Організація, що навчається: світовий досвід та українські реалії
Назва | Організація, що навчається: світовий досвід та українські реалії |
Назва англійською | Learning organization: world experience and Ukrainian realities |
Автори | Жолонко Т. |
Принадлежність | Економіко-технологічний інститут імені Роберта Ельворті, Кропивницький, Україна |
Бібліографічний опис | Жолонко Т. Організація, що навчається: світовий досвід та українські реалії. Галицький економічний вісник. 2020. Том 66. № 5. С. 162-169. |
Bibliographic description (trans): | Zholonko, T. (2020). Learning organization: world experience and Ukrainian realities. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 162-169. |
Bibliographic description: | Zholonko, T. (2020). Learning organization: world experience and Ukrainian realities. Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 162-169. |
UDC: | 658.3 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.162 |
Ключові слова |
організація, що навчається; управління персоналом, знання, навички, компетенції |
Короткий опис |
Досліджено концепцію організації, що навчається. Висвітлено основні принципи її побудови та функціонування. Наголошено на необхідності постійного оновлення знань і професійних навичок у дорослому віці відповідно до концепції безперервного навчання протягом життя, визнаної ЮНЕСКО запорукою стійкого розвитку людства. На основі характеристик організації, що навчається, запропонованих П. Сенге (вдосконалення особистої майстерності, спільне бачення, групове навчання, ментальні моделі та системне бачення) виведено нове визначення цього типу організацій, яке порівнюється з визначеннями інших дослідників. Проаналізовано приклади зарубіжних компаній, які підпадають під це визначення (McDonalds, Walt Disney Company, Coca-Cola, Procter&Gamble, General Electric та ін.) та особливості запровадження концепції організації, що навчається, в українських реаліях. Розглянуто основні шляхи, форми та інструменти корпоративного навчання залежно від цілей та розмірів підприємства – від створення власної освітньої платформи або колаборації з провідними навчальними закладами чи сервісними центрами до вебінарів, тренінгів і дистанційного стажування персоналу. Подано авторське бачення життєвого циклу організації, що навчається, який на відміну від життєвого циклу звичайної організації складається не з 5 фаз (становлення, ріст, стабільність, занепад, трансформація), а з 4 (становлення, ріст, стабільність і трансформація як здатність реагувати на зовнішні та внутрішні виклики, що постають перед організацією). Запропоновано особливості управління персоналом такого підприємства (особлива увага до планування кар’єри персоналу; гнучка і прозора система мотивації, що сприятиме запровадженню змін та інновацій; формування певної корпоративної культури, в якій навчання та освіта визнаються позитивним явищем на всіх рівнях організаційної структури; виховання лояльності до організації у персоналу як запорука зменшення відтоку кадрів; ставлення до кадрів як до талантів, реалізованих або нереалізованих та ін.). Проаналізовано перспективи збільшення кількості організацій, що навчаються, в Україні.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |