logo logo


Аналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств

НазваАналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств
Назва англійськоюAnalysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales
АвториСєвідова І., Лещенко Л.
Принадлежність Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, Харків, Україна Харківський національний аграрний університет імені В. В. Докучаєва, Харків, Україна
Бібліографічний описСєвідова І., Лещенко Л. Аналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств. Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 60-67.
Bibliographic description (trans):Sievidova, I. and Leshchenko, L. (2020). Analysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 60-67.
Bibliographic description:Sievidova, I. and Leshchenko, L. (2020). Analysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 60-67.
UDC:

631.11:330

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.060
Ключові слова

канали реалізації, продукція рослинного походження, сільськогосподарські підприємства, ознака ефективності, посередники, логістично-збутова сфера, оптові експортери, товаровиробники.

 

Короткий опис

Визначено основні наукові підходи щодо класифікації каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств за ознакою ефективності, серед яких: 1) підхід, пов’язаний з систематизацією каналів реалізації з огляду на їх ефективність з точки зору здатності сільськогосподарських підприємств до успішного управління логістично-збутовою сферою; 2) підхід, пов’язаний з класифікацією каналів збуту продукції сільськогосподарських підприємств з точки зору забезпечення швидкого товароруху; 3) традиційний підхід до вибору каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств, який пов’язаний із орієнтиром на досягнення основних фінансово-економічних показників від збуту, зокрема, певних обсягів продажу в натуральному вимірі, певних обсягів доходу від реалізації у вартісному вигляді, певних обсягів чистого прибутку від реалізації; 4) підхід до поділу каналів реалізації продукції за ознакою ефективності залежно від функціонального навантаження суб’єктів господарювання останніх (прямі канали, які забезпечуються безпосередньо сільськогоспо-дарськими підприємствами, що здійснюють випуск продукції (зокрема продукції рослинного походження); непрямі канали, які можуть бути сформовані за рахунок посередників трьох категорій, а саме: посередників, які здійснюють певні функції логістичного, збутового характеру на умовах, які не є вигідними для сільськогосподарських виробників; посередників, які співпрацюють на вигідних цінових умовах з крупними сільськогосподарськими виробниками, реалізують придбану продукцію рослинності як великим товаровиробникам на національному ринку, так і експортують закордонним покупцям; посередників, які співпрацюють на вигідних цінових умовах з крупними сільськогосподарськими виробниками (гуртові експортери, державні підприємства для забезпечення державного резерву відповідними продуктами рослинного походження, крупні товаровиробники, які експортують власну продукцію). Встановлено, що впродовж 2018–2019 рр. найбільша ефективність збуту продукції рослинного походження в Україні була забезпечено при продажу через непрямі канали реалізації, прямий продаж був менш ефективним з огляду на відсутність належної логістики, організацію збуту тощо.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Бабанская А. С. Анализ систем сбыта сельскохозяйственной продукции. Вестник Тверского государственного университета. 2015. № 1–2. С. 49–55.
  2. Лещенко Л. О. Удосконалення ринку овочів захищеного ґрунту на основі підвищення ефективності їх виробництва. Агросвіт. 2018. № 17. С. 48–53.
  3. Михальчук А. В. Направления совершенствования сбытовой деятельности субъектов агропромышленного комплекса. Вестник Полоцкого государственного университета. 2013. № 14. С. 79–82.
  4. Муштай В. А., Горян Я. С. Організація раціональної системи розподілу сільськогосподарської продукції. Інфраструктура ринку. 2018. № 23. С. 117–123.
  5. Реалізація продукції сільського господарства підприємствами та господарствами населення. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/.
  6. Россоха В. В., Шарапа О. М. Формування збутової політики маркетингу аграрних підприємств. К. : ННЦ «ІАЕ», 2016. 232 с.
  7. Севідова І. О. Розвиток зовнішньоторгівельних перспектив оптового ринку сільськогосподарської продукції в контексті євроінтеграції. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва. Сер. : Економічні науки. 2013. № 8. С. 143–148.

 

References:
  1. Babanskaya A.S. (2015). Analiz sistem sbyita selskohozyaystvennoy produktsii [Analysis of agricultural marketing systems]. Vestnik Tverskogo gosudarstvennogo universiteta. no. 1-2, pp. 49-55.
  2. Leshchenko L. O. (2018). Udoskonalennia rynku ovochiv zakhyshchenoho gruntu na osnovi pidvyshchennia efektyvnosti yikh vyrobnytstva [Improving the market of protected soil vegetables based on increasing the efficiency of their production]. Ahrosvit. no. 17, pp. 48–53.
  3. Mihalchuk A.V. (2013). Napravleniya sovershenstvovaniya sbyitovoy deyatelnosti sub'ektov agropromyishlennogo kompleksa [Directions for improving the marketing activities of agribusiness entities]. Vestnik Polotskogo gosudarstvennogo universiteta. no. 14, pp. 79-82.
  4. Mushtai V.A., Horian Ya.S. (2018). Orhanizatsiia ratsionalnoi systemy rozpodilu silskohospodarskoi produktsii [Organization of a rational system of distribution of agricultural products]. Infrastruktura rynku. no. 23, pp. 117-123.
  5. Derzhavna sluzhba statystyka Ukrainy. Realizatsiia produktsii silskoho hospodarstva pidpryiemstvamy ta hospodarstvamy naselennia [Sales of agricultural products by enterprises and households] Available at:  http://www.ukrstat.gov.ua/
  6. Rossokha V.V., Sharapa O.M. (2016). Formuvannia zbutovoi polityky marketynhu ahrarnykh pidpryiemstv [Formation of sales policy of marketing of agricultural enterprises] Kyiv.: NNTs «IAE». (in Ukrainian)
  7. Sevidova I.O. (2013). Rozvytok zovnishnotorhivelnykh perspektyv optovoho rynku silskohospodarskoi produktsii v konteksti yevrointehratsii [Development of foreign trade prospects of the wholesale market of agricultural products in the context of European integration]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu im. V. V. Dokuchaieva. no. 8, pp. 143-148.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.