logo logo


Дослідження проблем екологічності продукції меблевої промисловості на засадах маркетингу

НазваДослідження проблем екологічності продукції меблевої промисловості на засадах маркетингу
Назва англійськоюInvestigation of ecological safety problems of furniture industry products based on marketing principles
АвториО. Гаврилець, Н. Дочинець, Г. Кампо
Принадлежність Мукачівський державний університет, Мукачево, Україна Закарпатська академія мистецтв, Ужгород, Україна Ужгородський національний університет, Ужгород, Україна
Бібліографічний описГаврилець О. Дослідження проблем екологічності продукції меблевої промисловості на засадах маркетингу / О. Гаврилець, Н. Дочинець, Г. Кампо // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 132–141. — (Економіка природокористування та охорона навколишнього середовища).
Bibliographic description (trans):Havrylets O., Dochynets N., Kampo H. (2020). Investigation of ecological safety problems of furniture industry products based on marketing principles. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 132-141.
Bibliographic description:Havrylets O., Dochynets N., Kampo H. (2020). Investigation of ecological safety problems of furniture industry products based on marketing principles. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 132-141.
UDC:

339.138:303.4

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.132
Ключові слова

експертні оцінки, екологічність продукції, рівень екологічності, коефіцієнт конкордації

Короткий опис

Присвячено дослідженню проблем реалізації принципів екологічного маркетингу під час виробництва меблевої продукції. Висвітлено ознаки екологічності продукції. З метою оцінювання перспектив упровадження концепції екологічного маркетингу в меблевій промисловості запропоновано методику дослідження рівня екологічності продукції меблевого виробництва. Наведено класифікацію рівня екологічності продукції з позиції екологічно сертифікованого виробництва. Визначено основні фактори оцінювання екологічності продукції, зокрема: рівень впливу компанії на навколишнє середовище за видами забруднення; ступінь травматизму, шкідливості виробництва та ступінь впливу умов праці на здоров’я працівників виробничого цеху; вплив продукції на здоров’я споживачів тощо. Використано інструментарій експертного опитування з метою оцінювання рівня впливу виділених факторів, сформовано експертну групу. За результатами експертного оцінювання виявлено, що найбільшими забруднювачами навколишнього середовища є шкідливі речовини, які підприємства викидають у повітря, воду та грунти. Наступним за рівнем шкідливості є показник шуму й вібрації, проте їх вплив на навколишнє середовище, на думку експертів, є невеликим.Забезпечено достовірність отриманих результатів шляхом визначення узгодженості експертних оцінок через розрахунок коефіцієнта конкордації. Виявлено досить високу узгодженість думок експертів, адже коефіцієнт конкордації дорівнює 0,81. Також у даному досліджені експертам було запропоновано оцінити вплив деяких показників на здоров’я працівників виробничого цеху – ступінь травматизму при розпиленні деревини, шкідливість пилу деревини, вплив клеїв, які використовуються для склеювання деревини, вплив лаків, які використовуються для лакування готової продукції, а також вплив умов праці. За результатами опитуванняжоден з показників не має великого впливу на здоров’я працівників.Експерти також оцінювали вплив продукції підприємств меблевої промисловості на здоров’я споживачів за показниками психологічного й фізичного здоров’я та можливість травматизму в процесі експлуатації. Представлено результати проведеного дослідження, запропоновано напрями вирішення проблеми забезпечення екологічності промислової продукції.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Бурляй А. П., Гуцаленко О. О. Роль України у формуванні пропозиції європейського ринку органічної продукції. Економічний часопис ХХІ. 2013. № 11–12 (2). С. 15–18.https://doi.org/10.1365/s35778-013-1211-3
  2. Шувар Б. І. Маркетингове дослідження попиту на екологічно чисту продукцію в Західному
    регіоні. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingove-doslidzhennya-popitu-na-ekologichno-chistu-produktsiyu-u-zahidnomu-regioni-ukrayini/viewer.
  3. Тендюк А. О. Методичний підхід до впровадження екологічного маркетингу на мезо- та мікрорівнях. Ефективна економіка. № 4. 2013. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_4_40.
  4. Чайкін О. В., Пазич В. М. Оцінка рівня екологічності продовольчих товарів з позиції екологічно сертифікованого виробництва. URL: http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/9276/1/Organik_2018_176-179.pdf.
  5. Гончаренко Т. П., Гончаренко О. Г. Екологічна оцінка впливу на довкілля підприємств деревообробної галузі на прикладі ТОВ «Черкаський док». URL: http://vtn.ztu.edu.ua/article/view/81390.
  6. Дорожня карта конкурентоспроможного розвитку української меблевої промисловості.
    URL: https://uafm.com.ua/wp-content/uploads/2018/07/dorozhnya-karta-dlya-rozvytku-meblevogo-sektoru-ukrayiny.pdf.
  7. Гушук І. В., Нижник А. Є., Шугай М. А. Вплив екологічних факторів на психологічне здоров’я особистості. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2014. Вип. 26.
    С. 48–52. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_26_13.

 

References:
  1. Burlyay A. P., Hutsalenko O. O. RolUkrayinyuformuvannipropozytsiyiyevropeyskohorynkuorhanichnoyiproduktsiyi. EkonomichnyychasopysXXI. 2013. No. 11–12 (2). Р. 15–18. [ІnUkrainian].https://doi.org/10.1365/s35778-013-1211-3
  2. Shuvar B. I. Marketynhove doslidzhennya popytu na ekolohichno chystu produktsiyu vZakhidnomu
    rehioni. URL:https://cyberleninka.ru/article/n/marketingove-doslidzhennya-popitu-na-ekologichno-chistu-produktsiyu-u-zahidnomu-regioni-ukrayini/viewer. [Іn Ukrainian].
  3. Tendyuk A. O. Metodychnyy pidkhid do vprovadzhennya ekolohichnoho marketynhu na mezo- ta mikrorivnyakh. Efektyvna ekonomika. No. 4. 2013. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_4_40. [Іn Ukrainian].
  4. Chaykin O. V., Pazych V. M. Otsinka rivnya ekolohichnosti prodovolchykh tovariv z pozytsiyi ekolohichno sertyfikovanoho vyrobnytstva. URL:http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/9276/1/Organik_2018_176-179.pdf.[Іn Ukrainian].
  5. Honcharenko T. P., Honcharenko O. H. EkolohichnaotsinkavplyvunadovkillyapidpryyemstvderevoobrobnoyihaluzinaprykladiTOV “Cherkaskyydok”. URL:http://vtn.ztu.edu.ua/article/view/81390. [Іn Ukrainian].
  6. Dorozhnya karta konkurentospromozhnoho rozvytku ukrayinskoyi meblevoyi promyslovosti.
    URL:https://uafm.com.ua/wp-content/uploads/2018/07/dorozhnya-karta-dlya-rozvytku-meblevogo-sektoru-ukrayiny.pdf. [Іn Ukrainian].
  7. Hushuk I. V., Nyzhnyk A. Ye., Shuhay M. A. Vplyv ekolohichnykh chynnykiv na psykholohichne zdorov"ya osobystosti. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiya”. 2014. No. 26. Р. 48–52. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_26_13. [Іn Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.