logo logo


Аналіз готовності випускників вищої технічної школи до виконання професійних обов’язків

НазваАналіз готовності випускників вищої технічної школи до виконання професійних обов’язків
Назва англійськоюAnalysis of higher technical institutions graduates readiness to performing their professional duties
АвториБуняк, Надія Buniak, Nadiia
Принадлежність
Бібліографічний описН.Буняк. Аналіз готовності випускників вищої технічної школи до виконання професійних обов’язків / Н.Буняк // Галицький економічний вісник. — 2013. — №2(41). — с.62-66 - (загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання)
Bibliographic description (trans):
UDC:

378

Ключові слова
професійна готовність
системний підхід
інженер
професійні знання
professional readiness
system approach
the engineer
professional knowledge
Короткий опис

Розглянуто готовність до професійної діяльності в рамках системного підходу з позицій відносно тих результатів, яким буде відповідати підготовка фахівця до професійної діяльності з розрахунку соціального та державного запиту на спеціалістів. Представлено результати оцінювання професійної готовності студентів – випускників, майбутніх інженерів за спеціальністю «електроспоживання і комп’ютерні технології в електроенергетиці». Визначено необхідність відмови від орієнтації лише на предметні знання, вміння і навички при підготовці майбутнього інженера.
Readiness to the professional activities under systems approach from the positions on those results which will match training of specialist for professional activities on the basis of social and public demand for specialists is considered. The students (graduates, future engineers in specialty “Electrical Engineering Power Consumption Systems”) professional training evaluation results are presented. The need to abandon the orientation only on subject knowledge and skills during the training of future engineer is determined. The analysis of the research testifies that professional readiness of future engineers is a decisive condition which helps young specialist to successfully implement their professional functions and requires further professional development. “Professional readiness”, as defined in the literature, is the process of forming the aggregate professional knowledge, skills, attributes of work experience and behavior enabling successful professional activity. Today, there are different approaches to the problem of determining the graduates readiness to the profession. However, there is no such an approach which would get full and absolute acceptance. The readiness of the individual to a professional activity is determined. It testifies about the development level of its main substructures: professional orientation, professional competence which includes knowledge and skills in chosen specialty; mental processes which include perception, memory, thinking, will, feelings and temperament characteristics, sex and age characteristics. To analyze the students professional readiness the questionnaire of professional readiness by L.N. Kabardova was used. 25 students of a given specialty studying in the fifth (final) year were surveyed with this questionnaire. Only 44 % of graduates of the specialty “Electrical Engineering Power Consumption Systems” positively assess themselves as a subject of future professional activity and seek to deal with it after graduation.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Анімасова, Д.П. Дефініції з професійної підготовки фахівців з менеджменту готельного бізнесу до використання інформаційних технологій в сфері їхньої діяльності [Електронний ресурс] / Д.П. Анімасова // Соціум. Наука. Культура. Педагогіка: матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції. – Режим доступу: http://intkonf.org. 2. Берестецька, Н.В. Інтегроване навчання як умова формування готовності майбутніх офіцерів-прикордонників інженерних спеціальностей до іншомовного професійного спілкування [Текст] / Н.В. Берестецька, О.В. Герасимюк // Гуманізм та освіта: збірник матеріалів Х Міжнародної наук. – практ. конф., м. Вінниця, 14–16 вересня 2010 р. / Вінницький національний технічний університет. – Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2010. – 584 c. 3. Войцехівський, О.Л. Індивідуалізація і диференціація навчання курсантів у контексті підвищення ефективності системи цільової підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників [Електронний ресурс] / О.Л. Войцехівський // Соціум. Наука. Культура: матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернетконференції. – Режим доступу: http://intkonf.org. 4. Гладир, А.І. Підвищення якості професійної підготовки інженерів-електромеханіків в умовах інтернаціоналізації ринку праці [Електронний ресурс] / А.І. Гладир, М.Г. Гордієнко // Проблеми освіти: збірник наукових праць. – 2010. – № 4. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Natural/Vkdpu/2010 4 3/193.pdf. 5. Долженко, А.В. Современные методы обучения в технических вузах [Текст] / А.В. Долженко, Л.В. Шатуновский. – М.: Высшая школа, 1990. – 211 с. 6. Недбай, М.П. Результати дослідження процесу інтенсифікації викладання навчального матеріалу технічної спрямованості курсантам гуманітарних напрямів навчання [Текст] / М.П. Недбай // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту = Pedagogics, Phychology, Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports: наукова монографія; за ред. проф. С.С. Єрмакова. – Харків: ХДАДМ (ХХПІ), 2006. – № 9. – С. 106 – 109.7. Неперервна професійна освіта: філософія, педагогіка, парадигми, прогноз: монографія [Текст] / В.П. Андрущенко, І.А. Зязюн, В.Г. Кремень, С.Д. Максименко, Н.Г. Ничкало та ін.; за ред. В.Г. Кременя. – К.: Наукова думка, 2003. – 853 с. 8. Чмир, В.М. Компетентнісно-орієнтований підхід до підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників інженерних спеціальностей [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/14/statti/chmir.htm. 9. Професійна готовність [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.