logo logo


Реалізація вузівських можливостей на практиці формує його успішну наукову перспективу

НазваРеалізація вузівських можливостей на практиці формує його успішну наукову перспективу
Назва англійськоюImplementation of educational possibilities in practice forms your successful scientific perspective
АвториБ. Андрушків, О. Погайдак, Р. Шерстюк, Т. Кузь
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описАндрушків Б. Реалізація вузівських можливостей на практиці формує його успішну наукову перспективу / Б. Андрушків, О. Погайдак, Р. Шерстюк, Т. Кузь // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 59. — № 4. — С. 7–21. — (Економіка та управління національним господарством).
Bibliographic description (trans):Andrushkiv B., Pohaidak O, Sherstiuk R., Kuz T. (2019) Implementation of educational possibilities in practice forms your successful scientific perspective. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 7-21.
Bibliographic description:Andrushkiv B., Pohaidak O, Sherstiuk R., Kuz T. (2019) Implementation of educational possibilities in practice forms your successful scientific perspective. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 7-21.
UDC:

334

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.04.007
Ключові слова

університет, освіта, наука, виробництво, економіка, держава, науково-технічний прогрес, програма, якість наукових праць, підприємницька діяльність, інноваційні підходи, Європейські стандарти, програма, міжвузівське об’єднання, кафедра, постконфліктний період

 

Короткий опис

На загальному фоні суспільного розвитку України, адміністративно-територіальних, освітніх та інших соціогуманітарних реформ, успішності університету з’ясовано роль науки та освіти в організації використання Європейських підходів до забезпечення висхідного розвитку національної економіки. На прикладі ТНТУ виявлено взаємозв’язки й взаємовідносини держави, розвитку конкретного вузу, освіти, науки, та виробництва у державно-європейському контексті. На цьому ґрунті встановлено тенденції та перспективи цього процесу. Визначено й сформульовано зацікавлені теми і напрями розвитку загальних теоретико-прикладних засад формування в Україні передумов використання інноваційних підходів для реалізації державної концепції освітнього розвитку відповідно до Європейських стандартів. Обґрунтовано доцільність використання рішень науковців та громадської думки у формуванні пріоритетів розвитку регіонального господарства. Запропоновано ввести у створену раду старійшин краю, крім керівників громадських об’єднань, авторитетних представників ученого світу. На довготривалу перспективу визнано доцільним подальше підвищення престижу науки та ролі університету в розвитку економіки краю; поліпшення якості професорсько-викладацького складу, створення умов для його зростання. Університет повинен стати центром наукових досліджень сучасної техніки й технологій, а також осередком виховання, опори й підготовки вчених і спеціалістів високого рівня – розширення зв’язків з провідними науковими та навчальними закладами; забезпечення реалізації ефективної системи освіти, науки і виховного процесу, демократизація основ управління університету; розширення фінансової і матеріально-технічної бази його розвитку; створення професійного середовища, в якому ефективно працюватимуть науковці для розвитку університету й України, щоденно підвищуватиметься рівень освіти і науки та ін. Запропоновано шляхи вирішення проблем розвитку галузевої освіти та науки в Україні у постконфліктний період.


 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Андрущенко В., Войтов В., Локшина О. та ін. Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. К.: К.І.С., 2003. 296 с.
  2. Андрушків Б. М., Кузьмін О. Є. Основи менеджменту: методологічні положення та прикладні механізми: підручник для студентів та викладачів економічних спеціальностей вищих і середніх спеціальних навчальних закладів, системи підвищення кваліфікації. Тернопіль: Лілея, 1997. 292 с.
  3. Андрушків Б., Романська І. Маргіналізація і глобальні небезпеки економіки: матеріали тез 15-ої наукової конференції ТНТУ ім. Івана Пулюя (Тернопіль, 14–15 грудня 2011 р.). Тернопіль: ТНТУ, 2011. С. 247.
  4. Бажал А. Статистика. Дзеркало тижня. № 49. 30грудня 2010. URL: http://dt.ua/ARCHIVE/statistika-61800.html.
  5. Голубець М. А. Розвиток «сталий» чи «збалансований»? Український географічний журнал. 2006. № 2. С. 66–69.
  6. Гринів Л. С.Екологічно збалансована економіка: проблеми теорії: монографія. Львів:
  7. ЛНУ ім. І. Франка, 2001. 240 с.
  8. Гельман В. М. Фінансове забезпечення вищої освіти в Україні.URL: http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/345365.html.
  9. Кійко О. Проблеми вищої технічної освіти в Україні.URL:http://www.osvita.org.ua/articles/ 135.html.
  10. Кількість вищих навчальних закладів в Україні в 2010 р. скоротилося в порівнянні з 2009 р. на 1% – з 861 до 854.URL: http://euroosvita.net/?category =1&id=952.
  11. Ніценко А. О. Оптимізація управління освітою у вищих навчальних закладах із застосуванням інформаційних технологій.URL: http://www.library.uipa.kharkov.ua/.
  12. Мельник Л. М. Забезпечення сталого розвитку промислових підприємств засобами управління бізнес-процесами: теорія, методологія, практика. ФОП Паляниця В. А. 2018. 367 с.
  13. Програма дій «Порядок денний на XXI століття»: ухвалена конференцією ООН з навколишнього середовища і розвитку в Ріо-де-Жанейро (Саміт «Планета Земля», 1992 р.): пер. з англ. 2-ге вид. К.: Інтелсфера, 2000. 360 с.
  14. Рейтинг вищих навчальних закладів України за показниками наукометричної бази даних Scopus станом на 30.09.2011.URL:http://www.nbuv.gov.ua/rating/ratings_uni/index.html.
  15. Фінніков Т. Загальний огляд системи вищої освіти України.URL: www.irf.ua/.../programs_edu_ep_333_ua_h.
  16. Яркова Н. І., Веретенникова О. В., Бондаренко А. В. Проблеми державного фінансування вищої освіти в Україні. URL: http://www.rusnauka.com/4_SWMN_2010/Economics /57511.doc.htm.

