logo logo


Оцінювання сприйнятливості до нововведень як етап бенчмаркінгового проекту машинобудівних підприємств україни

НазваОцінювання сприйнятливості до нововведень як етап бенчмаркінгового проекту машинобудівних підприємств україни
АвториКирич, Наталія Шведа, Наталія Михайлівна
Принадлежність
Бібліографічний описН.Кирич. Оцінювання сприйнятливості до нововведень як етап бенчмаркінгового проекту машинобудівних підприємств України / Н.Кирич, Н.Шведа // Галицький економічний вісник. — 2013. — №3(42). — с.118-125 - (фінансово-обліково-аналітичні аспекти)
Bibliographic description (trans):
UDC:

338.4

Ключові слова
бенчмаркінг
сприйнятливість машинобудівного підприємства до нововведень
зовнішні і внутрішні фактори
Короткий опис

Бенчмаркінг – це визначення, розуміння та адаптація успішної ділової практики, що використовується іншими компаніями чи іншими структурними підрозділами тієї ж самої компанії для підвищення успішності бізнесу. Метою бенчмаркінгу є визначення того, що і де потрібно удосконалити, аналіз того, яким чином інші організації досягли високих результатів, та використання наявних знань для покращення свого становища на ринку. Процес проведення бенчмаркінгу на підприємстві включає ряд етапів (одним із перших запропоновано підхід корпорації ІВМ, який передбачає 15 етапів проведення бенчмаркінгу). В статті запропоновано перед процесом реалізації проекту проводити оцінювання сприйнятливості машинобудівного підприємства щодо впровадження рекомендованих нововведень. Автори рекомендують усі фактори, що впливають на сприйнятливість машинобудівного підприємства, поділити на дві групи: внутрішні і зовнішні. Описано, що рівень сприйнятливості машинобудівного підприємства до нововведень при реалізації бенчмаркінгового проекту залежить від особово-психологічних характеристик членів організації, існуючої організаційної структури, зовнішнього оточення та наявних вільних ресурсів. Автори вказують, що рівень сприйнятливості машинобудівного підприємства до нововведень не є постійною величиною, а може протягом різних етапів життєвого циклу змінюватися, що описується за допомогою кола зміни інноваційної сприйнятливості.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Белокоровин, Э.С. Бенчмаркинг – большие возможности малого бизнеса [Текст] / Э.С. Белокоровин // Управление компанией. – 2006. – №1. – С. 10 – 15. 2. Бутирська, І.В. Бенчмаркінг як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємств інфраструктури [Текст] / І.В. Бутирська // Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період. – Хмельницький, 2004. – С. 274 – 276. 3. Віткін, Л.М. Бенчмаркінг як ефективний інструмент загального управління якістю [Текст] / Л.М. Віткін // Науково-технічний вісник. – К., 2007. – Вип.4. – С. 110 – 116. 4. Данилов, И.П. Бенчмаркинг как основа создания конкурентоспособного предприятия [Текст] / И.П. Данилов. – М.: Стандарты и качество, 2005. – 70 с. 5. Діхтяренко, К.В. Вплив інноваційних змін на сприйнятливість підприємства [Текст] / К.В. Діхтяренко // БІЗНЕСІНФОРМ. – 2012. – №3. – С. 100 – 103. – Режим доступу: www.businessinform.net/_inc/kachka_pdf.php?year=2012&abstract=2012-3_0-pages-100_103[1].pdf 6. Захарченко, В.І. Інноваційний менеджмент [Електронний ресурс] / В.І. Захарченко. – Режим доступу: http://pidruchniki.ws/12600216/ekonomika/faktori_uspishnosti_novovveden 7. Йохна, М.А. Економіка і організація інноваційної діяльності: навч. посібник [Текст] / М.А. Йохна, В.В. Стадник. – К.: Академія, 2005. – 400 с. 8. Кемп, Р.С. Легальный промышленный шпионаж: бенчмаркинг бизнес-процесов: технологии поиска и внедрения лучших методов работы ваших конкурентов; пер. с англ. [Текст] / Р.С. Кемп; под ред. О.Б. Максимовой. – Днепропетровск: Баланс-клуб, 2004. – 416 с. 9. Кристенсен, К. Решение проблеммы инноваций в бизнесе. Как создать растущий бизнес и успешно поддерживать его рост [Текст] / М. Кристенсен Клейтон, Е. Рейнор Майкл; пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. – 290 с. 10. Маслак, О.О. Чинники впливу на інноваційну активність підприємств [Електронний ресурс] / О.О. Маслак, В.Й. Жежуха // Науковий вісник, 2008. – Вип. 18.8. – С. 203 – 207. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/nvnltu/18_8/203_Maslak_18_8.pdf 11. Масленникова, Н.П. Менеджмент в инновационной сфере: учеб. пособ. [Текст] / Н.П. Масленникова, А.В. Желтенков. – М.: ИД «ФБК-ПРЕСС», 2005. – 536 с. 12. Мескон, М.Х. Основы менеджмента: пер. с англ. [Текст] / М.Х. Мескон, М. Альберт, Ф Хедоури. – М.: Дело, 2001. – 702 с. 13. Микитюк, П.П. Інноваційних менеджмент [Текст] / П.П. Микитюк. – К.: ЦУЛ, 2007. – 400 с. 14. Новий тлумачний словник української мови [Текст] / Укл.: В. Яремко, О. Сліпушко. – К.: Аконіт, 2001. – 864 с. 15. Офіційний сайт державного комітету статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 16. Сащенкова, Е.Н. Проблема эффктивного управления инновационной активностью и восприимчивостью современных придприятий [Текст] / Е.Н. Сащенкова // Реформирование системы управления на современных предприятиях: сб. материалов VIII Междунар. науч.-практ. конф. – Пенза: РИО ПГСХА, 2008. – С. 209 – 212. 17. Управленческие нововведения в США: проблемы внедрения [Текст]; пер. с англ. В.П. Аверчев, А.А. Воронков, А.Н. Исаенко и др. – М.: Наука, 1986. – 244 с. 18. Харрингтон, Х.Дж. Бенчмаркинг в лучшем виде! 20 шагов к успеху [Текст] / Х.Дж. Харрингтон, Дж.С. Харрингтон. – СПб.: Питер, 2004. – 176 с.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.