logo logo


Особливості цифрової стратегії підприємства залежно від розміру бізнесу

НазваОсобливості цифрової стратегії підприємства залежно від розміру бізнесу
Назва англійськоюРeculiarities of the companys digital strategy depending on the business size
АвториКіржецька М., Кіржецький Ю.
Принадлежність Національний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна Львівський державний університет внутрішніх справ, Львів, Україна
Бібліографічний описКіржецька М., Кіржецький Ю. Особливості цифрової стратегії підприємства залежно від розміру бізнесу. Галицький економічний вісник. 2020. Том 66. № 5. С. 7-15.
Bibliographic description (trans):Kirzhetska, M. and Kirzhetskyy, Yu. (2020). Рeculiarities of the companys digital strategy depending on the business size. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 7-15.
Bibliographic description:Kirzhetska, M. and Kirzhetskyy, Yu. (2020). Рeculiarities of the companys digital strategy depending on the business size. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 7-15.
UDC:

339.138

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.007
Ключові слова

стратегії, цифрова стратегія, малий бізнес, інформаційно-комунікаційні технології

Короткий опис

Дослідження полягає в ініціюванні обговорення цифрової стратегії та її відмінностей для підприємств залежно від розміру бізнесу. Метою дослідження було визначення сутності та особливості цифрової стратегії підприємств залежно від розміру бізнесу підприємства. Для досягнення поставленої мети визначено такі наукові завдання: розкрити сутність поняття цифрова стратегія підприємства; визначити складові цифрової стратегії підприємства залежно від розміру бізнесу. Проведено аналіз показників використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах України (в т. ч. й малого бізнесу) та у країнах ЄС у 2019 р. Аналіз статистичної інформації дав змогу зробити висновок, що впровадження цифрових стратегій або їх елементів на підприємствах України стало можливим завдяки щорічному зростанню частки цифрових даних, що створюються, зберігаються та опрацьовуються. Здійснено узагальнення результатів наукових напрацювань щодо сутності поняття «цифрова стратегія» підприємства. Комплексний підхід до визначення місця та ролі цифрової стратегії визначає, що цифрова стратегія підприємства підпорядковується корпоративній стратегії, а її застосування передбачає впровадження стратегічних завдань підприємства через використання можливостей цифрової економіки за рахунок використання цифрових ресурсів. У великому та середньому бізнесі експлуатація та інтеграція цифрових технологій часто стосується значної частини компанії й може виходити за їх межі, впливаючи на продукти, бізнес-процеси, канали збуту і ланцюги постачання. Потенційні переваги інтеграції цифрових технологій впливають на збільшення продажів чи зростання продуктивності, створення нової вартості чи нових форм взаємодій із контрагентами. Щодо цифрової стратегії малого бізнесу, то вона є бізнес-стратегію підприємства, яка формується інтуїтивно, виходячи з потреб ринку, та базується на можливостях цифрової економіки за рахунок використання цифрових ресурсів у різних бізнес-функціях. Основні складові цифрової стратегії малого бізнесу є більш гнучкими та базуються на персоналізованих способах залучення клієнтів і формують нову ціннісну пропозицію підприємства через інтеграцію ІКТ у продукти та послуги. Зокрема, цілі цифрової стратегії підприємства малого бізнесу досягатимуться через такі інструменти: цифрового маркетингу; діджиталізації бізнес-процесів; присутності в Інтернеті; e-commerce; управління бізнес-гнучкістю.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. SME Competitiveness Outlook 2020 – COVID-19: the Great Lockdown and its Effects of Small Business. URL: https://www.intracen.org/uploadedFiles/intracenorg/Content/Publications/ITCSMECO 2020.pdf.
