logo logo


Формування корпоративної культури підприємства з метою забезпечення його сталого розвитку

НазваФормування корпоративної культури підприємства з метою забезпечення його сталого розвитку
Назва англійськоюEnterprise corporate culture formation for its sustainable development support
АвториО. Долгальова, А. Виходцева
Принадлежність Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна
Бібліографічний описДолгальова О. Формування корпоративної культури підприємства з метою забезпечення його сталого розвитку / О. Долгальова, А. Виходцева // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 183-192. — (Менеджмент).
Bibliographic description (trans):Dolgalova O., Vykhodtseva A. (2020). Enterprise corporate culture formation for its sustainable development support. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 183-192.
Bibliographic description:Dolgalova O., Vykhodtseva A. (2020). Enterprise corporate culture formation for its sustainable development support. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 183-192.
UDC:

35. 351:69

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.183
Ключові слова

культура, організаційна культура, корпоративна культура, організація, менеджер, сталий розвиток.

Короткий опис

Розглянута корпоративна культура як інструмент управління в економічній моделі діяльності, що лежить в основі організації управління всіма чинниками виробництва (трудовими ресурсами, матеріалами, капіталом та інформацією). З’ясовано, що найуспішніше розвиваються компанії, що мають добре розвинену корпоративну культуру. Слабка корпоративна культура може стати джерелом глибокої кризи підприємницької структури. Розглянута сутність корпоративної культури, узагальнено погляди зарубіжних та вітчизняних учених, які присвятили свої роботи дослідженню цієї теми. З’ясовано як корпоративна культура може зіграти вирішальну роль у створенні конкурентної переваги. Проаналізовано роль корпоративної культури у створенні конкурентної переваги. Виявлено як корпоративна культура підвищує стійкість підприємства через надання їй більшої гнучкості. Визначено місце корпоративної культури на підприємстві ПАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». Проаналізовано характер впливу корпоративної культури на прийняття управлінських рішень, кар᾽єру та соціалізацію. Розглянуто та проаналізовано джерела розвитку корпоративної культури, що забезпечують сталий розвиток підприємства. Сформульовано основні напрямки побудови корпоративної культури, спрямовані на забезпечення сталого розвитку підприємства ПАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». З’ясовано, що корпоративна культура дає можливість грамотно та ефективно управляти організацією. Сильна корпоративна культура є необхідним атрибутом успішної компанії, оскільки вона об’єднує співробітників, які ототожнюють себе зі своєю організацією і прагнуть до досягнення єдиної мети спільними зусиллями. У такій компанії ключові корпоративні цінності поділяються усіма членами організації, домінуюча культура сильно впливає на поведінку співробітників, зникає необхідність у високій структуризації і формалізації діяльності компанії, знижується плинність кадрів. Підприємство функціонує й розвивається як складний організм, його життєвий потенціал, ефективність функціонування й виживання в конкурентній боротьбі залежать не тільки від стратегій, чіткої організаційної побудови, відповідних систем управління, а й висококваліфікованих співробітників. Успіх підприємства визначається ще й міцною корпоративною культурою, особливим стилем керівництва, які сприяють досягненню й збереженню провідних позицій на ринку.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Корпоративна культура. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/(дата звернення 31.03.2020).
