logo logo


Систематизація організаційних форм електронної торгівлі з позиції дослідження їх сутності та природи як віртуальних організацій

НазваСистематизація організаційних форм електронної торгівлі з позиції дослідження їх сутності та природи як віртуальних організацій
Назва англійськоюSystematization of organizational forms of electronic trade through the prizm of the research of their essence and nature as virtual organizations
АвториТертичний Я.
Принадлежність Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна
Бібліографічний описТертичний Я. Систематизація організаційних форм електронної торгівлі з позиції дослідження їх сутності та природи як віртуальних організацій / Я. Тертичний // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 59. — № 4. — С. 133–143. — (світове господарство і міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description (trans):Tertychnyi Y. (2019) Systematization of organizational forms of electronic trade through the prizm of the research of their essence and nature as virtual organizations. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 133-143.
Bibliographic description:Tertychnyi Y. (2019) Systematization of organizational forms of electronic trade through the prizm of the research of their essence and nature as virtual organizations. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 133-143.
UDC:

339.94

DOI https://doi.org 10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.04.133
Ключові слова

віртуальна організація, електронна торгівля, цифрова трансформація, Internet-магазин, електронний мол, інформаційно-мережева економіка.

 

Короткий опис

Присвячено дослідженню існуючих підходів до визначення поняття «віртуальні організації», його сутності та природи. Зазначено, що до видів віртуальних підприємств можна віднести тимчасову модульну мережу; мережу, яка для виконання окремих замовлень розрахована на мобілізацію орієнтованих на проект висококласних ресурсів; цільове мережеве об'єднання, яке в певній сфері розраховане на спільні рішення й оптимізацію послуг клієнтам; централізовано керовані мережі; довготермінові мережеві пули, орієнтовані на постійне отримання різних ринкових замовлень; міждисциплінарні мережі знань, які є об’єднанням носіїв «ноу-хау»; мережі для великих проектів; спеціальні мережі, що орієнтуються на виконання окремих замовлень з цифровим передаванням даних. Інтернет-магазини розглядаються як форма організації електронної комерції та найпоширеніший приклад віртуальної організації, яким притаманні проблеми управління та формування корпоративної культури віртуальних організацій. Зазначено, що існує кілька систем класифікації Internet-магазинів: за методом роздрібного продажу товарів у мережі; за бізнес-моделлю; за взаємовідносинами з постачальниками; за ступенем автоматизації серед торгових систем електронних магазинів розрізняють Web-вітрини, власне Internet-магазини та торгові Internet-системи (TIS). Наведено визначення основних моделей електронної комерції, які виділяються Європейською комісією: електронна крамниця; електронний довідник-каталог; електронний он-лайновий аукціон; електронний торговельний центр тощо. Представлено авторське бачення їх класифікації, яке доповнене такими ознаками, як «взаємовідносини між усіма стейкхолдерами» та «ступінь спеціалізації». Електронні моли (E-mall) або електронні торговельні центри визначено як найперспективніша форма торгівлі в системі В2С.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Патюрель Р. Создание сетевых организационных структур. Проблемы теории и практики управления. 1997. № 3. С. 23.
  2. Бойченко К. Віртуальне підприємство як фактор результативності бізнес-проектування. Проблеми економіки. 2013. № 1. URL:http://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2013-1_0-pages-205_209.pdf.
  3. Загорна Т. О., Ткачова А. В. Віртуальні організації в умовах інформативної економіки. Економіка: Реалії часу. 2014. № 6. С. 133. URL: http://economics.opu.ua/files/archive/2014/No6/128-135.pdf.
  4. Положення про Український Національний Грід (УНГ). URL: http://ung.in.ua/upload/user_files/ BCC_Policy/ung_fin.pdf.
  5. Катаев А. В. Виртуальные бизнес-организации: монографія. СПб.: Изд-во Политехнического университета, 2009. 120 с. URL: http://bizedu.ru/?p=1832.
  6. Шалева О. І. Електронна комерція: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2011. 216 с.URL: www.cordis.lu/esprit/home.html.
  7. Бізнес в картинках: оригінальний online підручник-довідник по бізнесу.URL: http://pribylov.ru/ bip/virtual_structure.html.
  8. Апопій В. В. Інтернет-торгівля: проблеми і перспективи розвитку. Регіональна економіка. 2003.
  9. Рудь Н. Т. Віртуальні підприємства: сутність та доцільність в інноваційній діяльності. Економічний форум ЛНТУ. 2016. С. 206.
  10. Названо переможців конкурсу Інтернет-проектів E-Awards 2018.URL: https://www.e-awards.com.ua/news.

 

References:
  1. Patyurel’ R. Sozdanie setevyih organizatsionnyih struktur. Creating Network Organizational Structures. Problemyi teorii i praktiki upravleniya. 1997. No. 3. P. 23.
  2. Boichenko K. Virtualne pidpryiemstvo yak faktor rezultatyvnosti biznes-proektuvannia. Virtual enterprise as a factor in the effectiveness of business design. Problemy ekonomiky. No. 1. URL: http://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2013-1_0-pages-205_209.pdf.
  3. Zahorna T. O., Tkachova A. V. Virtualni orhanizatsii v umovakh informatyvnoi ekonomiky. Virtual Organizations in the Information Economy. Ekonomika: Realii chasu. 2014. No. 6. P. 133. URL: http://economics.opu.ua/files/archive/2014/No6/128-135.pdf.
  4. Polozhennia pro Ukrainskyi Natsionalnyi Hrid (UNH). URL: http://ung.in.ua/upload/user_files/BCC_Policy/ung_fin.pdf.
  5. Kataev A. V. Virtualnyie biznes-organizatsii: monografіya. Virtual business organizations. SPb.: Izd-vo Politehnicheskogo universiteta, 2009. 120 p. URL: http://bizedu.ru/?p=1832.
  6. Shaleva O. I. Elektronna komertsiia: navch. posib. [E-commerce]. K.: Tsentr uchbovoi literatury, 2011. 216 p.URL: www.cordis.lu/esprit/home.html.
  7. Biznes v Kartynkakh oryhinalnyi online pidruchnyk-dovidnyk po biznesu. URL: http://pribylov.ru/bip/virtual_structure.html.
  8. Apopii V. V. Internet-torhivlia: problemy i perspektyvy rozvytku. Internet commerce: problems and prospects. Rehionalna ekonomika. 2003.
  9. Rud N. T. Virtualni pidpryiemstva: sutnist ta dotsilnist v innovatsiinii diialnosti. Virtual Enterprises: The Essence and Feasibility of Innovation. Ekonomichnyi forum LNTU. 2016. P. 206.
  10. Nazvano peremozhtsiv konkursu Internet-proektiv E-Awards 2018. URL: https://www.e-awards.com.ua/ news.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.