logo logo


Унікальність брендів – запорука фінансового успіху компаній

НазваУнікальність брендів – запорука фінансового успіху компаній
Назва англійськоюUnique brand – as a guaranty of finansiol company success
АвториХимич, Ірина Григорівна Балацко, Богдан Миколайович
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описХимич І. Г. Унікальність брендів – запорука фінансового успіху компаній / Ірина Химич, Богдан Балацко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 56. — № 1. — С. 92–105. — (Економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Khymych I., Balatsko B. (2019) Unikalnist brendiv – zaporuka finansovoho uspikhu kompanii [Unique brand – as a guaranty of finansiol company success]. Galician economic bulletin (T.), vol. 56, no 1, pp. 92-105 [in Ukrainian]
Bibliographic description:Khymych I., Balatsko B. (2019) Unique brand – as a guaranty of finansiol company success. Galician economic journal (Tern.), vol. 56, no 1, pp. 92-105.
UDC:

336

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.01.092
Ключові слова
бренд
національна вартість країни
якість продукції (послуги)
тренд
статус
фінансовий успіх
фінансова стабільність
 
Короткий опис

Розглянуто особливості поняття «бренд» у сучасних умовах розвитку ринкових відносин. Описано про доцільність упровадження сучасної стратегії бренду для досягнення фінансового успіху діяльності компанії. Досліджено необхідність застосування бренду для забезпечення позитивного фінансового стану національних виробників. Визначено, на основі досліджених публікацій, що вартість брендової продукції (послуги) до 25 % більша за звичайну. Подано кількість виникнення національних брендів у розрізі областей України. Проаналізовано найдорожчі бренди в Україні протягом 2016 року. Представлено Україну з позицій її вартості як національного бренду. Проаналізовано динаміку позицій України як національного бренду протягом 2014 – 2016 років. Зазначено необхідність вдосконалення стратегії бренду для підтримки ефективності та забезпечення фінансової стабільності компанії.
 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Алькема, В.Г. Брендингові стратегії в забезпеченні ефективності інноваційного підприємства / В.Г. Алькема, К.А. Коченко // Вчені записки університету «КРОК». – Вип. 36. – 2014. – С. 196 – 204.
2. Бізнес. Рейтинг брендів // Журнал НВ, листопад, 2018: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://magazine.nv.ua/ukr/journal/3304-journal-no-43/top-100-najdorozhchikh-brendivukrajini.html.
3. Бізнес. 100 найдорожчих брендів України // Журнал НВ. – листопад, 2017. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://magazine.nv.ua/ukr/journal/2811-journal-no-42/sto-dorogih-brendovkrainu.html.
4. Біловодська, О.А. Стратегічний підхід до формування бренд міста (на прикладі м. Сум) / О.А. Біловодська, Н.В. Гайдабрус // Маркетинг і менеджмент інновацій. – № 2. – 2012. – С. 22 – 31. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2012_2_22_31.pdf.
5. Боєнко, О.Ю. Середовище формування бренда через призму економічних, правових та соціальнокультурних аспектів / О.Ю. Боєнко // Економіка і організація управління. – № 1 (29). – 2018. – С. 43 – 51 
6. Димитрова, С.М. Визначення та аналіз факторів, що впливають на ефективність маркетингової стратегії у брендингу / С.М. Димитрова. – 2006. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/2964/st_35_13.pdf?sequence=1.
7. Лабурцева, О. Ідентичність корпоративного бренду торговельних мереж / Олена Лабурцева // Вісник КНТЕУ. – № 5. – 2016. – С. 46 – 57 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://visnik.knteu.kiev.ua/files/2016/05/5.pdf.
8. Люльчак, З.С. Національний бренд та брендинг у контексті міжнародних подій / З.С. Люльчак, А.А. Ліпенцев, Ю.І. Галущак. – 2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/16023/1/19-Lyulchak-127-136.pdf.
9. Муллер, М.В. Брендинг як інструмент стратегічного маркетингового управління: теорія та практика / М.В. Муллер, М.О. Муллер. – 2017. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://77.121.11.9/bitstream/PoltNTU/2863/
10. Наше місце в світових рейтингах (інфографіка). [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://ukr.segodnya.ua/lifestyle/fun/nashe-mesto-v-mirovyh-reytingah-infografika-684681.html.
11. Пащенко, О.П. Брендинг туристичного підприємства: стратегічний аспект / О.П. Пащенко // Економіка і суспільство. – № 9. – 2017. – С. 566 – 573. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/97.pdf.
12. Пирч, М.І. Позиціонування як елемент стратегії бренду міста: досвід Польщі / М.І. Пирч //Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. – Вип. 4 (114). – 2015. – С. 102 – 106. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ird.gov.ua/sep)/sep20154(11/sep20154(1144)_102_PyrchMI.pdf.

https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2015.06.053

13. Романюк, С.А. Стратегічні підходи до формування регіонального бренду / С.А. Романюк, Г.Я. Студінська. – 2014. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/romanuk_s.a._

studinska_g.y._strategic_approaches_to_the_formation_of_regional_brand.pdf.
14. Стеблюк, Н.Ф. Стратегічні пріоритети формування бренд-орієнтованої системи управління / Н.Ф. Стеблюк // Глобальні та національні проблеми економіки. – Вип. 12. – 2016. – С. 146 – 148. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://global-national.in.ua/archive/12-2016/32.pdf.
15. США, Китай чи Україна: найпривабливіші національні бренди світу. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://24tv.ua/ssha_kitay_chi_ukrayina_nayprivablivishi_natsionalni_brendi_svitu_n793075.
16. Україна суттєво наростила свій показник у рейтингу національних брендів. Інфоргафіка. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://tsn.ua/groshi/ukrayina-suttyevo-narostila-sviypokaznik-u-reytingu-nacionalnih-brendiv-infografika-891475.html.
17. BrandFinance. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://brandfinance.com/.

