logo logo


Удосконалення збалансованої системи показників з урахуванням інтелектуальної складової для цілей стратегічного аналізу підприємств

НазваУдосконалення збалансованої системи показників з урахуванням інтелектуальної складової для цілей стратегічного аналізу підприємств
Назва англійськоюImprovement of the balanced scorecard considering intellectual component with the aims of strategic analysis of enterprises
АвториКовтуненко, Ксенія Скороходова, Людмила Kovtunenko, Ksenia Skorokhodova, Lyudmila
Принадлежність
Бібліографічний описК.Ковтуненко. Удосконалення збалансованої системи показників з урахуванням інтелектуальної складової для цілей стратегічного аналізу підприємств / К.Ковтуненко, Л.Скороходова // Галицький економічний вісник. — 2012. — №4(37). — с.49-54 - ( загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання )
Bibliographic description (trans):
UDC:

338.2

Ключові слова
збалансована система показників
стратегічний аналіз
показники інтелектуального капіталу
складові інноваційного процесу
господарська діяльність
стратегічні карти
оцінювання та прогнозування діяльності підприємства
balanced scorecard
strategic analysis
indicators of intellectual capital components of the innovation process
economic activity
the strategic maps
estimation and forecasting of business
Короткий опис

Розглянуто сутність та складові збалансованої системи показників, їх значення у стратегічному аналізі. Визначено необхідність та особливості впровадження інтелектуальної складової до збалансованої системи показників. Визначено напрямки розширення збалансованої системи показників, зокрема за рахунок введення інтелектуальної та інноваційної складових. Адаптація збалансованої системи показників за рахунок охоплення більшої кількості показників діяльності підприємства має забезпечити достовірність стратегічного аналізу, що, в свою чергу, є основою для здійснення якісного оцінювання отриманих результатів. Запропонована збалансована система показників містить у собі кілька основних факторів діяльності підприємств, які при комплексному їх аналізі дають змогу детальніше оцінити стан підприємства та збільшують достовірність прогнозування його діяльності у майбутньому.
Rapid trends in the global economy dictate the rules of modern enterprises and their interactions with each other, causing the need to assess current and future state business model based on certain indicators. We consider the nature and components of the balanced scorecard, determined the need for and implementation of intelligent features in a component of a balanced scorecard. The directions of expansion of a balanced scorecard, in particular through the introduction of intelligent and innovative components. The adaptation of the balanced scorecard to encompass a larger number of indicators of the company must ensure the validity of the strategic analysis, which in turn is the basis for qualitative evaluation of the results. Integration of the intellectual component is expedient to expand the third and fourth lines of Balanced Scorecard: internal processes, learning and growth. The proposed balanced scorecard includes several key factors of the enterprise that integrated with their analysis will allow to evaluate the state of the enterprise in more details and to increase the accuracy of forecasting of its future activities. The adaptation is necessary but also the immediate and strategic analysis tools using a balanced scorecard are included - a strategic map, diagrams are used to document the main strategic goals of the organization and its leadership. This element of the documentation accompanies the analysis with the use of balanced scorecard. It is very important to create a realistic and related to the strategic map real understanding of the internal hierarchical relationships between the perspectives that are used.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System.Harvard Business Review / [Kaplan, Robert S., Nort on, David P.]. – Jan/Feb96, Vol. 74 Issue 1, p.75. 2. Оценка эффективности деятельности компании. Практическое руководство по использованию сбалансированн ой системы показателей [Текст]. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2004. – 304с. 3. Каплан, Роберт С. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию; пер. с англ. [Текст] / Роберт С. Каплан, Дейвид П. Нортон. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2004. – 320с. 4. Гершун, А. Технологии сбалансированного управления [Текст] / А. Гершун, М. Горский. – М.: Олимп-Бизнес, 2005. – 415с. 5. Радченко, К.І. Стратегічний аналіз у бізнесі: навч. посібник. 2-ге вид., доп. [Текст] / К.І. Радченко.– Львів: Новий Світ 2000; Альтаїр, 2002, 2003. – 272с. 6. Шульга, Н.П. Банківський контролінг: теорія, методологія, практика [Текст] / Н.П. Шульган. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2004. – 326с. 7. Пастухова, В.В. Стратегічне управління підприємством: філософія, політика, ефективність: монографія [Текст] / В.В. Пастухов. – К.: Київ.нац.торг.-екон.ун-т, 2002.– 302с. 8. Ансофф, И. Новая корпоративная стратегия; пер. с англ. [Текст] / И. Ансофф. – СПб.: Питер, 1999. – 416с. 9. Мак-Дональд, М. Стратегическое планирование маркетинга [Текст] / М. Мак-Дональд. – СПб.: Питер, 2000. – 320с. 10. Минцберг, Г. Школы стратегий [Текст] / Г. Минц-берг, Б. Альстрэнд, Дж. Лэмпел. – СПб.: Питер, 2000. – 336с.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.