Forward [Електронний ресурс] / E. Stern, S. Stewart, and Co // Journal of Applied Corporate Finance. – 2011. – Vol 23. – No. 1. — P. 57 – 62. – Режим доступа: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1745-6622.2011.00314x/pdf.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.