References:

1. Alkema V.H., Kochenko K.A. (2014) Brendynhovi stratehiyi v zabezpechenni efektyvnosti innovatsiynoho pidpryyemstva [Branding strategies in ensuring the efficiency of an innovative enterprise] Vcheni zapysky universytetu «KROK». Vol. 36., pp. 196 – 204 
2. Biznes. Reytynh brendiv (2018) [Business. Rating of brands] Zhurnal NV. Available at: https://magazine.nv.ua/ukr/journal/3304-journal-no-43/top-100-najdorozhchikh-brendiv-ukrajini.html.
3. Biznes. 100 naydorozhchykh brendiv Ukrayiny (2017) [Business. 100 most expensive brands of Ukraine] Zhurnal NV. Available at : https://magazine.nv.ua/ukr/journal/2811-journal-no-42/sto-dorogih-brendovukrainu.html.
4. Bilovodska O.A., Haydabrus N.V. (2012) Stratehichnyy pidkhid do formuvannya brend mista (na prykladi m. Sum) [Strategic Approach to the Formation of the City Brand (for example, Sumy)] Marketynh i menedzhment innovatsiy. No. 2., pp. 22 – 31 Available at : http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2012_2_22_31.pdf.
5. Boyenko O.YU. (2018) Seredovyshche formuvannya brenda cherez pryzmu ekonomichnykh, pravovykh ta sotsialno-kulturnykh aspektiv [The medium of brand formation through the prism of economic, legal and socio-cultural aspects] Ekonomika i orhanizatsiya upravlinnya. Vol. 29., no. 1., pp. 43 – 51 
6. Dymytrova S.M. (2006) Vyznachennya ta analiz faktoriv, shcho vplyvayut na efektyvnist marketynhovoyi stratehiyi u brendynhu [Definition and analysis of factors influencing the effectiveness of marketing strategy in branding] Available at : http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/2964/st_35_13.pdf?sequence=1.
7. Laburtseva O. (2016) Identychnist korporatyvnoho brendu torhovelnykh merezh [Identity of corporate brand of trade networks] Visnyk KNTEU. No. 5., pp. 46 – 57 Available at : http://visnik.knteu.kiev.ua/files/2016/05/5.pdf.
8. Lyulchak Z.S. Lipentsev A.A., Halushchak YU.I. (2012) Natsionalnyy brend ta brendynh u konteksti mizhnarodnykh podiy [National brand and branding in the context of international events] Available at: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/16023/1/19-Lyulchak-127-136.pdf.
9. Muller M.V. Muller M.O. (2017) Brendynh yak instrument stratehichnoho marketynhovoho upravlinnya: teoriya ta praktyka [Branding as a tool for strategic marketing management: theory and practice] Available at: http://77.121.11.9/bitstream/PoltNTU/2863/
10. Nashe mistse v svitovyy reytynhakh (infohrafika) Available at: https://ukr.segodnya.ua/lifestyle/fun/nashemesto-v-mirovyh-reytingah-infografika-684681.html.
11. Pashchenko O.P. (2017) Brendynh turystychnoho pidpryyemstva: stratehichnyy aspekt [Branding tourism enterprise: strategic aspect] Ekonomika i suspilstvo. No. 9., pp. 566 – 573 Available at: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/97.pdf.
12. Pyrch M.I. (2015) Pozytsionuvannya yak element stratehiyi brendu mista: dosvid Polshchi [Positioning as an element of the city's brand strategy: the experience of Poland] Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrayiny. Vol. 114, no. 4, pp. 102 – 106 Available at http://ird.gov.ua/sep/sep20154(114)/sep20154(114)_102_PyrchMI.pdf.

https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2015.06.053

13. Romanyuk S.A., Studinska H.YA. (2014) Stratehichni pidkhody do formuvannya rehionalnoho brendu [Strategic Approaches to the Formation of a Regional Brand] Available at http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/romanuk_s.a._studinska_

g.y._strategic_approaches_to_the_formation_of_regional_brand.pdf.

14. Steblyuk N.F. (2016) Stratehichni priorytety formuvannya brend-oriyentovanoyi systemy upravlinnya [Strategic priorities for the formation of a brand-oriented management system] Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. vol. 12., pp. 146 – 148 Available at : http://global-national.in.ua/archive/12-2016/32.pdf.
15. SSHA, Kytay chy Ukrayina: naypryvablyvishi natsionalni brendy svitu [USA, China or Ukraine: the most attractive national brands of the world] Available at : https://24tv.ua/ssha_kitay_chi_ukrayina_nayprivablivishi_natsionalni_brendi_svitu_n793075.
16. Ukrayina suttyevo narostyla sviy pokaznyk u reytynhu natsionalnykh brendiv. Infohrafika [Ukraine substantially increased its index in the rating of national brands. Infographics] Available at :

https://tsn.ua/groshi/ukrayina-suttyevo-narostila-sviy-pokaznik-u-reytingu-nacionalnih-brendivinfografika-891475.html.
17. Brand Finance Available at: http://brandfinance.com/.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.