|
|
Маркетингові аспекти корпоративної соціальної відповідальності в контексті інноваційного розвитку бізнес-структур
Назва | Маркетингові аспекти корпоративної соціальної відповідальності в контексті інноваційного розвитку бізнес-структур |
Назва англійською | Marketing aspects of corporate social responsibility in the context of innovative development of business structures |
Автори | Єфремова Н. |
Принадлежність |
Харківський національний аграрний університет імені В. В. Докучаєва,
Харків, Україна |
Бібліографічний опис | Єфремова Н. Маркетингові аспекти корпоративної соціальної відповідальності в контексті інноваційного розвитку бізнес-структур. Галицький економічний вісник. 2020. Том 66. № 5. С. 155-161. |
Bibliographic description (trans): | Yefremova, N. (2020). Marketing aspects of corporate social responsibility in the context of innovative development of business structures. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 155-161. |
Bibliographic description: | Yefremova, N. (2020). Marketing aspects of corporate social responsibility in the context of innovative development of business structures. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 155-161. |
UDC: |
65.012.412:631.17.001.7 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.155 |
Ключові слова |
соціальна відповідальність, соціально-відповідальний маркетинг, соціально-етичний маркетинг, бізнес, суб’єкти бізнесу, бізнес-структури, інновації, інноваційний розвиток |
Короткий опис |
В епоху інновацій ведення бізнесу на принципах соціально-відповідального маркетингу набуває все більшої актуальності. Соціально-відповідальний маркетинг – це відповідальність за бізнесову діяльність перед суспільством. В Україні використання соціально-відповідального маркетингу є вільним вибором. В іноземних країнах соціально-відповідальний маркетинг – це саморегульована норма ведення бізнесу. Більшість іноземних компаній розуміють цей вид маркетингу як чесніть перед відповідністю місії, цінностями і бізнес-принципам компанії, відповідність законодавству, взяття до уваги національних та культурних цінностей, а також соціально-політичних подій; відповідальність за споживання продукції, заборону асоціювати споживання продукції з особистим або професійним успіхом; виконання кодексів практик, правил та норм поведінки, надання зразків продукції. Проаналізовано принципи поведінки на ринку великих відомих компаній з позицій соціально-відповідального маркетингу. Аналіз проведено на основі концепцій маркетингу – традиційної, соціально-етичної, соціальної, екологічної, а також теорії потреб А. Маслоу, теорії корпоративного егоїзму М. Фрідмана. Існує необхідність орієнтації сучасного вітчизняного менеджменту на систему управління бізнес-структурами, в основі якої лежить концепція соціально-відповідального маркетингу. Її створення виведе процес управління бізнес-структурами на новий рівень. Як елемент стратегічного управління, соціальна відповідальність має на увазі отримання економічної, соціальної та екологічної результативності в контексті корпоративної стійкості. Впровадження принципів соціально-відповідального маркетингу в діяльність суб’єктів бізнесу має призвести до покращення його репутації, підвищення іміджу та впізнаваності; має сприяти посиленню бренду, входу на нові ринки, зростанню інноваційної діяльності, довіри споживачів, вартості акцій та можливості інвестування, залученню нових споживачів. У результаті має відбутися підвищення економічної та соціальної ефективності діяльності, конкурентоспроможності.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Babenko V., Pravotorova O., Yefremova N., Popova S., Kazanchuk I., Honcharenko V. The Innovation Development in China in the Context of Globalization. WSEAS Transactions on Business and Economics, ISSN / E-ISSN: 1109-9526 / 2224-2899, Volume 17, 2020, Art. 51, pp. 523–531. URL: https://doi.org/ 10.37394/23207.2020.17.51
-
Єфремова Н. О. Теоретичні аспекти стратегічного управління конкурентоспроможністю виробничо-комерційної діяльності суб’єктів аграрного підприємництва на принципах концепції соціально-відповідального маркетингу. Інфраструктура ринку. Електронний науково-практичний журнал. 2019. Випуск 35. С. 208–213.
-
Зінченко А. Г., Саприкіна М. А. Корпоративна соціальна відповідальність 2005–2010: стан та перспектива розвитку. К.: Фарбований лист, 2010. 56 с.
-
Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу: монографія / за заг. редакцією М. П. Буковинської. К.: ЦП «Компринт», 2015. 297 с.
-
Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / пер. з анг. С. Яринич. К.: Стандарт, 2005. С. 4.
-
Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. проф. С. М. Ілляшенка. Суми: Друкарський дім «Папірус», 2014. 480 с.
-
Мостенська Т. Г. Соціально-відповідальний маркетинг як складова корпоративної соціальної відповідальності. Вісник Запорізького національного університету. Серія «Економічні науки». 2016. № 1 (29). C. 105–115.
