logo logo


Організаційно-економічний механізм ефективної реалізації корпоративної освіти в контексті управління людськими ресурсами

НазваОрганізаційно-економічний механізм ефективної реалізації корпоративної освіти в контексті управління людськими ресурсами
Назва англійськоюOrganizational and economic mechanism of effective implementation of corporate education in the context of human resource management
АвториВолобоєва І., Лєзіна А.
Принадлежність Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Київ, Україна
Бібліографічний описВолобоєва І., Лєзіна А. Організаційно-економічний механізм ефективної реалізації корпоративної освіти в контексті управління людськими ресурсами. Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 7-17.
Bibliographic description (trans):Voloboieva, I. and Liezina, A. (2020). Organizational and economic mechanism of effective implementation of corporate education in the context of human resource management. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 7-17.
Bibliographic description:Voloboieva, I. and Liezina, A. (2020). Organizational and economic mechanism of effective implementation of corporate education in the context of human resource management. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 7-17.
UDC:

331.108.45

 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.007
Ключові слова

корпоративна освіта, управління людськими ресурсами, модель компетентностей, ланцюг цінності, стратегічна конкурентоспроможність.

Короткий опис

Досліджено організаційно-економічний механізм ефективної реалізації системи корпоративної освіти в контексті управління людськими ресурсами організації. Актуальність дослідження проблематики корпоративної освіти зобумовлена тим, що в умовах мінливого ринкового середовища конкурентоспроможність спеціаліста безпосередньо залежить від його готовності/здатності до безперервної освіти протягом усієї професійної кар’єри, оскільки існує кваліфікаційний цикл, який визначає зародження й старіння знань, навичок, мотивації та ціннісної орієнтації. Корпоративна освіта, з одного боку, покликана стимулювати прагнення працівників до безперервного підвищення свого професійного рівня, з іншого боку, за рахунок створення системи внутрішньофірмового навчання здатна формувати лояльність персоналу, забезпечувати зниження плинності кадрів та високу продуктивність праці. Необхідно зауважити, що в практиці вітчизняних галузей народного господарства (перш за все промисловості) поняття корпоративної освіти не є новим. І в доринковий період існували різноманітні форми виробничого навчання й підвищення кваліфікації кадрів. Але переважна їх більшість зосереджувала увагу виключно на досягненні оптимальних показників нормування праці та плинності кадрів, забезпеченості виробничих процесів трудовими ресурсами та адаптації персоналу до нових засобів виробництва й технологій. Проте з оглядом на стрімку динаміку НТП, появу нових підходів формування корпоративної культури, підсилення інтеграційних та глобалізаційних процесів, наслідком яких є загострення конкуренції, більшість наявних форм виробничого навчання стають або малоефективними, або не відповідають сучасним вимогам. Алгоритмізована модель створення успішної системи корпоративної освіти складається з: прагнення і ключових цілей; визначення, чіткого розуміння й виокремлення призначення та візії організації; створення функціональної структурної одиниці, що здійснює реалізацію стратегічного розвитку організації; розроблення високоякісних навчальних планів для кожної групи/типу цільової аудиторії; створення та забезпечення навчального середовища, яке націлене на вирішення проблем організації в рамках її довготермінової стратегії розвитку; управління відносинами, фінансами, об’єктами та інфраструктурою; створення сильного бренду та партнерської мережі (академічні навчальні центри, спеціалізовані тренінгові центри, науковці, дослідники, тренери).

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Allen M. The corporate university handbook: designing, managing, and growing a successful program. New York: AMACOM. 2002. 256 p.
  2. Anderson M., Lichtenberger B. The corporate university landscape in Germany. Journal of Workplace Learning. 2007. Vol. 19. № 2. P. 109–123.https://doi.org/10.1108/13665620710728484
  3. Blass E. The rise and rise of the corporate university. Journal of European Industrial Training. 2005. Vol. 29. № 1. P. 58–74.https://doi.org/10.1108/03090590510576217
  4. Волобоєва І. О. Механізм формування та впровадження моделі компетенцій. Соціально-трудові відносини: теорія і практика. (Index Copernicus, Ulrich Web, Google Scholar). 2018. № 1. С. 360–366.
  5. Исакова Д. Шесть крупнейших корпоративных университетов страны. Forbes Украина. 2013. № 2. URL: http://forbes.ua/business/1350247-shest-krupnejshih-korporativnyh-universitetov-strany.
  6. Kolo Ph, Strack R, Carat Ph, Torres R, Bhalla V. Corporate Universities: An Engine for Human Capital: report. 2013. URL: https://www.bcg.com/publications/2013/people-organization-corporate- universities-engine-human-capital.aspx.
  7. Корпоративный університет. URL: http://hr-ru.com/2009/08/korporativnyj-universitet/
  8. Лавриш Ю. Е., Литовченко І. М. Організаційні моделі корпоративних університетів у Сполучених Штатах Америки. Педагогічні науки. 2018. Вип. LXXXII. Том 1. С. 142–146.
  9. McAteer P., Pino. M. The Business Case for creating a Corporate University. 2011. P. 13. URL: https://docplayer.net/2881310-The-business-case-for-creating-a-corporate-university.html.
  10. Mehrotra V. Corporate university, an engine for Human Capital. URL: https://www.slideshare.net/vivekmehrotra/corporate-university-an-engine-for-human-capital.
  11. Caye J-M., Bhalla V., Aguiar M., Nettesheim C. When growth Outstrips Talent: Five Strategies for Emerging Markets. BCG article. 2012. P. 5. URL: http://imagesrc.bcg.com/Images/BCG_When_Growth_Outstrips_ Talent_Mar_2012_tcm9- 106917.pdf.
  12. Strack R., Caye J-M., Bhalla V., Tollman P., von der Linden C., Haen P., Quirós H. Creating People Advantage 2012: Mastering HR Challenges in a Two-Speed World, BCG and World Federation of People Management Associations report. 2012. P. 59. URL: https://www.shrm.org/hr-today/trends- and-forecasting/research-and-surveys/Documents/BCG_ Creating_People_Advantage_Oct_ 2012.pdf.
  13. Strack R., JCaye J-M., von der Linden C., Quirós H., Haen P. From capability to profitability: Realizing the Value of People Management: BCG and World Federation of People Management Associations report. 2012. P. 12. URL:http://image-src.bcg.com/Images/BCG_From_Capability_to_  Profitability_Jul_ 2012 _tcm9-103684.pdf.
  14. Юрий Духнич. Корпоративный университет: условия и этапы создания. URL: https://www.cfin.ru/management/people/dev_val/cu.shtml.

