logo logo


Маркетингові аспекти корпоративної соціальної відповідальності в контексті інноваційного розвитку бізнес-структур

НазваМаркетингові аспекти корпоративної соціальної відповідальності в контексті інноваційного розвитку бізнес-структур
Назва англійськоюMarketing aspects of corporate social responsibility in the context of innovative development of business structures
АвториЄфремова Н.
Принадлежність Харківський національний аграрний університет імені В. В. Докучаєва, Харків, Україна
Бібліографічний описЄфремова Н. Маркетингові аспекти корпоративної соціальної відповідальності в контексті інноваційного розвитку бізнес-структур. Галицький економічний вісник. 2020. Том 66. № 5. С. 155-161.
Bibliographic description (trans):Yefremova, N. (2020). Marketing aspects of corporate social responsibility in the context of innovative development of business structures. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 155-161.
Bibliographic description:Yefremova, N. (2020). Marketing aspects of corporate social responsibility in the context of innovative development of business structures. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 155-161.
UDC:

65.012.412:631.17.001.7

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.155
Ключові слова

соціальна відповідальність, соціально-відповідальний маркетинг, соціально-етичний маркетинг, бізнес, суб’єкти бізнесу, бізнес-структури, інновації, інноваційний розвиток

Короткий опис

В епоху інновацій ведення бізнесу на принципах соціально-відповідального маркетингу набуває все більшої актуальності. Соціально-відповідальний маркетинг – це відповідальність за бізнесову діяльність перед суспільством. В Україні використання соціально-відповідального маркетингу є вільним вибором. В іноземних країнах соціально-відповідальний маркетинг – це саморегульована норма ведення бізнесу. Більшість іноземних компаній розуміють цей вид маркетингу як чесніть перед відповідністю місії, цінностями і бізнес-принципам компанії, відповідність законодавству, взяття до уваги національних та культурних цінностей, а також соціально-політичних подій; відповідальність за споживання продукції, заборону асоціювати споживання продукції з особистим або професійним успіхом; виконання кодексів практик, правил та норм поведінки, надання зразків продукції. Проаналізовано принципи поведінки на ринку великих відомих компаній з позицій соціально-відповідального маркетингу. Аналіз проведено на основі концепцій маркетингу – традиційної, соціально-етичної, соціальної, екологічної, а також теорії потреб А. Маслоу, теорії корпоративного егоїзму М. Фрідмана. Існує необхідність орієнтації сучасного вітчизняного менеджменту на систему управління бізнес-структурами, в основі якої лежить концепція соціально-відповідального маркетингу. Її створення виведе процес управління бізнес-структурами на новий рівень. Як елемент стратегічного управління, соціальна відповідальність має на увазі отримання економічної, соціальної та екологічної результативності в контексті корпоративної стійкості. Впровадження принципів соціально-відповідального маркетингу в діяльність суб’єктів бізнесу має призвести до покращення його репутації, підвищення іміджу та впізнаваності; має сприяти посиленню бренду, входу на нові ринки, зростанню інноваційної діяльності, довіри споживачів, вартості акцій та можливості інвестування, залученню нових споживачів. У результаті має відбутися підвищення економічної та соціальної ефективності діяльності, конкурентоспроможності.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Babenko V., Pravotorova O., Yefremova N., Popova S., Kazanchuk I., Honcharenko V. The Innovation Development in China in the Context of Globalization. WSEAS Transactions on Business and Economics, ISSN / E-ISSN: 1109-9526 / 2224-2899, Volume 17, 2020, Art. 51, pp. 523–531. URL: https://doi.org/ 10.37394/23207.2020.17.51
  2. Єфремова Н. О. Теоретичні аспекти стратегічного управління конкурентоспроможністю виробничо-комерційної діяльності суб’єктів аграрного підприємництва на принципах концепції соціально-відповідального маркетингу. Інфраструктура ринку. Електронний науково-практичний журнал. 2019. Випуск 35. С. 208–213.
  3. Зінченко А. Г., Саприкіна М. А. Корпоративна соціальна відповідальність 2005–2010: стан та перспектива розвитку. К.: Фарбований лист, 2010. 56 с.
  4. Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу: монографія / за заг. редакцією М. П. Буковинської. К.: ЦП «Компринт», 2015. 297 с.
  5. Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / пер. з анг. С. Яринич. К.: Стандарт, 2005. С. 4.
  6. Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. проф. С. М. Ілляшенка. Суми: Друкарський дім «Папірус», 2014. 480 с.
  7. Мостенська Т. Г. Соціально-відповідальний маркетинг як складова корпоративної соціальної відповідальності. Вісник Запорізького національного університету. Серія «Економічні науки». 2016. № 1 (29). C. 105–115.
  8. Петрашко Л. П. Корпоративна відповідальність: крос-культурні моделі та бізнес-практики: монографія. К.: КНЕУ, 2013. 372 с.
  9. Пономарьова М. С., Єфремова Н. О., Нагорнюк О. П. Інструменти маркетингу в умовах зростання конкурентних переваг агробізнесу. Вісник ХНАУ. Серія «Економічні науки». 2018. № 1. С. 247–257.
  10. Jeroen van der Veer, ex-CEO Shell, Chairman ING: Moving away from fossil fuels presents
    great opportunities for oil companies. URL: https://energypost.eu/jeroen-van-der-veer-ex-ceo-shell-chairman-ing-moving-away-fossil-fuels-presents-great-opportunities-oil-companies/. (дата звернення: 20.07.2020).
  11. Memorable words on CSR. URL: https://www.csr-company.com/resources-corner/words/memorable-quotes-ethics-csr-and-sustainability (дата звернення: 12.07.2020).
  12. 10 wallpapers. URL: https://quotefancy.com/quote/1697573/Niall-FitzGerald-Corporate-Social-Responsibility-is-a-hard-edged-business-decision-Not (дата звернення: 14.07.2020).
  13. Friedman М. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits. The New York Times Magazine. 1970. September 13. URL: http://www.umich.edu/~thecore/doc/Friedman.pdf.