  2. Корпоративна культура як компонент інноваційної культури студента педагогічного вузу. URL: http://ua-referat.com/ (дата звернення: 31.03.2020).
  3. Замковий О. І. Фінансова корпоративна культура. Методичні рекомендації для самостійної підготовки до практичних занять з дисципліни бакалаврів спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування». Дніпро: НТУ «ДП», 2018. 114 с.
  4. Методичні основи оцінки впливу корпоративної культури на діяльність організації. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=635 (дата звернення: 31.03.2020).
  5. Корпоративна культура та її роль у стійкості підприємницьких структур. URL: http://conf.vntu. edu.ua/humed/2010/txt/Nebava.php (дата звернення: 18.03.2020).
  6. Апостолюк О. Корпоративна культура як інструмент ефективного менеджменту підприємства в підвищенні його конкурентоспроможності: матеріали наук.-практ. конф. (м. Луцьк, 2016.). Луцьк, 2016. С. 68–72.
  7. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04. «економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)». ПВНЗ «Міжнародний університет бізнесу і права». Херсон, 2019.
  8. Філь В. О. Корпоративна культура в розвитку системи управління персоналом підприємства (організації): автореф. … маг. роб-та: 051-Економіка / Терн. нац. екон. ун. Тернопіль, 2018.
  9. Поняття і сутність корпоративної культури. URL: https://pidruchniki.com/1365060652454/ menedzhment/korporativna_kultura (дата звернення: 31.03.2020).
  10. Вісник студентського наукового товариства «ВАТРА» Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ. 2019. Вип. 69. С. 278.
  11. Конкурентні стратегії розвитку України в глобальній економіці: матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції (26 квітня 2018 р.). К.: УВОІ «Допомога» УСІ», 2018. 156 с.
  12. Проблеми та перспективи розвитку економіки України в умовах євроінтеграції: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти і молодих учених: тези доповідей
    (м. Львів, 24 січня 2019 р.). Львів: Львівський торговельно-економічний університет, 2019. 376 с.
  13. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Економічний розвиток і спадщина Семена Кузнеця»: тези доповідей (м. Харків, 30–31 травня 2019 р.). Х.: ХНЕУ імені Семена Кузнеця, 2019. 446 с.
  14. Менеджмент ХХІ століття: сучасні моделі, стратегії, технології. Вінниця: Центр підготовки наукових та навчально-методичних видань ВТЕІ КНТЕУ, 2015. 805 с.
  15. Підприємництво і торгівля: збірник наукових праць / редакц. кол.: Куцик П. О., Апопій В. В., Семак Б. Б. та ін. Львів: Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2016. Вип. 20. 134 с.
  16. Теоретичні, методологічні та практичні аспекти конкурентоспроможності підприємств: монографія / за загальною редакцією професора О. Г. Янкового. Одеса, Атлант, 2017. 514 с.
  17. Краснокутська Н. С., Нащекіна О. М., Замула О. В. та ін. Менеджмент: навчальний посібник. Харків: «Друкарня Мадрид», 2019. 231 с.
  18. Дячишин Л. М. Корпоративна культура ТНЕУ, магістерська робота. Терн. нац. економ. унів. України. Тернопіль, 2017. 103 с.
  1. Цілі сталого розвитку та їх адаптація для України. URL: http://www.sd4ua.org/shho-take-stalij-rozvitok/ (дата звернення: 18.03.2020).
  2. Колот А. М., Швиданенко Г. О. та ін. Створення власного бізнесу: навч. посібник. К.: КНЕУ, 2017. 311 с.
  3. Вплив корпоративної культури на діяльність організації. URL: http://nebotan.info/corporative/ influence.php (дата звернення: 18.03.2020).
  4. Юність науки – 2016: соціально-економічні та гуманітарні аспекти розвитку суспільства: збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів і молодих вчених у
    7 ч. / Черніг. нац. технол. ун-т. (м. Чернігів, 18–19 травня 2016 р.). Чернігів: 2016, Ч. 4: 252 с.
  5. Корпоративна культура як ресурс. URL: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=2429&chapter=1 (дата звернення: 18.03.2020).