 

References:
  1. Andrushchenko V., Voytov V., Lokshyna O. tain. Stratehiya reformuvannya osvity v Ukrayini: Rekomendatsiyi z osvitn'oyi polityky, K.: K.I.S., 2003, 296 p. [InUkrainian].
  2. Andrushkiv B. M., Kuz'min O. Ye. Osnovymenedzhmentu: metodolohichni polozhennya taprykladnimekhanizmy: pidruchnyk dlya studentiv ta vykladachiv ekonomichnykh spetsial'nostey vyshchykh i serednikh spetsial'nykh navchal'nykh zakladiv, systemy pidvyshchennya kvalifikatsiyi. Ternopil': Lileya, 1997. 292 p. [InUkrainian].
  3. Andrushkiv B., Romans'ka I. Marhinalizatsiya i hlobal'ni nebezpeky ekonomiky: materialytezy 15-oyi naukovoyi konferentsiyi Ternopil's'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu imeni Ivana  Pulyuya. (Ternopil',14–15 hrudnya 2011).Ternopil': TNTU, 2011. P. 247. [InUkrainian].
  4. Bazhal A., Statystyka І. Dzerkalo tyzhnya. No. 49. 30 hrudnya 2010. URL:http://dt.ua/ARCHIVE/statistika-61800.html. (accessed 23.05.2019). [In Ukrainian].
  5. Holubets' M. A. Rozvytok “stalyy” chy “zbalansovanyy”? Ukrayins'kyy heohrafichnyy zhurnal. 2006. No. 2.Рp. 66–69. [In Ukrainian].
  6. Hryniv L. S. Ekolohichno zbalansovana ekonomika: problemy teoriyi: monohrafiya. L'viv: LNU im. I.Franka. 2001. 240 p. [In Ukrainian].
  7. Hel'man V. M. Finansove zabezpechennya vyshchoyi osvity v Ukrayini. URL: http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/345365.html(accessed 05.05.2019). [In Ukrainian].
  8. Kiyko O. Problemy vyshchoyi tekhnichnoyi osvity v Ukrayini. URL: www.osvita.org.ua/ articles/ 135.html (accessed 29.04.2019). [In Ukrainian].
  9. Kil'kist' vyshchykh navchal'nykh zakladiv v Ukrayini v 2010 r. skorotylosya v porivnyanni z 2009 r. na 1% – z 861 do 854. URL: http://euroosvita.net/?category =1&id=952 (accessed 29.04.2019). [In Ukrainian].
  10. Nitsenko A. O. Optymizatsiya upravlinnya osvitoyu u vyshchykh navchal'nykh zakladakh iz zastosuvannyam informatsiynykh tekhnolohiy.
    1. Mel'nyk L. M. Zabezpechennya staloho rozvytku promyslovykh pidpryyemstv zasobamy upravlinnya biznes-protsesamy: teoriya, metodolohiya, praktyka. FOP Palyanytsya V. A. 2018. 367 p. [In Ukrainian].
    2. Prohrama diy “Poryadok dennyy na XXI stolittya”: ukhvalena konferentsiyeyu OON z navkolyshn'oho seredovyshcha i rozvytku v Rio-de-Zhaneyro (Samit “Planeta Zemlya”, 1992 r.): рer. z anhl, 2-he vyd, K.: Intelsfera, 2000. 360 p. [In Ukrainian].
    3. Reytynh vyshchykh navchal'nykh zakladiv Ukrayiny za pokaznykamy naukometrychnoyi bazy danykh Scopus stanom na 30.09.2011. URL: www.nbuv.gov.ua/ rating/ratings_uni/index.html (accessed 28.05.2019). [In Ukrainian].
    4. Finnikov T. Zahal'nyy ohlyad systemy vyshchoyi osvity Ukrayiny. URL: www.irf.ua/.../programs_ edu_ep_333_ua_h (accessed 01.06.2019). [In Ukrainian].
    5. Yarkova N. I., Veretennykova O. V., Bondarenko A. V. Problemy derzhavnoho finansuvannya vyshchoyi osvity v Ukrayini. URL: http:// www.rusnauka.com/4 _SWMN_2010/ Economics /57511.doc.htm (accessed 01.06.2019). [In Ukrainian].
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.