-
Петрашко Л. П. Корпоративна відповідальність: крос-культурні моделі та бізнес-практики: монографія. К.: КНЕУ, 2013. 372 с.
-
Пономарьова М. С., Єфремова Н. О., Нагорнюк О. П. Інструменти маркетингу в умовах зростання конкурентних переваг агробізнесу. Вісник ХНАУ. Серія «Економічні науки». 2018. № 1. С. 247–257.
-
Jeroen van der Veer, ex-CEO Shell, Chairman ING: Moving away from fossil fuels presents
great opportunities for oil companies. URL: https://energypost.eu/jeroen-van-der-veer-ex-ceo-shell-chairman-ing-moving-away-fossil-fuels-presents-great-opportunities-oil-companies/. (дата звернення: 20.07.2020).
-
Memorable words on CSR. URL: https://www.csr-company.com/resources-corner/words/memorable-quotes-ethics-csr-and-sustainability (дата звернення: 12.07.2020).
-
10 wallpapers. URL: https://quotefancy.com/quote/1697573/Niall-FitzGerald-Corporate-Social-Responsibility-is-a-hard-edged-business-decision-Not (дата звернення: 14.07.2020).
-
Friedman М. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits. The New York Times Magazine. 1970. September 13. URL: http://www.umich.edu/~thecore/doc/Friedman.pdf.
|
References: |
-
Babenko V., Pravotorova O., Yefremova N., Popova S., Kazanchuk I., Honcharenko V. The Innovation Development in China in the Context of Globalization. WSEAS Transactions on Business and Economics, ISSN / E-ISSN: 1109-9526 / 2224-2899, Volume 17, 2020, Art. 51, pp. 523–531. URL: https://doi.org/ 10.37394/23207.2020.17.51.
-
Yefremova N. O. Teoretychni aspekty stratehichnoho upravlinnya konkurentospro-mozhnistyu vyrobnycho-komertsiynoyi diyalʹnosti subʺyektiv ahrarnoho pidpryyemnytstva na pryntsypakh kontseptsiyi sotsialʹno-vidpovidalʹnoho marketynhu. Infrastruktura rynku. Elektronnyy naukovo-praktychnyy zhurnal. 2019. Vol. 35. P. 208–213.
-
Zinchenko A. H., Saprykina M. A. Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ 2005–2010: stan ta perspektyva rozvytku. K.: Farbovanyy lyst, 2010. 56 p.
-
Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ biznesu: monohrafiya, pid zahalʹnoyu redaktsiyeyu M. P. Bukovynsʹkoyi. K.: TSP “Komprynt”, 2015. 297 p.
-
Kotler F., Li N. Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ. Yak zrobyty yakomoha bilʹshe dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspilʹstva. Per. z anh. S. Yarynych. K.: Standart, 2005. P. 4.
-
Marketynhovi aspekty upravlinnya innovatsiynym rozvytkom: monohrafiya, za red. prof. S. M. Illyashenka. Sumy: Drukarsʹkyy dim “Papirus”, 2014. 480 p.
-
Mostensʹka T. H. Sotsialʹno-vidpovidalʹnyy marketynh yak skladova korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti. Visnyk Zaporizʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya “Ekonomichni nauky”. 2016.
Vol. 1 (29). P. 105–115.
-
Petrashko L. P. Korporatyvna vidpovidalʹnistʹ: kros-kulʹturni modeli ta biznes-praktyky: monohrafiya. K.: KNEU, 2013. 372 р.
-
Ponomarʹova M. S., Yefremova N. O., Nahornyuk O. P. Instrumenty marketynhu v umovakh zrostannya konkurentnykh perevah ahrobiznesu. Visnyk KHNAU. Seriya: Ekonomichni nauky. 2018. No. 1. P. 247–257.
-
Jeroen van der Veer, ex-CEO Shell, Chairman ING: “Moving away from fossil fuels presents
great opportunities for oil companies. URL: https://energypost.eu/jeroen-van-der-veer-ex-ceo-shell-chairman-ing-moving-away-fossil-fuels-presents-great-opportunities-oil-companies/. (data zvernennya: 20.07.2020).
-
Memorable words on CSR. URL: https://www.csr-company.com/resources-corner/words/memorable-quotes-ethics-csr-and-sustainability (data zvernennya: 12.07.2020).
-
10 wallpapers. URL: https://quotefancy.com/quote/1697573/Niall-FitzGerald-Corporate-Social-Responsibility-is-a-hard-edged-business-decision-Not (data zvernennya: 14.07.2020).
-
Friedman М. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits. The New York Times Magazine. 1970. September 13. URL: http://www.umich.edu/~thecore/doc/Friedman.pdf. (data zvernennya: 02.08.2020).
|
Завантажити | |
|