logo logo


Децентралізація як шанс держави підняти сталий розвиток регіонів або країна без периферій

НазваДецентралізація як шанс держави підняти сталий розвиток регіонів або країна без периферій
Назва англійськоюDecentralization as the chance for the state to rise regions sustainable development or country without outskirts
АвториА. Пустовіт, Л. Токарева
Принадлежність Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна
Бібліографічний описПустовіт А. Децентралізація як шанс держави підняти сталий розвиток регіонів або країна без периферій / А. Пустовіт, Л. Токарева // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 84–90. — (Економіка та управління національним господарством).
Bibliographic description (trans):Pustovit A., Tokareva L. (2020). Decentralization as the chance for the state to rise regions sustainable development or country without outskirts. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 84-90.
Bibliographic description:Pustovit A., Tokareva L. (2020). Decentralization as the chance for the state to rise regions sustainable development or country without outskirts. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 84-90.
UDC:

352.9

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.084
Ключові слова

децентралізація, субвенція, децентралізоване управління, місцевий бюджет, об’єднані територіальні громади, прозорість

Короткий опис

Актуальність статті полягає в аналізі реформи децентралізації, у її першому етапі, який відбувався з квітня 2014 до середини 2019 року. Розглянуто теоретичні основи децентралізації, досвід інших країн у створенні об’єднаних територіальних громад, їх досягнення у зв’язку з провадженням реформи, формування бюджету ОТГ і те, як це вплинуло на рівень життя людей. Саме високий рівень життя людей у Європейських країнах спонукав владу почати цю реформу, бо вибір народу України – європейський шлях розвитку. Згадано, що Україна багато десятиліть перебувала під централізованим державним устроєм. Як наслідок цього – відірваність влади від людей і повна недовіра до неї, корумпованість, занепад віддалених міст і селищ, низький рівень життя. На думку авторів, саме децентралізація може змінити наслідки централізованого управляння. Розкрито, що саме відбувається в державі з початком реформи децентралізації, як змінюється державний і територіальний устрої, де і скільки сформовано об’єднаних територіальних громад, які досягнення та покрашення вони мають. Також розкрито динаміку формування ОТГ, де більше і де найменше їх сформовано, нерівномірний адміністративно-територіальний поділ, поняття субвенції. Автори аналізують новий підхід до розподілу державних грошей, за рахунок яких регіони зможуть розвиватися, важливість закріплення нормативно-правового механізму в Конституції таких правил життя, за яких корупція в ОТГ була б неможливою. Особливу увагу приділено прозорості й контролю бюджету громади, бо це є дуже важливим фактором, який змінює відношення людей до реформи й відновлює віру до влади, адже зі спілкування з людьми, автори знають, як окремі міста не сприймають нові зміни.Виклад статті, рекомендації та висновки добре аргументовані, є посилання на використану літературу, нормативно-правові та інформаційні джерела. Стаття має елементи наукової новизни в напрямку зміни відношення людей до реформи, що криється в прозорих та чесних правилах життя, які багато років нехтувалися і без яких подальший розвиток регіонів неможливий.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Беззубко Л. В., Беззубко Б. І. Удосконалення фінансового механізму діяльності об’єднаних територіальних громад. Вісник Національного університету цивільного захисту України. Серія: Державне управління. 2016. № 2. С. 72–81.
  2. Бикадорова Н. О. Фінансова децентралізація місцевого самоврядування. Экономический вестник Донбасса. 2010. № 2 (20).
  3. Власюк О. С. Соціально-економічний розвиток регіонів України в умовах децентралізації влади: виклики, загрози, нові механізми. Регіональна економіка. 2016. № 3. С. 5–9.
  4. Данилишин Б. М., Пилипів В. В. Децентралізація у країнах ЄС: уроки для України. Регіональна економіка. 2016. № 1. С. 5–11.
  5. Децентралізація. URL:https://decentralization.gov.ua/.
  6. Open Budget. URL: https://openbudget.gov.ua/?month=8&year=2019&budgetType=NATIONAL.
  7. Паспорт реформи децентралізації. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/57-pasport-reformi-deentralizatsiya-zagalniy.pdf.
  8. Сало Т. В. Децентралізація фінансової системи: стан та оцінка рівня в Україні. Ефективність державного управління. 2013. № 35. С. 324–330.
  9. Субботович Ю. Бюджетна децентралізація та зміцнення фінансів органів місцевого самоврядування. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2012. № 132.С. 44–46.
  10. Цурканова І. О. Сутність та особливості централізації та децентралізації органів влади в Україні. Наукові праці. Політологія. 2012. № 197.

 

References:
  1. Bezzubko L. V., Bezzubko B. I. Udoskonalenniafinansovohomekhanizmudiialnostiobiednanykhterytorialnykhhromad. VisnykNatsionalnohouniversytetutsyvilnohozakhystuUkrainy. Seriia: Derzhavneupravlinnia. 2016. No. 2. Р. 72–81.
  2. Bykadorova N. O. Finansovadetsentralizatsiiamistsevohosamovriaduvannia. EkonomycheskyivestnykDonbassa. 2010. No. 2 (20).
  3. Vlasiuk O. S. Sotsialno-ekonomichnyirozvytokrehionivUkrainyvumovakhdetsentralizatsiivlady: vyklyky, zahrozy, novimekhanizmy.Rehionalnaekonomika. 2016. No. 3. Р. 5–9.
  4. Danylyshyn B. M., Pylypiv V. V. DetsentralizatsiiaukrainakhYeS: urokydliaUkrainy. Rehionalnaekonomika. 2016. No. 1. Р. 5–11.
  5. Detsentralizatsiia. URL: https://decentralization.gov.ua/.
  6. Open Budget. URL: https://openbudget.gov.ua/?month=8&year=2019&budgetType=National.
  7. Pasport reformy detsentralizatsii. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/57-pasport-reformi-deentralizatsiya-zagalniy.pdf.
  8. Salo T. V. Detsentralizatsiia finansovoi systemy: stan ta otsinka rivnia v Ukraini. Efektyvnist derzhavnoho upravlinnia. 2013. No. 35.Р. 324–330.
  9. Subbotovych Yu. Biudzhetna detsentralizatsiia ta zmitsnennia finansiv orhaniv mistsevoho samovriaduvannia. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika. 2012. No. 132.Р.44–46.
  10. Tsurkanova I. O. Sutnist ta osoblyvosti tsentralizatsii ta detsentralizatsii orhaniv vlady v Ukraini. Naukovi pratsi. Politolohiia. 2012. No.197.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.