logo logo


Упровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту

НазваУпровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту
Назва англійськоюImplementation of the marketing management concept in the activities of urban electric transport enterprises
АвториР. Окрепкий, В. Дудар
Принадлежність Тернопільський національний економічний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описОкрепкий Р. Упровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту / Р. Окрепкий, В. Дудар // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 118–131. — (Економіка та управління підприємством).
Bibliographic description (trans):Okrepkyi R., Dudar V. (2020). Implementation of the marketing management concept in the activities of urban electric transport enterprises. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 118-131.
Bibliographic description:Okrepkyi R., Dudar V. (2020). Implementation of the marketing management concept in the activities of urban electric transport enterprises. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 118-131.
UDC:

658.8:339.138

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.118
Ключові слова

екологія, транспортна послуга, якість та конкурентоспроможність, потреби споживачів, ціноутворення, стратегічне маркетингове планування

Короткий опис

Досліджено можливості впровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту як найекономічнішого, екологічнішого й доступного виду транспорту. Проаналізовано сучасний стан та перспективи розвитку міського електротранспорту з урахуванням екологічної складової. Виявлено, що в Україні, не зважаючи на значну поширеність міського електротранспорту, відсутність стратегічного бачення перспектив розвитку транспортного комплексу наштовхнуло його на шлях тих самих проблем, що раніше вже мали місце в розвинених країнах світу – диспропорційного розвитку транспортного комплексу зі зростанням менш екологічних автомобільних видів транспорту. Крім того, через старіння й скорочення парку рухомого складу та погіршення його технічного стану відбувається зменшення обсягів пасажироперевезень, погіршується якість та безпека транспортних послуг. Доведено, що для забезпечення конкурентоспроможності наземного міського електротранспорту підприємствам необхідно адаптуватися до сучасних реалій, навчитися поєднувати техніко-технологічну складову управління з задоволенням потреб споживачів з урахуванням конкурентних умов, концентрувати зусилля на якості транспортних послуг, кардинально переглянути діючу систему управління на систему маркетингового менеджменту, яка ефективно працює в розвинених країнах світу. Запропоновано основні принципи маркетингового управління підприємствами міського електротранспорту, серед яких спрямованість дій на кінцевий результат, виходячи з довготермінових цілей підприємства; активний вплив на попит населення міста на транспортні послуги; орієнтованість на інтереси пасажирів. Розроблено алгоритм стратегічного маркетингового планування діяльності підприємств муніципального наземного електротранспорту, який складається з ряду послідовних етапів і враховує сучасні ринкові реалії ведення бізнесу. Досліджено вплив цінової політики на діяльність транспортного підприємства та розроблено рекомендації щодо формування ефективної системи маркетингового ціноутворення в галузі пасажироперевезень.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Доброва Н. В., Осипова М. М., Нечепуренко М. С. Напрями удосконалення діяльності міського електротранспорту. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 14. С. 58–64. URL: http://nbuv. gov.ua/UJRN/bses_2017_14_14 (дата звернення: 10.11.2019).
  2. Сидоренко Ю. В. Розвиток міського електротранспорту та його роль в економіці міста. Вісник Одеського національного університету. Серія: Економіка. 2014. Т. 19. Вип. 2 (2). С. 170–174. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_econ_2014_19_2(2)__41 (дата звернення: 16.11.2019).
  3. White Paper European Transport policy for 2010: time to decide.Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2011. 119 p. URL: https://ec.europa.eu/transport/sites/ transport/files/themes/strategies/doc/ (дата звернення: 25.12.2019).
  4. Статистичні дані по галузі автомобільного транспорту. Міністерство інфраструктури
    України. URL: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html (дата звернення: 11.10.2019).
  5. Транспорт і зв’язок України 2018: стат. зб. Державний комітет статистики України. К.: Держкомстат України, 2019. 152 с. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/08/ zb_tr2018pdf.pdf (дата звернення: 11.10.2019).
  6. Аксенов И. М. Организация маркетинга на объектах транспорта: моногр. Хмельницкий: ХНУ, 2013. 317 с.
  7. Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005.715 с.

 

References:
  1. Dobrova N. V., Osypova M. M., Nechepurenko M. S. Naprjamy udoskonalennja dijaljnosti misjkogho elektrotransportu. Prychornomorsjki ekonomichni studiji. 2017. No. 14. P. 58–64. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2017_14_14 (accessed 10.11.2019). [In Ukrainian].
  2. Sydorenko Y. V. Rozvytok misʹkoho elektrotransportu ta yoho rolʹ v ekonomitsi mista. Visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya: Ekonomika. 2014. No. 2 (2). P. 170–174. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_econ_2014_19_2(2)__41 (accessed 16.11.2019). [In Ukrainian].
  3. White Paper European Transport policy for 2010: time to decide. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2011. 119 p. URL: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/strategies/doc/(accessed 25.12.2019). [In English].
  4. Statystychni dani po haluzi avtomobilʹnoho transportu. Ministerstvo infrastruktury Ukrayiny.
    URL: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html (accessed 11.10.2019). [In Ukrainian].
  5. Transport i zvyazok Ukrayiny 2018. Derzhavnyy komitet statystyky Ukrayiny. K.: Derzhkomstat Ukrayiny, 2019. 152 p. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/08/zb_tr2018pdf.pdf (accessed: 11.10.2019). [In Ukrainian].
  6. Aksenov I. M. Organizatsiya marketinga na obyektakh transporta: monogr. Khmel'nitskiy: KHNU, 2013.
    317 p. [In Russian].
  7. Porter M. Konkurentnoye preimushchestvo: kak dostich' vysokogo rezul'tata i obespechit' yego ustoychivost'. M.: Al'pina Biznes Buks, 2005. 715 p. [In Russian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.