Економічні фактори маркетингового середовища підприємств ресторанного бізнесу
Назва | Економічні фактори маркетингового середовища підприємств ресторанного бізнесу |
Назва англійською | Economic factors of the marketing environment of restaurant business enterprises |
Автори | І. Карабаза |
Принадлежність | Національний університет економіки та технологій імені Михайла Туган-Барановського, Кривий Ріг, Україна |
Бібліографічний опис | Карабаза І. Економічні фактори маркетингового середовища підприємств ресторанного бізнесу / І. Карабаза // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 208-213. — (Маркетинг). |
Bibliographic description (trans): | Karabaza I. (2020). Economic factors of the marketing environment of restaurant business enterprises. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 208-213. |
Bibliographic description: | Karabaza I. (2020). Economic factors of the marketing environment of restaurant business enterprises. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 208-213. |
UDC: | 339 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.208 |
Ключові слова |
ресторанний бізнес, поведінка споживачів, ринок ресторанних послуг, маркетингове середовище, економічні фактори |
Короткий опис |
Присвячено вивченню впливу економічних факторів маркетингового середовища на діяльність підприємств ресторанного бізнесу. У дослідженні встановлено основні економічні фактори маркетингового середовища, які впливають на діяльність підприємств ресторанного бізнесу, серед яких виокремлено: динаміку ВВП, зміну індексу інфляції країни, зміну індексу споживчих цін на послуги ресторанів, зміну рівня доходів населення, обсяг інвестиційних потреб при відкритті ресторанного бізнесу, зміна рівня безробіття, введення всеукраїнського карантину під час пандемії вірусу COVID-19 тощо. Визначено вектор впливу кожного фактору на діяльність підприємств ресторанного бізнесу та на стан ринку ресторанних послуг у цілому. Встановлено, що позитивний вплив на розвиток ресторанного бізнесу країни мають фактори: зростання ВВП, зменшення інфляції, зростання сукупних витрат споживачів на харчування поза домом, зростання доходів населення, достатньо низькі інвестиційні потреби при відкритті суб’єкта ресторанного бізнесу. Негативний вплив на розвиток українського ресторанного бізнесу мають фактори: відсутність культури харчування поза домом в українських споживачів, зростання індексу споживчих цін на послуги ресторанів, зростання рівня безробіття, введення всеукраїнського карантину із закриттям усіх закладів ресторанного бізнесу. Найбільший вплив на галузь має всесвітня пандемія вірусу СOVID-19, що змушує повністю переглянути перспективи розвитку українського ринку ресторанних послуг, адже негативний вплив фактору повністю перекреслює сприятливі тенденції на ринку. Обгрунтувано наслідки дії факторів на діяльність підприємств ресторанного бізнесу, зокрема, припинення пожвавленого розвитку галузі, рецесія у галузі ресторанного бізнесу, зменшення кількості споживачів, зниження доходності бізнесу, подорожчання кредитів та зниження активності розширення франшиз у сфері ресторанного бізнесу, розвиток послуг з доставки ресторанного продукту. Стаття має практичне значення для формування ефективних маркетингових стратегій підприємств ресторанного бізнесу на ринку України. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
1. Obozna A. O., Shabel'nyk N. M., Fedotov I. A. Analiz suchasnoho rynku restorannykh posluh ta efektyvnist' yikh zastosuvannya na pidpryyemstvi. Analysis of the modern market of restaurant services and efficiency of their application in the enterprise. Investytsiyi: praktyka ta dosvid. 2019. No. 13.
2. Podol'na V. V., Vartova M. V. Osoblyvosti prosuvannya zakladu u sferi restorannoho biznesu. Features of promotion of the establishment in the field of restaurant business. Efektyvna ekonomika. 2017. No. 3. 3. Razin'kova M. Yu. Etapy provedennya marketynhovoho planuvannya v restorannomu biznesi. Stages of marketing planning in the restaurant business. Ekonomika ta derzhava. 2020. No. 2. P. 62–66.https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.62 4. Real'nyy valovyy vnutrishniy produkt (VVP) u 2019 r. Real gross domestic product (GDP) in 2019. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/. 5. Indeks inflyatsiyi v Ukrayini v 2019 rotsi. The inflation index in Ukraine in 2019. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/2020/. 6. Domohospodarstva v Ukrayini naybil'she vytrachayut' na kharchuvannya vytrachayut' 44,5% dokhodu. The households in Ukraine spend the most on food spending 44.5% of their income. URL: https://zaxid.net/ukrayintsi_vitrachayut_na_yizhu_i_oplatu_komunalnih_poslug_60_zarobitku __derzhstatistiki_n1488540. 7. Vytraty na kharchuvannya poza domom zalyshayut'sya na neznachnomu rivni. Out-of-home spending remains insignificant. URL: https://www.unian.ua/economics/finance/10675131-mayzhe-polovinu-svojih-dohodiv-ukrajinci-vitrachayut-na-jizhu-infografika.html. 8. Serednya zarplata v Ukrayini u 2019 rotsi. The average salary in Ukraine in 2019]. URL: https:// index.minfin.com.ua/labour/salary/average/. 9. Serednya zarplata v Ukrayini u 2018 rotsi. The average salary in Ukraine in 2018. URL: https:// index.minfin.com.ua/ua/labour/salary/average/2018/.
10. Stan rynku restorannykh posluh v Ukrayini. State of the restaurant services market in Ukraine. 11. Investytsiyni potreby pry vidkrytti restorannoho biznesu v Ukrayini [Investment needs when opening a restaurant business in Ukraine] Available at: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka- obshestvennogo-pitaniya-horeca-kejtering-takzhe-pitanie-na-azs
|
Завантажити | |