logo logo


Збутова та цінова діяльність в управлінні конкурентоспроможністю підприємства

НазваЗбутова та цінова діяльність в управлінні конкурентоспроможністю підприємства
Назва англійськоюSales and price activity in management of enterprise competitiveness
АвториКалюжна, Юлія Боровик, Тетяна Даниленко, Вікторія
Принадлежність Полтавська державна аграрна академія, Полтава, Україна
Бібліографічний описКалюжна Ю. Збутова та цінова діяльність в управлінні конкурентоспроможністю підприємства / Юлія Калюжна, Тетяна Боровик, Вікторія Даниленко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 57. — № 2. — С. 62–72. — (Економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Kaliuzhna Y., Borovyk T., Danylenko V. (2019) Zbutova ta tsinova diialnist v upravlinni konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Sales and price activity in management of enterprise competitiveness]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 57, no 2, pp. 62-72 [in Ukrainian].
Bibliographic description:Kaliuzhna Y., Borovyk T., Danylenko V. (2019) Sales and price activity in management of enterprise competitiveness. Galician economic journal (Tern.), vol. 57, no 2, pp. 62-72.
UDC:
658.8
005.52
631.11
DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.02.062
Ключові слова
конкуренція
конкурентоспроможність
маркетинг
цінова діяльність
збутова діяльність
 
Короткий опис

У сучасних умовах на ефективність функціонування підприємства впливає комплекс політичних, економічних та соціальних чинників. Для конкурентоспроможності підприємства є досить важливим етапом установлення ціни, адже метою його функціонування є отримання максимального прибутку. Крім того, підприємству необхідно не лише виробити, а й збути свою продукцію з умовою отримання прибутку, а це стає можливим лише за правильного вибору цінової та збутової політики. При проведенні дослідження виявлено, що в управлінні конкурентоспроможністю підприємства важливу роль відіграють елементи маркетингу, а саме збутова та цінова політика. Вони займають одну з ключових позицій у діяльності підприємства, адже вони є заключним етапом його функціонування, а точніше реалізації споживачам кінцевого продукту. Отже, досліджено, що в управлінні конкурентоспроможністю підприємства є взаємозв’язок між збутовою та ціновою діяльністю. При цьому досить важливо є правильно організувати збутову та цінову діяльність, оскільки вони є важливими елементами, від яких залежить ефективність діяльності підприємства.
 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Балабанова Л. В., Холод В. В., Балабанова І. В. Маркетинг підприємства: навч. посіб. Київ.: Центр учбової літератури, 2012. 612 с.
2. Бандура З. Л., Вейкрут Л. С. Маркетинговий аналіз збутової діяльності підприємства в умовах ринку. Вісник Львівської комерційної академії, 2011. Вип. 36. С. 22–26.
3. Винкельманн П. Маркетинг и сбыт. Основы ориентированного на рынок управления компанией: учеб. пособ. / пер. с нем. − Москва.: Изд. дом Гребенникова, 2006. 668 с.
4. Гудзенко Н. М. Роль обліку збуту для забезпечення контролю процесу реалізації. Науковий вісник Національного аграрного університету. 2002. Вип. 56. С. 263–265.
5. Єлець О. П., Бєлова Ю. Г. Методичні підходи до управління конкурентоспроможністю підприємства. Ефективна економіка. 2013. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1951 (дата звернення: 30.01.2019).
6. Зеленчук І. Б. Механізм управління конкурентоспроможністю молокопереробних підприємств. Актуальні проблеми економіки. 2015. № 3 (165). С. 144–154.
7. Курбатков К. Є. Маркетинг і організаційно-економічні умови розвитку збутової діяльності в ринкових умовах. Харків: Основи, 2000. 243 с.
8. Макаренко М. В. Підвищення конкурентоспроможності промислової продукції шляхом застосування ефективної маркетингової концепції збуту. Актуальні проблеми економіки. 2008. № 1. С. 26–34.
9. Мандич О. В. Стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємств на основі поєднання окремих теорій. Warsaw, Poland. East European Scientific Journal. № 1 (17). 2017. Рart 2. С. 55−60.
10. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление. Москва: ИНФРА-М, 2000. 312 с.
11.Шпилик С. Управління збутовою діяльністю підприємства. Галицький економічний вісник. 2012. № 4 (37). С. 88−95.

References:

1. Balabanova L.V., Kholod V.V., Balabanova I.V. (2012) Marketynh pidpryyemstva: navch. posib. [Marketing of the enterprise] Kyyiv.: Tsentr uchbovoyi literatury. (Іn Ukrainian).
2. Bandura Z.L., Veykrut L.S. (2011) Marketynhovyy analiz zbutovoyi diyalnosti pidpryyemstva v umovakh rynku. [Marketing analysis of sales activity of the enterprise in the market conditions] Visnyk Lvivskoyi komertsiynoyi akademiyi. Vol. 36., pp. 22–26.
3. Vinkel'mann P. (2006) Marketing i sbyt. Osnovy oriyentirovannogo na rynok upravleniya kompaniyey: ucheb. posob. [Marketing and sales. Fundamentals of market-oriented company management:] Moskva.: Izd. dom Grebennikova. (Іn Russian).
4. Hudzenko N.M. (2002) Rol obliku zbutu dlya zabezpechennya kontrolyu protsesu realizatsiyi. [The role of sales accounting to ensure control over the implementation process] Naukovyy visnyk Natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Vol. 56., pp. 263–265.
5. Yelets O.P., Byelova YU. H. (2013) Metodychni pidkhody do upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva [Methodical approaches to enterprise competitiveness management] Efektyvna ekonomika. No. 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1951
6. Zelenchuk I.B. (2015) Mekhanizm upravlinnya konkurentospromozhnistyu molokopererobnykh pidpryyemstv. [Mechanism of competitiveness of milk processing enterprises] Aktualni problemy ekonomiky. Vol. 165., No. 3., pp. 144–154.
7. Kurbatkov K.YE. (2000) Marketynh i orhanizatsiyno-ekonomichni umovy rozvytku zbutovoyi diyalnosti v rynkovykh umovakh. [Marketing and organizational and economic conditions of marketing activities in market conditions] Kharkiv: Osnovy. (Іn Ukrainian).
8. Makarenko M.V. (2008) Pidvyshchennya konkurentospromozhnosti promyslovoyi produktsiyi shlyakhom zastosuvannya efektyvnoyi marketynhovoyi kontseptsiyi zbutu. [Increasing the competitiveness of industrial products by applying an effective marketing marketing concept] Aktual i problemy ekonomiky. No. 1., pp. 26–34.
9. Mandych O.V. (2017) Stratehiyi pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstv na osnovi poyednannya okremykh teoriy [Strategies for increasing the competitiveness of enterprises based on a combination of separate theories] East European Scientific Journal vol. 17., no. 1., pp. 55–60.
10. Fatkhutdinov R.A. (2000) Konkurentosposobnost: ekonomika, strategiya, upravleniye. [Competitiveness: economy, strategy, management] Moskva: INFRA-M. (Іn Russian).
11. Shpylyk S. (2012) Upravlinnya zbutovoyu diyalnistyu pidpryyemstva. [Management of sales activities of the enterprise] Halytskyy ekonomichnyy visnyk. Vol. 37., No. 4., pp. 88–95.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.