Освітня міграція в Україні
Назва | Освітня міграція в Україні |
Назва англійською | Educational migration in Ukraine |
Автори | Беззубко Л., Топчій К. |
Принадлежність | Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна |
Бібліографічний опис | Беззубко Л., Топчій К. Освітня міграція в Україні. Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 217-223. |
Bibliographic description (trans): | Bezzubko, L. and Topchiy, K. (2020). Educational migration in Ukraine. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 217-223. |
Bibliographic description: | Bezzubko, L. and Topchiy, K. (2020). Educational migration in Ukraine. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 217-223. |
UDC: | 314.74 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.217 |
Ключові слова |
міжнародна освітня міграція, види міграції, наслідки міграції. |
Короткий опис |
Розглянуто теоретичні аспекти міжнародної освітньої міграції робочої сили: дано її визначення, охарактеризовано види. Встановлено: освітня міжнародна міграція є одним з найхарактерніших проявів глобалізації світового господарства. Міжнародна освітня міграція є складним, масштабним, динамічним та впливовим процесом. Визначено основні характеристики освітньої міграції за такими критеріями: за віком, часом, рівнем легалізації, кваліфікації, способом здійснення. Встановлено чинники, які викликають освітню міграцію: нерівномірність регіонального та національного розвитку в можливостях здобуття якісної освіти; ціни на освітні послуги; умови навчання в різних країнах; проблеми з працевлаштуванням. Проаналізовано масштаби освітньої міграції. За 2012–2017 рр. кількість українських студентів, які навчаються закордоном, збільшилася в 2 рази. Лідером за кількістю українських студентів є Польща. Визначено особливості сучасної міжнародної освітньої міграції: масштабність та динамізм; диверсифікацію географічної структури міжнародних освітніх процесів; збільшення міграції в Європі; посилення національного й міжнародного регулювання міжнародних освітніх міграційних процесів. Проаналізовано наслідки міжнародної освітньої міграції для України та країн-реципієнтів. Україна має певні проблеми через освітню міграцію, але країна здобуває потенційні можливості. Завдання – нейтралізація негативних наслідків освітньої міграції. Використання її позитивних наслідків можливе тільки при розробленні національної міграційної політики. Запропоновано основні напрями державного регулювання освітньої міграції в Україні: здійснення збалансованості процесів освітньої міграції; розроблення політики, сприяння поверненню мігрантів в Україну; пріоритетна підтримка академічної мобільності в Україні як однієї з найефективніших форм міграційних процесів в освіті. Міграційна політика повинна включати політику сприяння поверненню мігрантів у країни їх походження; створення банку даних випускників іноземних інститутів; банку вакансій для цієї категорії випускників. В Україні повинна бути розроблена національна міграційна політика, яка буде сприяти поверненню освітніх мігрантів в країну. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | ![]() |