logo logo


Корпоративна соціальна відповідальність підприємств в умовах пандемії

НазваКорпоративна соціальна відповідальність підприємств в умовах пандемії
Назва англійськоюCorporate social responsibility of enterprises in the pandemic conditions
АвториВ. Стеценко, Ю. Березова
Принадлежність Національний університет харчових технологій, Київ, Україна
Бібліографічний описСтеценко В. Корпоративна соціальна відповідальність підприємств в умовах пандемії / В. Стеценко, Ю. Березова // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 243-250. — (Підприємництво, торгівля та біржова діяльність).
Bibliographic description (trans):Stetsenko V., Berezova Y. (2020). Corporate social responsibility of enterprises in the pandemic conditions. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 243-250.
Bibliographic description:Stetsenko V., Berezova Y. (2020). Corporate social responsibility of enterprises in the pandemic conditions. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 243-250.
UDC:

338.23:316.4

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.243
Ключові слова

корпоративна соціальна відповідальність, соціальна відповідальність українських підприємств, бізнес під час пандемії.

Короткий опис

Сьогодні корпоративна соціальна відповідальність є метрикою того, наскільки добре підприємство взаємодіє з партнерами, працівниками, громадами, як на місцевому, так і на глобальному рівні. Підтримка загального соціального блага стає для більшості компаній важливою метою діяльності. Підприємства, які дотримуються засад корпоративної соціальної відповідальності, використовують власні ресурси на користь суспільства, надають моральну та фінансову підтримку тим, хто цього найбільше потребує, допомагають у вирішення проблем, які не в змозі вирішити органи влади. Всі сили та фінансові ресурси нині покладені на боротьбу з Covid-19. Кількість жертв збільшується щодня, карантинні заходи зупинили діяльність багатьох галузей економки, люди залишилися без джерела доходу, зменшилася купівельна спроможність населення. Пандемія вплинула на попит, пропозицію та на спроможність компаній доставляти товари на ринок. Підприємства повинні швидко реагувати на ці зміни, щоб задовольнити потреби населення і уникнути дефіциту на товари першої необхідності. Багато вітчизняних підприємств малого бізнесу, через збитки завдані карантинними заходами, не зможуть повернутися до своєї роботи. Cкладно точно оцінити наслідки Covid-19, адже немає сектору економіки, який би був поза межами руйнівного впливу епідемії. Органи влади взяли на себе зобов`язання не допустити поширення вірусу, але без допомоги підприємств, зокрема, фінансової, подолати епідемію неможливо. Стаття присвячена дослідженню ролі корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) у подоланні світової пандемії. Розглянуто сутність, історію виникнення поняття «корпоративна соціальна відповідальність» та основні підходу до формування КСВ на підприємстві. Досліджено наслідки впливу пандемії на стан світової та української економіки. Проаналізовано досвід найбільших іноземних компаній у реалізації соціально орієнтованих заходів у боротьбі з пандемією. На основі отриманих результатів досліджень, було надано пропозиції щодо визначення ролі корпоративних соціальних підприємств у подоланні епідемії в Україні.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Глобальний договір ООН в Україні. URL:http://www.globalcompact.org.ua/ua/howtojoin/benefits.
  2. Аделькин Ф. Результаты исследования социальной ответственности украинского бизнеса. Блакить, 2005. С. 345–349.
  3. Боднар О. А. Умови і чинники регулювання соціально-економічного розвитку. Економічні науки.
    2014. № 11 (41). С. 52–59.
  4. Боуен Г. Соціальна відповідальність бізнесмена. Нью-Йорк: Harper & Brothers, 1953. 276 с.
  5. Буян О. А. Підходи до оцінки корпоративної соціальної відповідальності підприємств України. Вісник Дніпропетровського університету. 2012. № 6 (2). С. 159–169.
  6. Воробей В. Корпоративна соціальна відповідальність чи вигода. Києво-Могилянська Бізнес Студія. 2005. № 10. С. 34–38.
  7. Елкінгтон Дж. Канібали з виделками: потрійна нижня лінія бізнесу ХХІ століття. Capstone Publishing, 2000. 162 c.
  8. Котлер Ф. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства. Київ: Стандарт, 2005. 302 с.
  9. Полторак А. С. Ефективне управління фінансовими ризиками в системі економічної безпеки України. Агросвіт. 2015. № 1. С. 34–39.
  10. Посканна О. Список бізнесменів та компаній, які допомагають справитись з Covid-19. URL: https://gordonua.com/publications/polnyy-spisok-biznesmenov-i-kompaniy-kotorye-pomogayut-ukraine spravitsya-s-koronovirusom-obnovlyaetsya-1491415.html.
  11. Рамазанов А. Концепція корпоративної соціальної відповідальності. Проблеми теорії та практики управління. 2007. № 3. С. 38–46.
  12. Ульянова Н. Вірус рецесії: що буде зі світовою економікою після пандемії.
    URL: https://mind.ua/openmind/20209018-virus-recesiyi-shcho-bude-zi-svitovoyu-ekonomikoyu-pislya-pandemiyi.
  13. Фрідман М. Соціальна відповідальність бізнесу полягає у збільшенні прибутку. URL: http://www.colorado.edu/studentgroups/libertarians/isissue/friedman-soc-resp-business.html.