 

References:
  1. Korporatyvna kultura. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/ (data zvernennia: 03.31.2020).
  2. Korporatyvna kultura yak komponent innovatsiinoi kultury studenta pedahohichnoho vuzu. URL: http://ua-referat.com/ (data zvernennia: 03.31.2020).
  3. Zamkovyi O. I. Finansova korporatyvna kultura. Metodychni rekomendatsii dlia samostiinoi pidhotovky do praktychnykh zaniat z dystsypliny bakalavriv spetsialnosti 072 “Finansy, bankivska sprava ta strakhuvannia”. Dnipro: NTU “DP”, 2018. 114 p.
  4. Metodychni osnovy otsinky vplyvu korporatyvnoi kultury na diialnist orhanizatsii. URL: http://www. economy.nayka.com.ua/?op=1&z=635 (data zvernennia: 31.03.2020).
  5. Korporatyvna kultura ta yii rol u stiikosti pidpryiemnytskykh struktur. URL: http://conf.vntu.edu.ua/ humed/2010/txt/Nebava.php (data zvernennia: 18.03.2020).
  6. Apostoliuk O. Korporatyvna kultura yak instrument efektyvnoho menedzhmentu pidpryiemstva v pidvyshchenni yoho konkurentospromozhnosti: materialy nauk.-prakt. konf. (m. Lutsk, 2016.). Lutsk, 2016. Р. 68–72.
  7. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia doktora ekonomichnykh nauk za spetsialnistiu 08.00.04. “ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy (za vydamy ekonomichnoi diialnosti)”. PVNZ “Mizhnarodnyi universytet biznesu i prava”. Kherson, 2019.
  8. Fil V. O. Korporatyvna kultura v rozvytku systemy upravlinnia personalom pidpryiemstva (orhanizatsii): avtoref. … mah. rob-ta: 051-Ekonomika / Tern. nats. ekon. un. Ternopil, 2018.
  9. Poniattia i sutnist korporatyvnoi kultury. URL: https://pidruchniki.com/1365060652454/menedzhment/ korporativna_kultura (data zvernennia: 31.03.2020).
  10. Visnyk studentskoho naukovoho tovarystva “VATRA” Vinnytskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu KNTEU. 2019. Vyp. 69. Р. 278.
  11. Konkurentni stratehii rozvytku Ukrainy v hlobalnii ekonomitsi: materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (26 kvitnia 2018 r.). K.: UVOI “Dopomoha” USI”, 2018. 156 p.
  12. Problemy ta perspektyvy rozvytku ekonomiky Ukrainy v umovakh yevrointehratsii: materialy Vseukrainskoi nauk.-prakt. konf. zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh uchenykh: tezy dopovidei
    (m. Lviv, 24 sichnia 2019 r.). Lviv: Lvivskyi torhovelno-ekonomichnyi universytet, 2019. 376 p.
  13. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Ekonomichnyi rozvytok i spadshchyna Semena Kuznetsia”: tezy dopovidei (Kharkiv, 30–31 travnia 2019 r.). Kh.: KhNEU imeni Semena Kuznetsia, 2019. 446 р.
  14. Menedzhment ХХІ stolittia: suchasni modeli, stratehii, tekhnolohii. Vinnytsia: Tsentr pidhotovky naukovykh ta navchalno-metodychnykh vydan VTEI KNTEU, 2015. 805 р.
  15. Pidpryiemnytstvo i torhivlia: zbirnyk naukovykh prats / redakts. kol.: Kutsyk P. O., Apopii V. V., Semak B. B. ta in. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 2016. Vyp. 20. 134 р .
  16. Teoretychni, metodolohichni ta praktychni aspekty konkurentospromozhnosti pidpryiemstv: monohrafiia / za zahalnoiu redaktsiieiu profesora O. H. Yankovoho. Odesa: Atlant, 2017. 514 р.
  17. Krasnokutska N. S., Nashchekina O. M., Zamula O. V. ta in. Menedzhment: navchalnyi posibnyk. Kharkiv: “Drukarnia Madryd”, 2019. 231 р.
  18. Diachyshyn L. M. Korporatyvna kultura TNEU, mahisterska robota. Tern.nats. ekonom. univ. Ukrainy. Ternopil, 2017. 103 р.
  19. Tsili staloho rozvytku ta yikh adaptatsiia dlia Ukrainy. URL: http://www.sd4ua.org/shho-take-stalij-rozvitok/. (data zvernennia: 18.03.2020).
  20. Stvorennia vlasnoho biznesu: navch. posibnyk/ K.: KNEU, 2017. 311 s.
  21. Kolot A. M., Shvydanenko H. O., ta in. Vplyv korporatyvnoi kultury na diialnist orhanizatsii. URL: http://nebotan.info/corporative/influence.php (data zvernennia: 18.03.2020).
  22. Yunist nauky – 2016: sotsialno-ekonomichni ta humanitarni aspekty rozvytku suspilstva: zbirnyk tez Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv, aspirantiv i molodykh vchenykh, u 7 ch. (m. Chernihiv, 18–19 travnia 2016 r.): Chernihiv: Chernih. nats. tekhnol. un-t, 2016. Ch. 4. 252 р.
  23. Korporatyvna kultura yak resurs. URL: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=2429&chapter=1 (data zvernennia: 18.03.2020).

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.