logo logo


Польща, Литва, Україна: національні ділові культури як детермінанта інтеграції на європейських і світових ринках

НазваПольща, Литва, Україна: національні ділові культури як детермінанта інтеграції на європейських і світових ринках
Назва англійськоюPoland, Lithuania, Ukraine: national business cultures as integration determinant in European and world markets
АвториЄ. Чеботарьов, В. Чеботарьов
Принадлежність ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», Старобільськ, Україна
Бібліографічний описЧеботарьов Є. Польща, Литва, Україна: національні ділові культури як детермінанта інтеграції на європейських і світових ринках / Є. Чеботарьов, В. Чеботарьов // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 279-288. — (Міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description (trans):Chebotarov I., Chebotarov V. (2020). Poland, Lithuania, Ukraine: national business cultures as integration determinant in European and world markets. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 279-288.
Bibliographic description:Chebotarov I., Chebotarov V. (2020). Poland, Lithuania, Ukraine: national business cultures as integration determinant in European and world markets. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 279-288.
UDC:

65.012.32:338+316.347

 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.279
Ключові слова

національні ділові культури, параметри національних ділових культур, міжнародна підприємницька діяльність, інтеграція, Польща, Литва, Україна.

Короткий опис

Пандемія COVID-2019 і недосконалість регуляторної політики нафтового картеля OPEC та Угоди OPEC+, внаслідок чого у сучасних умовах не тільки критично загострилася ситуація на світових товарних, фінансових і фондових ринках, а й посилилася інституціональна нестабільність у світі. Актуалізують також проблему формування нових інтеграційних центрів бізнесу. Вони виступають як системоутворюючі чинники суспільства. Найбільш ефективні такі інтеграційні центри може бути засновані на субрегіональній внутрішньоконтинентальній основі (однак, вони за суттю не можуть бути багаточисельними). На європейському континенті подібного роду інтеграційний бізнес-центр може бути сформований на основі близьких за своїм змістом національних ділових культур Польщі, Литви та України. На підґрунті дослідження еволюції розроблення даної проблематики у світовій науці надано авторську дефініцію категорії «національні ділові культури», показано композицію та співупорядкованість чинників, котрі формують зміст означеного міждисциплінарного феномену. Розкрито сутність параметрів, які у сучасній компаративістиці використовуються для характеристики національних ділових культур («Дистанція влади», «Індивідуалізм», «Мужність», «Уникання невизначеності», «Довготермінова орієнтація», «Індульгенція»). З використанням методичного інструментарію економічної компаративістики (та з заохоченням власних емпіричних розробок) проведено порівняльний аналіз ділових культур Польщі, Литви та України. Визначено пріоритетні галузі та сфери інтеграції бізнес-формувань в межах внутрішніх національних ринків даної групи країн, а також зміст відповідної міжрегіональної взаємодії. Висунуто ідею щодо сворення на основі інтеграції їх бізнесу (як функції близькості та взаємодоповнюваності національних ділових культур Польщі, Литви й України) розширеного інтеграційного бізнес-утворення в межах ринків країн колишньої Речі Посполитої: Польщі, Литви, України, Латвії, Естонії, Словаччини, Румунії, Болгарії й Білорусі та Молдови.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Hofstede G. Culture and management development. Geneva: International Labour Office, Management Development Branch, Paper MAN, 1983. DEV/28.
  2. Hofstede G. Cultural constraints in management theories. Academy of Management Executive. 1993. Vol. 7. No. 1. P. 81–94.https://doi.org/10.5465/ame.1993.9409142061
     
  3. Trompenaars F. Riding the waves of culture: Understanding cultural diversity in business. London: Economist Books, 1993. 208 p.
  4. Hampden-Turner С., Trompenaars F. The seven cultures of capitalism: Value systems for creating wealth in the United States, Britain, Japan, German, France, Sweden and the Netherlands. London: Little, Brown Book Group, 1995. 416 p.
  5. Hofstede Insights. URL: https://hi.hofstede-insights.com/national-culture/.
  6. Lewis R. Cross Cultural Communication: A Visual Approach, Transcreen Publications, 2008. 287 p.
  7. Lewis R. D. When Cultures Collide: Managing successfully across cultures, 3nd ed, Nicholas Brealey Publishing, 1999. 336 p.
  8. Rapaille C. 7 Secrets of Marketing in a Multi-Cultural World, 2nd ed, Tuxedo Production, 2004. 318 p.
  9. Rapaille C. The Culture Code. Broadway Books, 2007. 213 p.
  10. Smetonienė I., Ganusauskaitė B. Wisdom in the Worldview of a Lithuanian. Problemos. 2019. Vol. 95.
    P. 130–143.https://doi.org/10.15388/10.15388/Problemos.95.11
  11. Glinkowska-Krauze B., Kaczmarek B., Chebotarov V. Współczesne problemy zarządzania. Teoria i praktyka. Lodz: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. Р. 184.https://doi.org/10.18778/8142-054-9.01
  12. Glinkowska-Krauze B., Chebotarov Іе., Chebotarov v. Comparative studies of national business cultures in the countries of Central and Eastern Europe: the basics for Improving International entrepreneurship in Poland and Ukraine. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe. 2020. Vol. 23. № 1.P. 7–18.https://doi.org/10.18778/1508-2008.23.01
  13. Hofstede Insights. URL: https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/lithuania,poland, Ukraine/.

 

References:
  1. Hofstede G. Culture and management development. Geneva: International Labour Office, Management Development Branch, Paper MAN, 1983. DEV/28.
  2. Hofstede G. Cultural constraints in management theories. Academy of Management Executive. 1993. Vol. 7. No. 1. P. 81–94.https://doi.org/10.5465/ame.1993.9409142061
     
  3. Trompenaars F. Riding the waves of culture: Understanding cultural diversity in business. London: Economist Books, 1993. 208 p.
  4. Hampden-Turner С., Trompenaars F. The seven cultures of capitalism: Value systems for creating wealth in the United States, Britain, Japan, German, France, Sweden and the Netherlands. London: Little, Brown Book Group, 1995. 416 p.
  5. Hofstede Insights. URL: https://hi.hofstede-insights.com/national-culture/.
  6. Lewis R. Cross Cultural Communication: A Visual Approach, Transcreen Publications, 2008. 287 p.
  7. Lewis R. D. When Cultures Collide: Managing successfully across cultures, 3nd ed, Nicholas Brealey Publishing, 1999. 336 p.
  8. Rapaille C. 7 Secrets of Marketing in a Multi-Cultural World, 2nd ed, Tuxedo Production, 2004. 318 p.
  9. Rapaille C. The Culture Code. Broadway Books, 2007. 213 p.
  10. Smetonienė I., Ganusauskaitė B. Wisdom in the Worldview of a Lithuanian. Problemos. 2019. Vol. 95.
    P. 130–143.https://doi.org/10.15388/10.15388/Problemos.95.11
  11. Glinkowska-Krauze B., Kaczmarek B., Chebotarov V. Współczesne problemy zarządzania. Teoria i praktyka. Lodz: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. Р. 184.https://doi.org/10.18778/8142-054-9.01
  12. Glinkowska-Krauze B., Chebotarov Іе., Chebotarov v. Comparative studies of national business cultures in the countries of Central and Eastern Europe: the basics for Improving International entrepreneurship in Poland and Ukraine. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe. 2020. Vol. 23. № 1.P. 7–18.https://doi.org/10.18778/1508-2008.23.01
  13. Hofstede Insights. URL: https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/lithuania,poland, Ukraine/.

 

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.