logo logo


Брендинг як інструмент формування інвестиційної привабливості територій

НазваБрендинг як інструмент формування інвестиційної привабливості територій
Назва англійськоюBranding as a tool for the development of territories investment attractiveness
АвториПеть І., Олійник І., Тертиця О.
Принадлежність Економіко-технологічний інститут імені Роберта Ельворті, Кропивницький, Україна
Бібліографічний описПеть І., Олійник І., Тертиця О. Брендинг як інструмент формування інвестиційної привабливості територій. Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 173-180.
Bibliographic description (trans):Pet, I., Oliinyk, I. and Tertytsia, O. (2020). Branding as a tool for the development of territories investment attractiveness. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 173-180.
Bibliographic description:Pet, I., Oliinyk, I. and Tertytsia, O. (2020). Branding as a tool for the development of territories investment attractiveness. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 173-180.
UDC:

339.138:316.33:330.3

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.173
Ключові слова

територіальний брендинг, місцеві економіки, моделі розвитку, бренд, атрибути бренду, інвестиційна діяльність, інвестиційне середовище, інвестиційна привабливість регіонів, іноземні інвестори, іноземні інвестиції, фактори впливу.

Короткий опис

Запропоновано підхід до формування брендингу територій на прикладі депресивних територій України. Узагальнено сучасні підходи щодо формування парадигми територіального брендингу. Визначено ключові засади й детермінанти створення національних брендів, окреслено перспективні напрями їх розвитку. Здійснено аналіз практики та виявлено проблеми брендингу України. Розкрито поняття інвестиційної привабливості Кіровоградської області, виходячи із політико-культурних особливостей її становлення та сучасного розвитку. Проаналізовано взаємозв’язок між ментальністю, ідентифікацією територіальною соціалізацією, політичною культурою, що позначається на можливостях та якості бренду регіону. Визначено роль бренду як комунікативної складової у процесі міжрегіональної взаємодії та управління самим регіоном. Сформульовано конкретні рекомендації щодо оптимізації наявного бренду Кіровоградщини з урахуванням змін ідентифікації й самоідентифікації населення, загальнонаціональних особливостей розвитку та міжнародного позиціонування України, успішного досвіду позиціонування культурних, історичних, інтелектуальних, соціально-економічних переваг регіону. На цій основі розроблено шляхи підвищення інвестиційної привабливості депресивних регіонів та запропоновано методику оцінювання економічного потенціалу окремих територіальних утворень в Україні. Також представлено основні принципи та шляхи побудови моделей зростання місцевих економік в умовах посилення глобалістичних тенденцій у світі. Особливий акцент робиться на проблемах залучення іноземних інвестицій, оскільки вони мають вагомий вплив на економічний розвиток країни. Зазначено, що зростання економічної активності та зацікавленості міжнародного бізнесу до впровадження новітніх технологій, освоєння виробничо-ресурсного потенціалу територій значною мірою залежать від їх позитивного іміджу. На думку більшості науковців, саме брендинг є тим дієвим інструментом, який визначає перспективи розвитку інвестиційного потенціалу регіонів та сприяє розвитку економічної, наукової, туристичної, культурної та інших сфер їхньої життєдіяльності.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Котова Н. О. Інноваційні методи формування територіального бренду. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2010. № 5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2010_5_10.
  2. Олефіренко О. М. Еволюція концепцій маркетингу та перспективи їх подальшого розвитку в умовах економіки сталого соціо-еколого-економічного зростання. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Економічні науки. 2010. № 3. С. 200–207.
  3. Павліха Н. В. Управління сталим розвитком просторових систем: теорія, методологія, досвід: монографія. Луцьк: Волин. обл. друк., 2006. 380 с.
  4. Покрас О. С., Сакалош Т. В. Знаходження інтегрального показника привабливості країн в аспекті територіального брендингу. Актуальні проблеми економіки та управління. 2014. № 39. URL: http://www.probl-economy.kpi.ua/pdf/2014-39.pdf. (дата звернення: 23.05.2020).
  5. Панасенко Л. Брендинг території: сучасна парадигма розвитку. Схід. 2014. № 1. URL: http://www.skhid.com.ua/article/download/23082/20675. (дата звернення: 22.05.2020).
  6. Полішко Г. Г. Національний брендинг у глобальній економічній системі: дис. к-та екон. наук: 08.00.02 Київ. ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». 2016. 238 с.
  7. Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест: привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. СПб: Питер, 2006. 416 с.
  8. Крамер А. 10 примеров успішного ребрендинга городов. Forbes URL: http://m.forbes.ru/article.php?id=188010. (дата звернення: 16.05.2020).
  9. Anholt S. Places: Identity, Image and Reputation. London: Palgrave Macmillan. 2010. 168 p.
  10. Govers R., Go F. Place Branding: Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Images and Experienced. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 2009. 324 p. https://doi.org/10.1007/978-0-230-24702-4
  11. Kavartzis M., Ashworth G. City Branding: an effective assertion of identity or a transitory marketing trick? Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie. 2005. Vol. 96. No 5. P. 506–514. https://doi.org/10.1111/j.1467-9663.2005.00482.x
  12. Державна політика у сфері національного брендингу. 2012. URL: http://euinfocenter.rada.gov.ua/.
  13. Стратегія розвитку Кіровоградської області на період до 2020 року. URL: http://economika.kr- admin.gov.ua/ files/strategy_2020.pdf.

