logo logo


Assessment of the level of WCAG 2.0 accessibility standard application by selected companies of the polish e-commerce sector in 2015–2019

НазваAssessment of the level of WCAG 2.0 accessibility standard application by selected companies of the polish e-commerce sector in 2015–2019
Назва англійськоюAssessment of the level of WCAG 2.0 accessibility standard application by selected companies of the polish e-commerce sector in 2015–2019
АвториMikhalchyk A.
Принадлежність Ольштинський університет, Ольштин, Польща
Бібліографічний описМихальчик А. Оцінювання рівня застосування стандарту доступності wcag 2.0 вибраними компаніями польського сектора е-комерції в 2015–2019 роки / А. Михальчик // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 30–34. — (Світове господарство і міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description (trans):Mikhalchyk A. (2020). Assessment of the level of WCAG 2.0 accessibility standard application by selected companies of the polish e-commerce sector in 2015–2019. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 30-34.
Bibliographic description:Mikhalchyk A. (2020). Assessment of the level of WCAG 2.0 accessibility standard application by selected companies of the polish e-commerce sector in 2015–2019. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 30-34.
UDC:

004.5, 339.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.030
Ключові слова

електронна комерція, стандарт доступності WCAG 2.0

Короткий опис

Інтернет-комерція та Інтернет-торгівля – це сучасні інструменти бізнесу, які забезпечують швидке зростання продажу товарів. У зв’язку з цим велика кількість промислових і комерційних підприємств прагнуть продавати свої товари, роботи й послуги через Інтернет-комерцію та Інтернет-торгівлю. Популярність електронної комерції зростає: насправді цей спосіб продажу зручний як для продавців, так і для покупців. Однак юридична підтримка електронної комерції часто стає проблемою, оскільки регулюється низкою загальних документів. У свою чергу, Інтернет-торгівля входить до поняття «електронна комерція», яке визначається як пошук відносин, які є прибутковими, і виникають внаслідок придбання, зміни або припинення цивільних прав та обов’язків, які виконуються дистанційно за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем, унаслідок чого учасники таких відносини отримують майнові права та обов’язки. Інтернет-магазин – це спосіб представлення або продажу товарів, робіт чи послуг через онлайн-трансакцію. Продавець товарів, робіт, послуг через електронну торгівлю в процесі своєї діяльності та у разі розповсюдження комерційного електронного повідомлення зобов’язаний забезпечити прямий, простий, стабільний доступ інших учасників до інформації у сфері електронної торгівлі. Ззроблено спроби відповісти на питання: наскільки інтернет-магазини, якими керують вибрані компанії з польської індустрії електронної комерції, відповідають вимогам стандарту доступності WCAG 2.0; яким був вплив змін на зміст і створення доступності електронного магазину у 2015–2019 роках? Представлено результати моніторингу наявності вибраних електронних магазинів, проведеного у 2015–2019 роках із застосуванням валідатора доступності Utilitia.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Fundacja Widzialni. URL: http://www.widzialni.org/.
  2. Izba Gospodarki Elektroniczneje-Commerce Polska, e-Commerce Polska – KATALOG firm i usług. URL: http://www.ecommercepolska.pl/files/2414/4239/3789/Katalog_firm_i_uslug_ecommercepolska. pdf.
  3. Krawiec Ł. Analiza poziomu dostępności serwisów WWW w kontekście promocji i dystrybucji na przykładzie wybranych ogólnopolskich sklepów komputerowych. Marketing i Rynek. 2017. URL: https://www.wir.ue.wroc.pl/info/article/WUT15c2754280a94ed2a9e1c5b77e1b4b13/#.XiS04chKhPY.
  4. Marcinkowski P., Luboń M., Raport dostępności 2019. Wybrane podmioty realizujące zadania publiczne. URL: http://www.widzialni.org/container/raport-dostepnosci-2019.pdf.
  5. Michalczyk A. Tworzenie stron internetowych dostępnych dla niepełnosprawnych użytkowników zgodnie z wytycznymi WCAG 2.0 / red. Chmielarz W., Kisielnicki J., Parys T. Informatyka w społeczeństwie informacyjnym. 30 lat Informatyki na Wydziale Zarządzania UW. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2015. Р. 119–131. URL: http://www.wz.uw.edu.pl/portaleFiles/6133-wydawnictwo-/Informatyka_w_spo%C5%82ecze%C5%84 stwie_informacyjnym.pdf.
  6. Michalczyk A. Assessment the web accessibility of e-shops of selected polish e-commerce companies, Socio-Economic Problems and the State. ISSN 2223-3822. Vol. 13. No. 2. November 2015. Р. 16–21. URL: https://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15maapcc.pdf.
  7. Ritter M., Winterbottom C. UX w projektowaniu witryn internetowych. Helion, 2018.
  8. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. (Dz. U. 2012, pozycja 526).
  9. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. (Dz.U. 2019 poz. 848).
  10. Utilitia S. A. URL: http://utilitia.pl/.
  11. Walidator Utilitia. URL: https://validator.utilitia.pl/analyses/new.
  12. W3C. Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) Overview. URL: https://www.w3.org/WAI/ standards-guidelines/wcag/.
  13. W3C. Outdated incomplete draft of auxiliary benefits of accessible web design. URL: http:// www.w3.org/WAI/bcase/benefits.html.