  2. Digital strategy in a time of crisis. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/our-insights/digital-strategy-in-a-time-of-crisis.
  3. Mills J., Neely A., Platts K., & Gregory M. Manufacturing strategy: a pictorial representation. International Journal of Operations & Production Management.1998. № 18 (11). P. 1067. https://doi.org/10.1108/01443579810231660
    Mills J., Neely A., Platts K., Richards H., & Gregory M. The manufacturing strategy process: incorporating a learning perspective. Integrated Manufacturing Systems.1998. № 9 (3). P. 148–152.
  4. Hudson-Smith M., & Smith D. Implementing strategically aligned performance measurement in small firms. International Journal of Production Economics. 2007. № 106 (2). P. 393–408. https://doi.org/10.1108/09576069810210330
  5. Hudson M., Smart A., & Bourne M. Theory and practice in SME performance measurement systems. International Journal of Operation and Production Management. 2001. № 21 (8). P. 1096–1115. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2006.07.011
  6. Jennings P., & Beaver G. The performance and competitive advantage of small firms: A management perspective. International Small Business Journal. 1997. № 15 (2). P. 63–75. https://doi.org/10.1108/EUM0000000005587
  7. Koberg C. S., Uhlenbruck N. and Sarason Y. Facilitators of organizational innovation: the role of life-cycle stage. Journal of Business Venturing. 1996. № 11. P. 133–149. https://doi.org/10.1177/0266242697152004
  8. Van de Ven A. Central problems of the management of innovation. Management Science. 1986. № 32. P. 590–607. https://doi.org/10.1016/0883-9026(95)00107-7
  9. Berry M. M. J. Technical entrepreneurship, strategic awareness and corporate transformation in small high-tech firms. Technovation. 1996. № 16 (9). P. 487. https://doi.org/10.1287/mnsc.32.5.590
  10. Державна служба статистики України. URL: http://ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2020/zb/07/zb_Ukraine %20in%20figures_u.pdfhttps://doi.org/10.1016/0166-4972(96)00056-9
  11. Eurostat. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/cache/metadata/en/isoc_e_esms.htm.
  12. Bharadwaj A. et al. Digital Business Strategy: Toward a next generation of insights. 2013. № 37 (2)
    P. 471–482.
  13. Matt C., Hess T. & Benlian A. Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering. 2014. № 57 (5). P. 339–343. https://doi.org/10.25300/MISQ/2013/37:2.3
  14. Hess T. et al., Options for Formulating a Digital Transformation Strategy. MIS Quarterly Executive. 2016. № 15 (2). P. 123–139. https://doi.org/10.1007/s12599-015-0401-5
  15. Kaufman I., Horton C. Digital Transformation: Leveraging Digital Technology with Core Values to Achieve Sustainable Business Goals. The European Financial Review (December–January). 2015. Р. 63–67.
  16. Fraunhofer IAO. Digital Roadmapping: Entwicklung einer Digitalen Unternehmensvision und einer Digitalstrategie. Fraunhofer IAO. 2018. URL: https://www.hci.iao.fraunhofer.de/de/leistungsangebot/ Digitalisierung/Digitalisierungsberatung/Digital_Roadmapping.html.
  17. Sebastian I. M. et al. How Big Old Companies Navigate Digital Transformation. MIS Quarterly Executive. 2017. № 16 (3). P. 197–213.
  18. Downes L., Nunes P. F. Big-Bang Disruption. Harvard Bus Rev. 2013. № 91 (3). Р. 44-56
  19. Mariam H. Ismail, Mohamed Khater, Mohamed Zaki,.Digital Business Transformation and Strategy: What Do We Know So Far? 2017. URL: https://cambridgeservicealliance.eng.cam.ac.uk/resources/ Downloads/Monthly%20Papers/2017NovPaper_Mariam.pdf.
  20. Sandu P. Management pentru intreprinzatori, Bucuresti: Editura Economica. 1997. Р. 208.

