logo logo


Інновація як важливий елемент створення конкурентної переваги для сучасних підприємств

НазваІнновація як важливий елемент створення конкурентної переваги для сучасних підприємств
Назва англійськоюInnovation as an important element of creating a competitive advantage for modern enterprises
АвториШмітка С., Єнджейчик Л.
Принадлежність Ольштинська вища школа, Ольштин, Польща
Бібліографічний описШмітка С., Єнджейчик Л. Інновація як важливий елемент створення конкурентної переваги для сучасних підприємств. Галицький економічний вісник. 2020. Том 66. № 5. С. 38-48.
Bibliographic description (trans):Schmitka, S. and Endzejczyk, L. (2020). Innovation as an important element of creating a competitive advantage for modern enterprises. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 38-48.
Bibliographic description:Schmitka, S. and Endzejczyk, L. (2020). Innovation as an important element of creating a competitive advantage for modern enterprises. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 38-48.
UDC:

005.330

 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.038
Ключові слова

інновація, конкурентна перевага, підприємство, конкурентоспроможність

Короткий опис

Інновації завжди були предметом дослідження багатьох вчених у різних країнах На інновації впливають зовнішнє та внутрішнє середовище функціонування підприємств. У країнах з перехідною економікою та слаборозвинених вони є рушієм розвитку й зростання валового внутрішнього продукту. Навколишнє середовище підприємства швидко змінюється, тому створення конкурентної переваги, що базується на інноваціях, забезпечує суб’єктам господарювання кращу ринкову позицію, дає шанси та можливості формування стратегії виживання та розвитку. На інновації підприємства впливає потенціал його розвитку, матеріальні ресурси та найважливіше – капітал у формі творчих працівників. Людський капітал, його структура та вплив на економічний розвиток й інновації є питаннями малодослідженими. Сучасний ринок, який є швидкоплинним та змінюється, вимагає від бізнесу, дрібних та великих компаній постійної адаптації до нових умов і швидкої реакції на зміни. Для задоволення вимог ринку підприємства повинні підвищувати ефективність своєї діяльності та впроваджувати нові, інноваційні послуги та продукцію. Адже саме інновації є важливим фактором, що визначає рівень конкурентоспроможності. Для цього потрібен значний власний фінансовий ресурс і запозичені кошти. Тому беззаперечно на рівень інноваційності впливає спосіб управління людськими ресурсами та людським капіталом підприємства. Впровадження інновацій дозволяє підприємствам досягати конкурентної переваги на ринку і є важливим фактором їх розвитку й успішного функціонування. Охарактеризовано окремі теоретичні умови ведення бізнесу та обґрунтовано важливість інновацій як фактора, що визначає рівень конкурентоспроможності у 21 столітті. Приділено значну увагу джерелам та видам інновацій, важливості творчості в них, інноваціям як чиннику розвитку підприємства, стратегії компаній, як інструменту створення конкурентної переваги, національній інноваційній політиці та конкурентоспроможності підприємств

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1.     Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., Warszawa 2008, rozdział XII, str. 387.

2.     Carl Shapiro, Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej. Helion, Gliwice 2007, str. 99.

3.     D. Ciesielska, M. J. Radło, Determinanty wejścia w pułapkę średniego dochodu: perspektywa Polski, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2014, nr. 2, str. 7. URL: http://www.przedsiebiorstwo.waw.pl/ files/70/835/ knop-02-2014-ciesielska.pdf [dostęp 25.04.2015].

4.     D. B. Audretsch, Agglomeration and the Location of lnnovative Activity, “Oxford Review of Economic Policy”, 1998, vol. 14, nr. 2, str. 18. https://doi.org/10.1093/oxrep/14.2.18

5.     D. Sturn, Decentralized Industrial Policies in Practice: The Case of Austria and Styria, „European Planning Studies” 2000, vol. 8, nr. 2, str. 170. https://doi.org/10.1080/096543100110811

6.     Drucker P. F., Innowacja i przedsiębiorczość, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, str. 39.

7.     Innovation Union Scoreboard 2014. URL: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/files/ius/ius-2014_en.pdf, European Commission, str. 5 [dostęp 25.04.2015].

8.     J. Johannessen, B. Olsen, G. Lumpkin, lnnovation as newness: what is new, how new, and new to whom?, “European Journal of Innovation Management”. 2001, nr. 1, str. 21. https://doi.org/10.1108/14601060110365547

9.     Jerzy Bogadnienko, W pogoni za nowoczesnością. Wybrane aspekty tworzenia i wprowadzenia zmian, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2008, str. 178.

10. Jerzy Dietl, Marketing, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1985, str. 351.

11. Krzysztof Obłój, Strategia organizacji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998.

12. M. Brzeziński, Wdrożenia wyzwaniem teorii i praktyki zarządzania organizacjami, Przegląd organizacji, 2004, nr. 7–8, str. 17. https://doi.org/10.33141/po.2004.78.04

13. P. R. Whitfield, Innowacje w przemyśle, PWE, Warszawa, 1979, str. 26.

14. Świadek A., Regionalne systemy innowacji w Polsce, Difin, Warszawa, 2011.

15. W. Janasz, K. Kozioł, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007, str. 15.

.

References:

1.     Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., Warszawa 2008, rozdział XII, str. 387.

2.     Carl Shapiro, Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej. Helion, Gliwice 2007, str. 99.

3.     D. Ciesielska, M. J. Radło, Determinanty wejścia w pułapkę średniego dochodu: perspektywa Polski, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2014, nr. 2, str. 7. URL: http://www.przedsiebiorstwo.waw.pl/ files/70/835/ knop-02-2014-ciesielska.pdf [dostęp 25.04.2015].

4.     D. B. Audretsch, Agglomeration and the Location of lnnovative Activity, “Oxford Review of Economic Policy”, 1998, vol. 14, nr. 2, str. 18. https://doi.org/10.1093/oxrep/14.2.18

5.     D. Sturn, Decentralized Industrial Policies in Practice: The Case of Austria and Styria, „European Planning Studies” 2000, vol. 8, nr. 2, str. 170. https://doi.org/10.1080/096543100110811

6.     Drucker P. F., Innowacja i przedsiębiorczość, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, str. 39.

7.     Innovation Union Scoreboard 2014. URL: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/files/ius/ius-2014_en.pdf, European Commission, str. 5 [dostęp 25.04.2015].

8.     J. Johannessen, B. Olsen, G. Lumpkin, lnnovation as newness: what is new, how new, and new to whom?, “European Journal of Innovation Management”. 2001, nr. 1, str. 21. https://doi.org/10.1108/14601060110365547

9.     Jerzy Bogadnienko, W pogoni za nowoczesnością. Wybrane aspekty tworzenia i wprowadzenia zmian, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2008, str. 178.

10. Jerzy Dietl, Marketing, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1985, str. 351.

11. Krzysztof Obłój, Strategia organizacji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998.

12. M. Brzeziński, Wdrożenia wyzwaniem teorii i praktyki zarządzania organizacjami, Przegląd organizacji, 2004, nr. 7–8, str. 17. https://doi.org/10.33141/po.2004.78.04

13. P. R. Whitfield, Innowacje w przemyśle, PWE, Warszawa, 1979, str. 26.

14. Świadek A., Regionalne systemy innowacji w Polsce, Difin, Warszawa, 2011.

15. W. Janasz, K. Kozioł, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007, str. 15.

.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.