 

References:
  1. Allen M. The corporate university handbook: designing, managing, and growing a successful program. New York: AMACOM. 2002. P. 256.
  2. Anderson M., Lichtenberger B. The corporate university landscape in Germany. Journal of Workplace Learning. 2007. Vol. 19. No 2. P. 109–123.https://doi.org/10.1108/13665620710728484
  3. Blass E. The rise and rise of the corporate university. Journal of European Industrial Training. 2005. Vol. 29. № 1. P. 58–74.https://doi.org/10.1108/03090590510576217
  4. Volobojeva I. Mekhanizm formuvannja ta vprovadzhennja modeli kompetencij. Socialjno-trudovi vidnosyny: teorija i praktyka. 2018. No 1. P. 360–366. [In Ukrainian].
  5. Ysakova D. Shestj krupnejshykh korporatyvnykh unyversytetov strany. Forbes Ukraine. 2013. No 2. URL: http://forbes.ua/business/1350247-shest-krupnejshih-korporativnyh-universitetov-strany. (accessed 08.05.2020). [In Russsian].
  6. Kolo Ph, Strack R, Carat Ph., Torres R., Bhalla V. Corporate Universities: An Engine for Human Capital: report. 2013. URL: https://www.bcg.com/publications/2013/people-organization-       corporate-universities-engine-human-capital.aspx. (accessed 05.05.2020).
  7. Korporatyvnyj unyversytet. URL: http://hr-ru.com/2009/08/korporativnyj-universitet. (accessed 08.05.2020). [In Russsian].
  8. Lavrysh Ju., Lytovchenko I. Orghanizacijni modeli korporatyvnykh universytetiv u Spoluchenykh Shtatakh Ameryky. Pedaghoghichni nauky. 2018. No LXXXII. Vol. 1. P. 142–146. [In Russsian].
  9. McAteer P., Pino M. The Business Case for creating a Corporate University. 2011. P. 13. URL: https://docplayer.net/2881310-The-business-case-for-creating-a-corporate-university.html. (accessed 08.05.2020).
  10. Mehrotra V. Corporate university, an engine for Human Capital. URL: https://www.slideshare.net/vivekmehrotra/corporate-university-an-engine-for-human-capital. (accessed 08.05.2020).
  11. Caye J-M., Bhalla V., Aguiar M., Nettesheim C. When growth Outstrips Talent: Five Strategies for Emerging Markets. BCG article. 2012. P. 5. URL: http://imagesrc.bcg.com/Images/BCG_When_Growth_Outstrips_Talent_Mar_2012_tcm9-  106917.pdf. (accessed 08.05.2020).
  12. Strack R., Caye J-M., Bhalla V., Tollman P., von der Linden C., Haen P., Quirós H. Creating People Advantage 2012: Mastering HR Challenges in a Two-Speed World, BCG and World Federation of People Management Associations report. 2012. P. 59. URL: https://www.shrm.org/hr-today/       trends-and-forecasting/research-and-surveys/Documents/  BCG_Creating_People_Advantage_Oct_2012.pdf. (accessed 08.05.2020).
  13. Strack R., Caye J-M., von der Linden C., Quirós H., Haen P. From capability to profitability: Realizing the Value of People Management: BCG and World Federation of People Management Associations report. 2012. P. 12. URL: http://image- src.bcg.com/Images/BCG_From_Capability_to_Profitability_Jul_ 2012 _tcm9-103684.pdf. (accessed 08.05.2020).
  14. Dukhnych JU. Korporatyvnyj unyversytet: uslovyja I etapy sozdanyja. URL: https://www.cfin.ru/management/people/dev_val/cu.shtml. (accessed 08.05.2020). [In Russsian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.