logo logo


Політика туристичного брендингу для просування національного туристичного продукту: досвід країн Центрально-Східної Європи

НазваПолітика туристичного брендингу для просування національного туристичного продукту: досвід країн Центрально-Східної Європи
Назва англійськоюTourist branding policy for promoting national tourist products: central east European countries experience
АвториО. Ніколайчук
Принадлежність Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, Кривий Ріг, Україна
Бібліографічний описНіколайчук О. Політика туристичного брендингу для просування національного туристичного продукту: досвід країн центрально-східної Європи / О. Ніколайчук // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 64-77. — (Економіка).
Bibliographic description (trans):Nikolaichuk O. (2020). Tourist branding policy for promoting national tourist products: central east European countries experience. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 64-77.
Bibliographic description:Nikolaichuk O. (2020). Tourist branding policy for promoting national tourist products: central east European countries experience. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 64-77.
UDC:

339.12: 338.48

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.064
Ключові слова

туристичний бренд країни, брендінг, європейський досвід, туристична політика, національний туристичний продукт.

 

Короткий опис

Досвід багатьох країн, які успішно працюють у галузі туризму, показує, що особливе значення має використання технологій брендингу в туристичній галузі, які дають можливість ідентифікувати країну та визначити її серед інших таких суб’єктів. Водночас зростання позитивного іміджу туристичного бренду країни впливає на економічний розвиток, збільшує валютні надходження та інвестиції, сприяє просуванню товарів на міжнародні ринки та підвищує привабливість країни в цілому. Розглянуто особливості політики брендингу туризму в деяких країнах Центральної та Східної Європи, включаючи Чехію, Польщу, Словаччину, Угорщину та Болгарію. Проаналізовано повноваження органів державної влади щодо регулювання туристичної сфери в аналізованих державах. Розглянуто ключові маркетингові заходи для позиціонування та просування національного туристичного продукту, визначено ефективні засоби просування на міжнародному туристичному ринку. Проаналізовано показники ефективності державного туристичного брендингу країн: показники в’їзного туристичного потоку, доходи країни від міжнародного туризму та середні туристичні витрати, індекс конкурентоспроможності туризму та подорожей. Вивчення політики брендингу в галузі туризму окремих країн Центральної та Східної Європи довело свою різну активність. Успішнішою була брендова політика в Польщі, яка підтверджує показники міжнародного туризму та позицію в рейтингу конкурентоспроможності туризму та подорожей. Незважаючи на досить активну політику Чехії та Угорщини, спостерігалося зниження їх туристичної привабливості. Для Словаччини та Болгарії бракувало чітко впізнаваного іміджу країн як туристичного напряму. Вивчення досвіду країн Центрально-Східної Європи підтверджує необхідність виконання функції просування національного туристичного продукту, проведенню та підтримки рекламної кампанії країни на державному рівні.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Hall D. Branding and national identity: the case of Central and Eastern Europe. Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition / еd. by Nigel Morgan, Annette Pritchard, Roger Pride. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2004. P. 111–127.
  2. Polska Organizacja Turystyczna. URL: https://www.pot.gov.pl/pl/o-pot/informacje-o-pot.
  3. Горобець В., Дзюбленко І. Діяльність Польської організації туристичної як приклад успішної рекламної кампанії в сфері міжнародного туризму. Драгоманівські історичні студії: збірник наукових праць молодих істориків. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. Вип. 3 (7).
    С. 180–184. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/16487/1/Dziublenko.pdf.
  4. Nistoreanu B. & Stoian R. Business tourism a means of dynamising the life of local communities. in: Proceedings of the 11th International Conference on Business Excellence, Bucharest, Academy of Economic Studies. 2017. Vol. 1. No. 1. Р. 1122–1128.https://doi.org/10.1515/picbe-2017-0115
  5. European Commission. Eden Destinations: URL: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/ destinations/poland_en.
  6. Polskie marki turystyczne. URL: https://www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl/idea-projektu.
  7. Google Play. URL: https://play.google.com/store/search?q=poland&c=apps&hl=ru.
  8. Czech Tourism. URL: https://www.czechtourism.com/ru/about-czt/.
  9. Ana M. I. Tourism industry in the new member states. Key countries and destinations. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society. 2018. Vol. 13. No. 1. Р. 812–830. DOI: 10.2478/
    mmcks-2018-0007.https://doi.org/10.2478/mmcks-2018-0007
  10. CzechTourism Annual Report 2018. URL: https://czechtourism.cz/getmedia/25c8c440-84a4-413f-bd8e-69a2a6649c89/ENG_vyrocni_zprava_2018-online-verze.pdf.aspx (дата звернення: 29.12.2019).
  11. European Commission. Eden Destinations Czech Republic. URL: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/destinations/czech-republic_en.
  12. Czech Republic saw record number of tourists in 2018. URL: https://kafkadesk.org/2019/02/10/czech-republic-saw-record-number-of-tourists-in-2018.
  13. Magyar Turisztikai Ügynökség. URL: https://mtu.gov.hu/.
  14. A turisztikai ügynökség elindítja első Budapest központú külföldi kampányát. URL: https://www. kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/a-turisztikai-ugynokseg-elinditja-elso-budapest-kozpontu-kulfoldi-kampanyat.
  15. Ministry of transport and construction of the slovak republic. Tourism. URL: https://www.mindop.sk/ ministry-5191/tourism/tourism.
  16. Кучерова Я. Развитие туризма и туристская политика Словакии. Журнал международного права и международных отношений. 2007. № 3. URL: http://elib.bsu.by/handle/123456789/21785.
  17. Корсак Р. В., Фуртій В. Розвиток туризму у Чехії: досвід організації для України (кін. ХХ ст. поч. ХХІ ст.). Збірник наукових праць. 2016. Вип. 107 (4). C. 128–131.
  18. Уряд Словаччини розробив національну стратегію розвитку велотранспорту та туризму. URL: http://velotransport.info/?p=35481.
  19. Ministry of tourism of Bulgaria. URL: http://www.tourism.government.bg/en.
  20. Dyankov T., Krastev V., Yancheva K. Evaluation of brand identity of Bulgaria as a tourist destination. URL: https://www.researchgate.net/publication/324172095_Evaluation_of_brand_identity_of_Bulgaria_ as_a_tourist_destination.
  21. Стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2014–2030. URL: http://www.tourism. government.bg/bg/kategorii/strategicheski-dokumenti/nacionalna-strategiya-za-ustoychivo-razvitie-naturi zma-v.
  22. Горбунова О. В. Современное состояние туристического сектора в Болгарии. Вестник университета. 2018. № 4. С. 84–90.https://doi.org/10.26425/1816-4277-2018-4-84-90
  23. Member states’ annual tourism reporting template. URL: https://ec.europa.eu/docsroom/documents/ 29325/attachments/1/translations/en/renditions/native.
  24. UNWTO Tourism Highlights 2018 Edition. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/ 9789284419876.
  25. International Tourism Highlights 2019 Edition. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/ 9789284421152.
  26. Eurostat. Tourism. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/web/tourism/overview.
  27. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2011. URL: https://globalwellnesssummit.com/wp-content/uploads/Industry-Research/Global/2011-WEF-Travel-Tourism-Competitiveness-Report.pdf.
  28. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_ TTCR_2019.pdf.

 

References:
  1. Hall D. Branding and national identity: the case of Central and Eastern Europe. Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition / еd. by Nigel Morgan, Annette Pritchard, Roger Pride. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2004. P. 111–127.
  2. Polska Organizacja Turystyczna. URL: https://www.pot.gov.pl/pl/o-pot/informacje-o-pot.
  3. Горобець В., Дзюбленко І. Діяльність Польської організації туристичної як приклад успішної рекламної кампанії в сфері міжнародного туризму. Драгоманівські історичні студії: збірник наукових праць молодих істориків. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. Вип. 3 (7).
    С. 180–184. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/16487/1/Dziublenko.pdf.
  4. Nistoreanu B. & Stoian R. Business tourism a means of dynamising the life of local communities. in: Proceedings of the 11th International Conference on Business Excellence, Bucharest, Academy of Economic Studies. 2017. Vol. 1. No. 1. Р. 1122–1128.https://doi.org/10.1515/picbe-2017-0115
  5. European Commission. Eden Destinations: URL: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/ destinations/poland_en.
  6. Polskie marki turystyczne. URL: https://www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl/idea-projektu.
  7. Google Play. URL: https://play.google.com/store/search?q=poland&c=apps&hl=ru.
  8. Czech Tourism. URL: https://www.czechtourism.com/ru/about-czt/.
  9. Ana M. I. Tourism industry in the new member states. Key countries and destinations. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society. 2018. Vol. 13. No. 1. Р. 812–830. DOI: 10.2478/
    mmcks-2018-0007.https://doi.org/10.2478/mmcks-2018-0007
  10. CzechTourism Annual Report 2018. URL: https://czechtourism.cz/getmedia/25c8c440-84a4-413f-bd8e-69a2a6649c89/ENG_vyrocni_zprava_2018-online-verze.pdf.aspx (дата звернення: 29.12.2019).
  11. European Commission. Eden Destinations Czech Republic. URL: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/destinations/czech-republic_en.
  12. Czech Republic saw record number of tourists in 2018. URL: https://kafkadesk.org/2019/02/10/czech-republic-saw-record-number-of-tourists-in-2018.
  13. Magyar Turisztikai Ügynökség. URL: https://mtu.gov.hu/.
  14. A turisztikai ügynökség elindítja első Budapest központú külföldi kampányát. URL: https://www. kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/a-turisztikai-ugynokseg-elinditja-elso-budapest-kozpontu-kulfoldi-kampanyat.
  15. Ministry of transport and construction of the slovak republic. Tourism. URL: https://www.mindop.sk/ ministry-5191/tourism/tourism.
  16. Кучерова Я. Развитие туризма и туристская политика Словакии. Журнал международного права и международных отношений. 2007. № 3. URL: http://elib.bsu.by/handle/123456789/21785.
  17. Корсак Р. В., Фуртій В. Розвиток туризму у Чехії: досвід організації для України (кін. ХХ ст. поч. ХХІ ст.). Збірник наукових праць. 2016. Вип. 107 (4). C. 128–131.
  18. Уряд Словаччини розробив національну стратегію розвитку велотранспорту та туризму. URL: http://velotransport.info/?p=35481.
  19. Ministry of tourism of Bulgaria. URL: http://www.tourism.government.bg/en.
  20. Dyankov T., Krastev V., Yancheva K. Evaluation of brand identity of Bulgaria as a tourist destination. URL: https://www.researchgate.net/publication/324172095_Evaluation_of_brand_identity_of_Bulgaria_ as_a_tourist_destination.
  21. Стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2014–2030. URL: http://www.tourism. government.bg/bg/kategorii/strategicheski-dokumenti/nacionalna-strategiya-za-ustoychivo-razvitie-naturi zma-v.
  22. Горбунова О. В. Современное состояние туристического сектора в Болгарии. Вестник университета. 2018. № 4. С. 84–90.https://doi.org/10.26425/1816-4277-2018-4-84-90
  23. Member states’ annual tourism reporting template. URL: https://ec.europa.eu/docsroom/documents/ 29325/attachments/1/translations/en/renditions/native.
  24. UNWTO Tourism Highlights 2018 Edition. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/ 9789284419876.
  25. International Tourism Highlights 2019 Edition. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/ 9789284421152.
  26. Eurostat. Tourism. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/web/tourism/overview.
  27. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2011. URL: https://globalwellnesssummit.com/wp-content/uploads/Industry-Research/Global/2011-WEF-Travel-Tourism-Competitiveness-Report.pdf.
  28. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_ TTCR_2019.pdf.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.