logo logo


Ієрархічна піраміда інноваційного розвитку малого підприємства

НазваІєрархічна піраміда інноваційного розвитку малого підприємства
Назва англійськоюThe hierarchical pyramid of small enterprise’s innovative development
АвториКрамар, Ірина Юріївна Мариненко, Наталія Юріївна Kramar, Iryna Marynenko, Nataliia
Принадлежність
Бібліографічний описІ.Крамар. Ієрархічна піраміда інноваційного розвитку малого підприємства / І.Крамар, Н.Мариненко // Галицький економічний вісник. — 2012. — №4(37). — с.55-59 - ( загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання )
Bibliographic description (trans):
UDC:

338.24

Ключові слова
ієрархічна піраміда
стратегія розвитку малого підприємства
диверсифікація
спеціалізація
кооперація
франчайзинг
реінжиніринг
реструктуризація
маркетинг
інноваційно-комплексний провайдинг
the hierarchical pyramid
the strategy of small enterprise’s development
diversification
specialization
cooperation
franchising
reengineering
restructuring
marketing
innovative-complex providing
Короткий опис

Проаналізовано інноваційні способи розвитку малого підприємства – диверсифікацію, спеціалізацію, кооперацію, реінжиніринг, франчайзинг, реструктуризацію, маркетинг, які здатні забезпечити його сталий розвиток при інноваційно-комплексному провайдингу. Встановлено особливості комплексного впровадження інновацій при організації діяльності малих підприємств. Запропоновано ієрархічну піраміду інноваційно-комплексного провайдингу розвитку малого підприємства, обґрунтовано перехід на кожен її рівень.
Changes in market conditions cause the appearance of new, more convenient objects of capital investment and often encourage small enterprises to providing of complex and innovative ways of their development. Innovative ways of small enterprises’ development – diversification, specialization, cooperation, reengineering, franchising, restructuring, marketing, which are able to ensure its sustainable development under innovative-complex providing are analyzed in the article. The peculiarities of complex innovations implementation in the organization of small businesses’ activities are determined. The hierarchical pyramid of innovative-complex providing of small enterprises’ development is proposed. This pyramid is a combination of different ways of providing at four levels: level I – possible use of each of the ways in particular, level II – the combination of two possible ways; level III – the combination of three ones; level IV – innovative-complex providing that leads to restructuring as the highest form of development, after which a new stage of the life cycle comes. An approach to the study of innovative-complex providing of small enterprises’ development through the evaluation and analysis of the ratio of the two most widely used ways of small enterprises’ development – specialization and diversification is offered.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Куденко, Н. В. Маркетингові стратегії фірми: монографія [Текст]/ Н. В. Куденко. – К.: КНЕУ, 2002. – 245с. 2. Заець, А.В. Инструментарий экономической науки и практики. Ч. 2. “Финансы. Бизнес”: учебно-справочное пособие [Текст] / А.В. Заец, А.П. Осыка, Т.И. Титова, Л.А. Костырко. − Луганск: изд-во ВУГУ, 1998. − 480с. 3. Комарницький, І.М. Напрямки активізації підприємницької діяльності малого підприємництва в процесі становлення ринкової моделі господарювання [Текст] / І.М. Комарницький, В.В. Свірін // Регіональна економіка. − 2001. − № 2. − С. 50–59. 4. Тимонин, А.М. Стратегии маркетинга [Текст] / А.М. Тимонин, С.С. Олейник. − Харьков: Око, 1999. − 184с.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.