 

References:
  1. Fundacja Widzialni. URL: http://www.widzialni.org/.
  2. Izba Gospodarki Elektroniczneje-Commerce Polska, e-Commerce Polska – KATALOG firm i usług. URL: http://www.ecommercepolska.pl/files/2414/4239/3789/Katalog_firm_i_uslug_ecommercepolska. pdf.
  3. Krawiec Ł. Analiza poziomu dostępności serwisów WWW w kontekście promocji i dystrybucji na przykładzie wybranych ogólnopolskich sklepów komputerowych. Marketing i Rynek. 2017. URL: https://www.wir.ue.wroc.pl/info/article/WUT15c2754280a94ed2a9e1c5b77e1b4b13/#.XiS04chKhPY.
  4. Marcinkowski P., Luboń M., Raport dostępności 2019. Wybrane podmioty realizujące zadania publiczne. URL: http://www.widzialni.org/container/raport-dostepnosci-2019.pdf.
  5. Michalczyk A. Tworzenie stron internetowych dostępnych dla niepełnosprawnych użytkowników zgodnie z wytycznymi WCAG 2.0 / red. Chmielarz W., Kisielnicki J., Parys T. Informatyka w społeczeństwie informacyjnym. 30 lat Informatyki na Wydziale Zarządzania UW. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2015. Р. 119–131. URL: http://www.wz.uw.edu.pl/portaleFiles/6133-wydawnictwo-/Informatyka_w_spo%C5%82ecze%C5%84 stwie_informacyjnym.pdf.
  6. Michalczyk A. Assessment the web accessibility of e-shops of selected polish e-commerce companies, Socio-Economic Problems and the State. ISSN 2223-3822. Vol. 13. No. 2. November 2015. Р. 16–21. URL: https://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15maapcc.pdf.
  7. Ritter M., Winterbottom C. UX w projektowaniu witryn internetowych. Helion, 2018.
  8. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. (Dz. U. 2012, pozycja 526).
  9. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. (Dz.U. 2019 poz. 848).
  10. Utilitia S. A. URL: http://utilitia.pl/.
  11. Walidator Utilitia. URL: https://validator.utilitia.pl/analyses/new.
  12. W3C. Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) Overview. URL: https://www.w3.org/WAI/ standards-guidelines/wcag/.
  13. W3C. Outdated incomplete draft of auxiliary benefits of accessible web design. URL: http:// www.w3.org/WAI/bcase/benefits.html.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.