 

References:
  1. Babenko V., Pravotorova O., Yefremova N., Popova S., Kazanchuk I., Honcharenko V. The Innovation Development in China in the Context of Globalization. WSEAS Transactions on Business and Economics, ISSN / E-ISSN: 1109-9526 / 2224-2899, Volume 17, 2020, Art. 51, pp. 523–531. URL: https://doi.org/ 10.37394/23207.2020.17.51.
  2. Yefremova N. O. Teoretychni aspekty stratehichnoho upravlinnya konkurentospro-mozhnistyu vyrobnycho-komertsiynoyi diyalʹnosti subʺyektiv ahrarnoho pidpryyemnytstva na pryntsypakh kontseptsiyi sotsialʹno-vidpovidalʹnoho marketynhu. Infrastruktura rynku. Elektronnyy naukovo-praktychnyy zhurnal. 2019. Vol. 35. P. 208–213.
  3. Zinchenko A. H., Saprykina M. A. Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ 2005–2010: stan ta perspektyva rozvytku. K.: Farbovanyy lyst, 2010. 56 p.
  4. Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ biznesu: monohrafiya, pid zahalʹnoyu redaktsiyeyu M. P. Bukovynsʹkoyi. K.: TSP “Komprynt”, 2015. 297 p.
  5. Kotler F., Li N. Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ. Yak zrobyty yakomoha bilʹshe dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspilʹstva. Per. z anh. S. Yarynych. K.: Standart, 2005. P. 4.
  6. Marketynhovi aspekty upravlinnya innovatsiynym rozvytkom: monohrafiya, za red. prof. S. M. Illyashenka. Sumy: Drukarsʹkyy dim “Papirus”, 2014. 480 p.
  7. Mostensʹka T. H. Sotsialʹno-vidpovidalʹnyy marketynh yak skladova korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti. Visnyk Zaporizʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya “Ekonomichni nauky”. 2016.
    Vol. 1 (29). P. 105–115.
  8. Petrashko L. P. Korporatyvna vidpovidalʹnistʹ: kros-kulʹturni modeli ta biznes-praktyky: monohrafiya. K.: KNEU, 2013. 372 р.
  9. Ponomarʹova M. S., Yefremova N. O., Nahornyuk O. P. Instrumenty marketynhu v umovakh zrostannya konkurentnykh perevah ahrobiznesu. Visnyk KHNAU. Seriya: Ekonomichni nauky. 2018. No. 1. P. 247–257.
  10. Jeroen van der Veer, ex-CEO Shell, Chairman ING: “Moving away from fossil fuels presents
    great opportunities for oil companies. URL: https://energypost.eu/jeroen-van-der-veer-ex-ceo-shell-chairman-ing-moving-away-fossil-fuels-presents-great-opportunities-oil-companies/. (data zvernennya: 20.07.2020).
  11. Memorable words on CSR. URL: https://www.csr-company.com/resources-corner/words/memorable-quotes-ethics-csr-and-sustainability (data zvernennya: 12.07.2020).
  12. 10 wallpapers. URL: https://quotefancy.com/quote/1697573/Niall-FitzGerald-Corporate-Social-Responsibility-is-a-hard-edged-business-decision-Not (data zvernennya: 14.07.2020).
  13. Friedman М. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits. The New York Times Magazine. 1970. September 13. URL: http://www.umich.edu/~thecore/doc/Friedman.pdf. (data zvernennya: 02.08.2020).

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.