 

References:

1.Kotova N. O. Innovatsiyni metody formuvannya terytorial'noho brendu. Derzhavne upravlinnya: udoskonalennya ta rozvytok. 2010. No 5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2010_5_10.

2.   Olefirenko O. M. Evolyutsiya kontseptsiy marketynhu ta perspektyvy yikh podal'shoho rozvytku v umovakh ekonomiky staloho sotsio-ekoloho-ekonomichnoho zrostannya. Visnyk Zaporiz'koho natsional'noho universytetu: Zbirnyk naukovykh prats'. Ekonomichni nauky. 2010. No 3. P. 200–207.

3.   Pavlikha N. V. Upravlinnya stalym rozvytkom prostorovykh system: teoriya, metodolohiya, dosvid: monohrafiya. Luts'k: Volyn. obl. druk, 2006. 380 p.

4.   Pokras O. S., Sakalosh T. V. Znakhodzhennya intehral'noho pokaznyka pryvablyvosti krayin v aspekti terytorial'noho brendynhu. Aktual'ni problemy ekonomiky ta upravlinnya. 2014. No 39. URL: http://www.probl-economy.kpi.ua/pdf/2014-39.pdf. (accessed 23.05.2020).

5.   Panasenko L. Brendynh terytoriyi: suchasna paradyhma rozvytku. Skhid. 2014. No 1. URL: http://www.skhid.com.ua/article/download/23082/20675. (accessed 22.05.2020).

6.   Polishko H. H. Natsional'nyy brendynh u hlobal'niy ekonomichniy systemi (PhD Thesis), Kyyiv: DVNZ «Kyyivs'kyy natsional'nyy ekonomichnyy universytet imeni Vadyma Het'mana», 2016. 238 p.

7.  Kotler F., Asplund K., Rhine I., Haider D. Marketing of places: attracting investments, enterprises, residents and tourists to cities, communes, regions and countries of Europe. SPb: St. Petersburg, 2016. 416 p.

8.   Kramer A. 10 prymerov uspeshnoho rebrendynha horodov. Forbes. 2019. URL: http://m.forbes.ru/article.php?id=188010. (accessed 16.05.2020). [In Russian].

9.   Anholt S. Places: Identity, Image and Reputation. London: Palgrave Macmillan, 2010. 168 p.

10. Govers R., Go F. Place Branding: Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Images and Experienced. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. 324 p. https://doi.org/10.1007/978-0-230-24702-4

11. Kavartzis M., Ashworth G. City Branding: an effective assertion of identity or a transitory marketing trick? Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie. 2005. Vol. 96. No 5. P. 506–514. https://doi.org/10.1111/j.1467-9663.2005.00482.x

12. Derzhavna polityka u sferi natsional'noho brendynhu. 2012. URL: http://euinfocenter.rada.gov.ua/. (accessed 15.05.2020).

13. Stratehiya rozvytku Kirovohrads'koyi oblasti na period do 2020 roku. 2016. URL: http://economika.kr-admin.gov.ua/ files/strategy_2020.pdf. (accessed 15.05.2020).

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.