logo logo


Глобалізація ринку освітніх послуг: регіональні особливості та інтеграційні перспективи України

НазваГлобалізація ринку освітніх послуг: регіональні особливості та інтеграційні перспективи України
Назва англійськоюGlobalization of educational services market: regional peculiarities and Ukraine’s integration challenges
АвториН. Рябець, І. Тимків
Принадлежність ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Київ, Україна
Бібліографічний описРябець Н. Глобалізація ринку освітніх послуг: регіональні особливості та інтеграційні перспективи України / Н. Рябець, І. Тимків // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2019. — Том 61. — № 6. — С. 141–154. — (Світове господарство і міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description (trans):Riabets N., Tymkiv I. (2019) Globalization of educational services market: regional peculiarities and Ukraine’s integration challenges. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 141-154.
Bibliographic description:Riabets N., Tymkiv I. (2019) Globalization of educational services market: regional peculiarities and Ukraine’s integration challenges. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 141-154.
UDC:

33.339.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.06.141
Ключові слова

освітня послуга, глобалізація, глобальний ринок освітніх послуг, транснаціональна освіта, освітня інтернаціоналізація, експорт освітніх послуг, інституційна освітня мобільність

Короткий опис

Розглянуто економічну природу глобального ринку освітніх послуг. Ідентифіковано сучасні тенденції розвитку та досліджено регіональні особливості функціонування ринку, здійснено аналіз експорту вищої освіти, що набуває вагомішого значення в стратегіях, присвячених соціально-економічному розвиткові більшості країн світу. Ідентифіковано та охарактеризовано сучасні тенденції функціонування й розвитку глобального ринку освітніх послуг у сучасних умовах глобальних трансформацій. Проаналізовано фактори, що впливають на позиціонування країн на даному ринку, актуальні проблеми міжнародної освіти.Експорт освітніх послуг виступає не лише важливим джерелом розвитку національної економіки, але й одним із головних індикаторів конкурентоспроможності держави, ступеня її інтеграції до глобального економічного простору, що пояснюються тим фактом, що в умовах сьогодення саме знання та інформація стали одним із пріоритетних ресурсів та джерелом багатства як індивідуума, так і національної економіки в цілому. Ці структурні трансформації зумовили виокремлення розвитку освіти як найвищого пріоритету розвитку й реалізації системи державних цінностей переважної більшості країн світу. В сучасних умовах розвитку перед суб’єктами глобального ринку освітніх послуг постають комплексні проблеми та виклики, розв’язання яких вимагає від них мобілізації зусиль у контексті забезпечення зростання ефективності інвестицій у розвиток людського капіталу країни як базису економічного заростання держави, посилення її науково-технічного потенціалу. Наголошено на основі аналізу досвіду розвинених країн на важливості та пріоритетності розвитку національної освіти як одного із вагомих чинників конкурентоспроможності України в глобальному просторі. Запропоновано рекомендації щодо підвищення експортного потенціалу України на глобальному ринку освітніх послуг.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Global Education 2017. Comparing Education Statistics. Across the World – UNESCO, Institute for Statistics. Montreal. 2016, 2017.
  2. Code of Good Practice in the Provision of Transnational Education. UNESCO/Council of Europe. URL: http://www.cepes.ro/hed/recogn/groups/transnat/code.htm.
  3. Bhandari R., Belyavina R., Gutierrez R. Student and the Internationalization of Higher Education: National Policies and Strategies from Six World Regions. Institute of Interna-tional Education. New York, 2018.
  4. Vincent-Lankrin S. «Cross-border Higher Education: Trends and Perspectives» как глава публикации ОЭСР «Higher Education to 2030». 2009. Vol. 2. URL: http://dx.doi.org/10.1787/9789264075375-4-en.https://doi.org/10.1787/9789264075375-4-en
  5. Офіційний сайт Міністерства освіти і науки України. URL: www.mon.gov.ua.

 

References:
  1. GlobalEducation 2017. ComparingEducationStatistics. Across the World – UNESCO, Institute for Statistics. Montreal. 2016, 2017.
  2. Code of Good Practice in the Provision of Transnational Education. UNESCO/Council of Europe. URL: http://www.cepes.ro/hed/recogn/groups/transnat/code.htm.
  3. Bhandari R., Belyavina R., Gutierrez R. Student and the Internationalization of Higher Education: National Policies and Strategies from Six World Regions. Institute of Interna-tional Education. New York, 2018.
  4. Vincent-Lankrin S. “Cross-border Higher Education: Trends and Perspectives” как глава публикации ОЭСР “Higher Education to 2030”. 2009. Vol. 2. URL: http://dx.doi.org/10.1787/9789264075375-4-en.https://doi.org/10.1787/9789264075375-4-en
  5. OfitsinyisiteMinisterstvaosvityinaukyUkrainy. URL: www.mon.gov.ua.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.