Соціальна відповідальність як фундамент нової парадигми бізнесу
Назва | Соціальна відповідальність як фундамент нової парадигми бізнесу |
Назва англійською | Social responsibility as foundation of new business paradigm |
Автори | Пирог О., Пасінович І. |
Принадлежність | Національний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна |
Бібліографічний опис | Пирог О., Пасінович І. Соціальна відповідальність як фундамент нової парадигми бізнесу. Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 181-190. |
Bibliographic description (trans): | Pyroh, O. and Pasinovych, I. (2020). Social responsibility as foundation of new business paradigm. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 181-190. |
Bibliographic description: | Pyroh, O. and Pasinovych, I. (2020). Social responsibility as foundation of new business paradigm. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 181-190. |
UDC: | 330.1 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.181 |
Ключові слова |
стейкголдери, капіталізм акціонерів, капіталізм стейкголдерів, корпоративна соціальна відповідальність, ESG-показники.
|
Короткий опис |
Представлено концептуальне обґрунтування важливості й своєчасності переходу до капіталізму стейкголдерів та виявлення чинників, які сприяють переорієнтації компаній на задоволення інтересів різних груп зацікавлених осіб. Трансформація умов соціально-економічного життя разом із теоретичним осмисленням й обґрунтуванням існуючих альтернатив сприяють формуванню й утвердженню нової парадигми бізнесу. Посилаючись на авторитетних науковців, практиків, результати досліджень PwC та інших організацій, обґрунтовано важливість переходу до капіталізму стейкголдерів. Визначено, що капіталізм стейкголдерів базується на концепції корпоративної соціальної відповідальності, яка має стати фундаментом нової парадигми бізнесу. Окреслено ряд об’єктивних глобальних чинників, які актуалізують соціально відповідальну поведінку бізнесу, серед яких – перехід до бездефіцитних насичених ринків, скорочення персоналу внаслідок зростання технологічності процесів, зростання негативного впливу корпорацій на довкілля, зміна психології поколінь. Виокремлено переваги, які забезпечує компанії корпоративна соціальна відповідальність, серед них акцентовано на стійкості до ризиків, покращення репутації, зростання довіри й лояльності. Доведено важливість нефінансових показників компанії, до яких посилюється увага інвесторів при прийнятті інвестиційних рішень. Визначено тренд поступової трансформації корпоративної соціальної відповідальності у ESG-показники, які охоплюють соціальну й екологічну сфери та управлінські практики. Акцентовано на необхідності зміни цільових орієнтирів менеджменту − від забезпечення високої ефективності й максимізації прибутку до результативності, яка визначається співставленням отриманого результату до поставленої мети. У свою чергу, мета повинна органічно поєднувати фінансово-економічну й соціальну складові. Систематизовано дії та заходи соціально відповідальних компаній щодо основних груп стейкголдерів (працівників, споживачів, влади, партнерів, інвесторів, суспільства) з визначенням позитивного впливу на результати їх діяльності.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | ![]() |