 

References:
  1. Globalnij dogovir OON v Ukrayini. URL: http://www.globalcompact.org.ua/ua/howtojoin/benefits.
  2. Adelkin F. Rezultaty issledovaniya socialnoj otvetstvennosti ukrainskogo biznesa. Blakit, 2005. Р. 345–349.
  3. Bodnar O. A. Umovi i chinniki regulyuvannya socialno-ekonomichnogo rozvitku. Ekonomichni nauki.
    2014. No. 11 (41). Р. 52–59.
  4. Bouen G. Socialna vidpovidalnist biznesmena. Nyu-Jork: Harper & Brothers, 1953. 276 p.
  5. Buyan O. A. Pidhodi do ocinki korporativnoyi socialnoyi vidpovidalnosti pidpriyemstv Ukrayini. Visnik Dnipropetrovskogo universitetu. 2012. № 6 (2). Р. 159–169.
  6. Vorobej V. Korporativna socialna vidpovidalnist chi vigoda. Kiyevo-Mogilyanska Biznes Studiya. 2005.
    No. 10. Р. 34–38.
  7. Elkington Dzh. (2000) Kanibali z videlkami: potrijna nizhnya liniya biznesu XXI stolittya. Capstone Publishing.
  8. Kotler F. Korporativna socialna vidpovidalnist. Yak zrobiti yakomoga bilshe dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspilstva. Kiyiv: Standart, 2005. 302 p.
  9. Poltorak A. S. Efektivne upravlinnya finansovimi rizikami v sistemi ekonomichnoyi bezpeki Ukrayini. Agrosvit. 2015. No. 1. Р. 34–39.
  10. Poskanna O. Spisok biznesmeniv ta kompanij, yaki dopomagayut spravitis z Covid-19. URL: https://gordonua.com/publications/polnyy-spisok-biznesmenov-i-kompaniy-kotorye-pomogayut-ukraine-spravitsya-s-koronovirusom-obnovlyaetsya-1491415.html.
  11. Ramazanov A. Koncepciya korporativnoyi socialnoyi vidpovidalnosti. Problemi teoriyi ta praktiki upravlinnya. 2007. No. 3. Р. 38–46.
  12. Ulyanova N. Virus recesiyi: sho bude zi svitovoyu ekonomikoyu pislya pandemiyi.
    URL: https://mind.ua/openmind/20209018-virus-recesiyi-shcho-bude-zi-svitovoyu-ekonomikoyu-pislya-pandemiyi.
  13. Fridman M. Socialna vidpovidalnist biznesu polyagaye u zbilshenni pributku. URL: http://www. colorado.edu/studentgroups/libertarians/isissue/friedman-soc-resp-business.html.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.