Accounting in price development of a trading enterprise
Назва | Accounting in price development of a trading enterprise |
Назва англійською | Accounting in price development of a trading enterprise |
Автори | Наталія Мазур |
Принадлежність | Камянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка |
Бібліографічний опис | Мазур Н. Бухгалтерський облік в ціноутворенні торговельного підприємства / Наталія Мазур // Галицький економічний вісник. — ТНТУ, 2019. — Том 58. — № 3. — С. 139-148. — (Бухгалтерський облік, аналіз та аудит). |
Bibliographic description (trans): | Mazur N. (2019) Accounting in price development of a trading enterprise. Galician economic journal (Tern.), vol. 58, no 3, pp. 139-148. |
Bibliographic description: | Mazur N. (2019) Accounting in price development of a trading enterprise. Galician economic journal (Tern.), vol. 58, no 3, pp. 139-148. |
UDC: | 657:339.3 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.03.139 |
Ключові слова |
ціноутворення, ціна, бухгалтерський облік, облікова політика, торговельне підприємство, торговельна надбавка, ціна товару.
|
Короткий опис |
Одним із визначальних факторів забезпечення успішного функціонування торговельних підприємств та формування оптимальних результатів їх діяльності є належним чином розроблена цінова політика. Ціноутворення у досліджуваній галузі має низку особливостей, а тому обліково-аналітичне забезпечення прийняття управлінських рішень у системі ціноутворення підприємств торгівлі є актуальним і проблемним питанням, що потребує системних досліджень. У статті висвітлено питання формування ефективної облікової політики з точки зору ціноутворення торговельного підприємства. Обґрунтовано теоретичні положення та розроблено практичні рекомендації щодо формування ефективної облікової політики в управлінні ціноутворенням торговельного підприємства. Запропоновано зразок оформленнянаказу про ціноутворення для торговельного підприємства з урахуванням результатів досліджень. На законодавчому рівні в План рахунків рекомендовано додати 29 рахунок «Торговельна націнка», який поділявся б на субрахунки за сферами діяльності, а також виділяти окремий субрахунок з обліку знижок. Це дасть змогу легше отримати повну та достовірну інформацію про суму торговельної націнки за певний період. А виділення цієї інформації у фінансовій звітності на окремому рахунку дасть змогу аналізувати дані не тільки для внутрішніх користувачів, але й для зовнішніх (інвесторів, державних служб контролю тощо).Виявлено, що торговельна націнка за економічним змістом та принципом формування є валовим прибутком підприємства від реалізації товарів уроздріб, а також було визначено, що ідентичними є формування чистого доходу від реалізації та роздрібної ціни реалізації. Отримані результати дали можливість послідовно обґрунтувати думку про те, що відображення торговельної націнки саме без ПДВ не порушує діючі нормативи обліку та не спотворює фінансовий результат.Окреслено напрями подальших досліджень.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |