Децентралізація як шанс держави підняти сталий розвиток регіонів або країна без периферій
Назва | Децентралізація як шанс держави підняти сталий розвиток регіонів або країна без периферій |
Назва англійською | Decentralization as the chance for the state to rise regions sustainable development or country without outskirts |
Автори | А. Пустовіт, Л. Токарева |
Принадлежність | Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна |
Бібліографічний опис | Пустовіт А. Децентралізація як шанс держави підняти сталий розвиток регіонів або країна без периферій / А. Пустовіт, Л. Токарева // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 84–90. — (Економіка та управління національним господарством). |
Bibliographic description (trans): | Pustovit A., Tokareva L. (2020). Decentralization as the chance for the state to rise regions sustainable development or country without outskirts. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 84-90. |
Bibliographic description: | Pustovit A., Tokareva L. (2020). Decentralization as the chance for the state to rise regions sustainable development or country without outskirts. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 84-90. |
UDC: | 352.9 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.084 |
Ключові слова |
децентралізація, субвенція, децентралізоване управління, місцевий бюджет, об’єднані територіальні громади, прозорість |
Короткий опис |
Актуальність статті полягає в аналізі реформи децентралізації, у її першому етапі, який відбувався з квітня 2014 до середини 2019 року. Розглянуто теоретичні основи децентралізації, досвід інших країн у створенні об’єднаних територіальних громад, їх досягнення у зв’язку з провадженням реформи, формування бюджету ОТГ і те, як це вплинуло на рівень життя людей. Саме високий рівень життя людей у Європейських країнах спонукав владу почати цю реформу, бо вибір народу України – європейський шлях розвитку. Згадано, що Україна багато десятиліть перебувала під централізованим державним устроєм. Як наслідок цього – відірваність влади від людей і повна недовіра до неї, корумпованість, занепад віддалених міст і селищ, низький рівень життя. На думку авторів, саме децентралізація може змінити наслідки централізованого управляння. Розкрито, що саме відбувається в державі з початком реформи децентралізації, як змінюється державний і територіальний устрої, де і скільки сформовано об’єднаних територіальних громад, які досягнення та покрашення вони мають. Також розкрито динаміку формування ОТГ, де більше і де найменше їх сформовано, нерівномірний адміністративно-територіальний поділ, поняття субвенції. Автори аналізують новий підхід до розподілу державних грошей, за рахунок яких регіони зможуть розвиватися, важливість закріплення нормативно-правового механізму в Конституції таких правил життя, за яких корупція в ОТГ була б неможливою. Особливу увагу приділено прозорості й контролю бюджету громади, бо це є дуже важливим фактором, який змінює відношення людей до реформи й відновлює віру до влади, адже зі спілкування з людьми, автори знають, як окремі міста не сприймають нові зміни.Виклад статті, рекомендації та висновки добре аргументовані, є посилання на використану літературу, нормативно-правові та інформаційні джерела. Стаття має елементи наукової новизни в напрямку зміни відношення людей до реформи, що криється в прозорих та чесних правилах життя, які багато років нехтувалися і без яких подальший розвиток регіонів неможливий.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | ![]() |