logo logo


Освітня міграція в Україні

НазваОсвітня міграція в Україні
Назва англійськоюEducational migration in Ukraine
АвториБеззубко Л., Топчій К.
Принадлежність Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна
Бібліографічний описБеззубко Л., Топчій К. Освітня міграція в Україні. Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 217-223.
Bibliographic description (trans):Bezzubko, L. and Topchiy, K. (2020). Educational migration in Ukraine. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 217-223.
Bibliographic description:Bezzubko, L. and Topchiy, K. (2020). Educational migration in Ukraine. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 217-223.
UDC:

314.74

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.217
Ключові слова

міжнародна освітня міграція, види міграції, наслідки міграції.

Короткий опис

Розглянуто теоретичні аспекти міжнародної освітньої міграції робочої сили: дано її визначення, охарактеризовано види. Встановлено: освітня міжнародна міграція є одним з найхарактерніших проявів глобалізації світового господарства. Міжнародна освітня міграція є складним, масштабним, динамічним та впливовим процесом. Визначено основні характеристики освітньої міграції за такими критеріями: за віком, часом, рівнем легалізації, кваліфікації, способом здійснення. Встановлено чинники, які викликають освітню міграцію: нерівномірність регіонального та національного розвитку в можливостях здобуття якісної освіти; ціни на освітні послуги; умови навчання в різних країнах; проблеми з працевлаштуванням. Проаналізовано масштаби освітньої міграції. За 2012–2017 рр. кількість українських студентів, які навчаються закордоном, збільшилася в 2 рази. Лідером за кількістю українських студентів є Польща. Визначено особливості сучасної міжнародної освітньої міграції: масштабність та динамізм; диверсифікацію географічної структури міжнародних освітніх процесів; збільшення міграції в Європі; посилення національного й міжнародного регулювання міжнародних освітніх міграційних процесів. Проаналізовано наслідки міжнародної освітньої міграції для України та країн-реципієнтів. Україна має певні проблеми через освітню міграцію, але країна здобуває потенційні можливості. Завдання – нейтралізація негативних наслідків освітньої міграції. Використання її позитивних наслідків можливе тільки при розробленні національної міграційної політики. Запропоновано основні напрями державного регулювання освітньої міграції в Україні: здійснення збалансованості процесів освітньої міграції; розроблення політики, сприяння поверненню мігрантів в Україну; пріоритетна підтримка академічної мобільності в Україні як однієї з найефективніших форм міграційних процесів в освіті. Міграційна політика повинна включати політику сприяння поверненню мігрантів у країни їх походження; створення банку даних випускників іноземних інститутів; банку вакансій для цієї категорії випускників. В Україні повинна бути розроблена національна міграційна політика, яка буде сприяти поверненню освітніх мігрантів в країну. 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Біляковська О. В. Освітня міграція українців до Польщі: соціопсихологійний аспект. Соціально-економічні та етнокультурні наслідки міграції для України: зб. матеріалів наук.-практ. конф. (Київ, 27 вересня 2013 р.). Київ: НІСД, 2013. С. 231–237.
  2. Ионцев В. А. Международная миграция населения: теория и история изучения. Москва: Диалог-МГУ, 2015. 370 с.
  3. Болонський процес, навчальна мобільність і освітня міграція. URL: http://biznes-pro.ua/print_ full.php?id=1045.
  4. Education: International student mobility in tertiary education. UNESCO-UIS. URL: http://data.uis. unesco.org (Last accessed: 12.01.2019).
  5. Global Flow of Tertiary-Level Students / UNESCO. URL: http://www.uis.unesco.org/Education/Pages/ international-student-flow-viz.aspx (Last accessed: 17.01.2019).
  6. Малиновська О. А. Урізноманітнення складу населення України під впливом міжнародної міграції: виклик та шляхи реагування: аналіт. доповідь. Київ: НІСД, 2012. 53 с.
  7. Summaries of EU Legislation: Return Fund (2008-13). URL: http://europa.eu/legislation_ summaries/justice_freedom_security/free_movement_of_persons_asylum_immig ration/l14570_en.htm.

 

References:
  1. Biliakovska O. V. Osvitnia mihratsiia ukraintsiv do Polshchi: sotsiopsykholohiinyi aspekt. Sotsialno-ekonomichni ta etnokulturni naslidky mihratsii dlia Ukrainy: zb. materialiv nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 27 veresnia 2013 r.). Kyiv: NISD, 2013. Р. 231–237.
  2. Yontsev V. A. Mezhdunarodnaia myhratsyia naselenyia: teoryia y ystoryia yzuchenyia. Moskva: Dyaloh-MHU, 2015. 370 р.
  3. Bolonskyi protses, navchalna mobilnist i osvitnia mihratsiia. URL: http://biznes-pro.ua/print_full. php?id=1045.
  4. Education: International student mobility in tertiary education. UNESCO-UIS. URL: http://data.uis. unesco.org.
  5. Global Flow of Tertiary-Level Students / UNESCO. URL: http://www.uis.unesco.org/Education/Pages/ international-student-flow-viz.aspx.
  6. Malynovska O. A. Uriznomanitnennia skladu naselennia Ukrainy pid vplyvom mizhnarodnoi mihratsii: vyklyk ta shliakhy reahuvannia: analit. dopovid. Kyiv: NISD, 2012. 53 р.
  7. Summaries of EU Legislation: Return Fund (2008-13). URL: http://europa.eu/legislation_summaries/ justice_freedom_security/free_movement_ of_persons_asylum_immigration/l14570_en.htm.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.