 

 

References:
  1. SME Competitiveness Outlook 2020 – COVID-19: the Great Lockdown and its Effects of Small Business. URL: https://www.intracen.org/uploadedFiles/intracenorg/Content/Publications/ITCSMECO 2020.pdf.
  2. Digital strategy in a time of crisis. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/our-insights/digital-strategy-in-a-time-of-crisis.
  3. Mills, J., Neely, A., Platts, K., & Gregory, M. (1998) Manufacturing strategy: a pictorial representation. International Journal of Operations & Production Management. No. 18 (11). P. 1067. https://doi.org/10.1108/01443579810231660
    Mills, J., Neely, A., Platts, K., Richards, H., & Gregory, M. (1998) The manufacturing strategy process: incorporating a learning perspective. Integrated Manufacturing Systems. No. 9 (3). P. 148–152.
  4. Hudson-Smith, M., & Smith, D. (2007) Implementing strategically aligned performance measurement in small firms. International Journal of Production Economics. No. 106 (2). P. 393–408. https://doi.org/10.1108/09576069810210330
  5. Hudson, M., Smart, A., & Bourne, M. (2001) Theory and practice in SME performance measurement systems. International Journal of Operation and Production Management. No. 21 (8). P. 1096–1115. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2006.07.011
  6. Jennings, P., & Beaver, G. (1997) The performance and competitive advantage of small firms: A management perspective. International Small Business Journal. No. 15 (2). P. 63–75. https://doi.org/10.1108/EUM0000000005587
  7. Koberg, C. S., Uhlenbruck, N. and Sarason, Y. (1996) Facilitators of organizational innovation: the role of life-cycle stage. Journal of Business Venturing. No. 11. P. 133–149. https://doi.org/10.1177/0266242697152004
  8. Van de Ven, A. (1986) Central problems of the management of innovation. Management Science. No. 32. P. 590–607. https://doi.org/10.1016/0883-9026(95)00107-7
  9. Berry, M. M. J. (1996) Technical entrepreneurship, strategic awareness and corporate transformation in small high-tech firms. Technovation. No. 16 (9). P. 487. https://doi.org/10.1287/mnsc.32.5.590
  10. State Statistics Service of Ukraine. URL: http://ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2020/zb/07/zb_Ukraine%20in% 20figures_u.pdfhttps://doi.org/10.1016/0166-4972(96)00056-9
  11. Eurostat. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/cache/metadata/en/isoc_e_esms.htm.
  12. Bharadwaj, A. et al., (2013) Digital Business Strategy: Toward a next generation of insights. No. 37 (2).
    P. 471–482.
  13. Matt, C., Hess, T. & Benlian, A. (2014) Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering. No. 57 (5). P. 339–343. https://doi.org/10.25300/MISQ/2013/37:2.3
  14. Hess, T. et al., (2016) Options for Formulating a Digital Transformation Strategy. MIS Quarterly Executive. No. 15 (2). P. 123–139. https://doi.org/10.1007/s12599-015-0401-5
  15. Kaufman, I. Horton, C. (2015) Digital Transformation: Leveraging Digital Technology with Core Values to Achieve Sustainable Business Goals. The European Financial Review (December–January). Р. 63–67.
  16. Fraunhofer IAO. Digital Roadmapping: Entwicklung einer Digitalen Unternehmensvision und einer Digitalstrategie. Fraunhofer IAO. (2018). URL: https://www.hci.iao.fraunhofer.de/de/leistungsangebot/ Digitalisierung/Digitalisierungsberatung/Digital_Roadmapping.html.
  17. Sebastian, I. M. et al. (2017) How Big Old Companies Navigate Digital Transformation. MIS Quarterly Executive. No. 16 (3). P. 197–213.
  18. Downes L., Nunes P. F. (2013) Big-Bang Disruption. Harvard Bus Rev. No. 91 (3). Р. 44–56.
  19. Mariam H. Ismail, Mohamed Khater, Mohamed Zaki. (2017) Digital Business Transformation and Strategy: What Do We Know So Far? URL: https://cambridgeservicealliance.eng.cam.ac.uk/resources/ Downloads/Monthly%20Papers/2017NovPaper_Mariam.pdf.
  20. Sandu, P. (1997) Management pentru intreprinzatori. Bucuresti: Editura Economica. P. 208.

 


 
 
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.