logo logo


Аналіз реклами служби крові в друкованих ЗМІ (на прикладі Сумського обласного центру служби крові)

НазваАналіз реклами служби крові в друкованих ЗМІ (на прикладі Сумського обласного центру служби крові)
Назва англійськоюAnalysis of blood supply service advertisements in print media (on the example of Sumy regional blood supply service center)
АвториХоменко Л., Сагер Л., Любчак В.
Принадлежність Сумський державний університет, Суми, Україна
Бібліографічний описХоменко Л., Сагер Л., Любчак В. Аналіз реклами служби крові в друкованих ЗМІ (на прикладі Сумського обласного центру служби крові). Галицький економічний вісник. 2020. Том 66. № 5. С. 170-179.
Bibliographic description (trans):Khomenko, L., Saher, L. and Lyubchak, V. (2020). Analysis of blood supply service advertisements in print media (on the example of Sumy regional blood supply service center). Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 170-179.
Bibliographic description:Khomenko, L., Saher, L. and Lyubchak, V. (2020). Analysis of blood supply service advertisements in print media (on the example of Sumy regional blood supply service center). Galician economic journal, vol. 66, no 5, pp. 170-179.
UDC:

339.1:615.38

 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.170
Ключові слова

донорство, пропаганда донорства, реклама в друкованих ЗМІ, маркетинг, служба крові

Короткий опис

Служба крові – одна зі стратегічно важливих галузей охорони здоров’я у світі, яка рятує мільйони життів щорічно. Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) у 60 країнах світу добровільні безоплатні донори забезпечують 100% запасів крові. Це їм вдається завдяки ефективним маркетинговим програмам. В Україні не вистачає донорської крові, а кількість донацій крові майже втричі менша, ніж рекомендовано ВООЗ. Тому важливо проаналізувати позитивний досвід провідних закладів служби крові. Метою дослідження є визначення ролі реклами в друкованих ЗМІ як складової маркетингової діяльності закладу служби крові. Було систематизовано переваги та недоліки реклами в друкованій пресі. Проаналізовано 71 статтю, опубліковану про Сумську станцію переливання крові в 11 друкованих виданнях за 1991 – травень 2020 рр. Виявлено друковані видання, в яких найбільше опубліковано статей. Для аналізу використано методи аналізу та логічного узагальнення, тренд-аналіз та контент-аналіз. Визначено основні тематики статей на кожному етапі становлення: акцент на співучасть у вирішенні проблем, на боротьбу з некомпетентними діями, на донора як основу функціонування закладу служби крові. Для формування залучення людей до донорського руху доцільно використовувати друковану рекламу з основним позивом «кожен може легко допомогти іншим людям, які потребують кров». Слід регулярно нагадувати в періодичній локальній пресі про заклад служби крові. Оскільки сучасні друковані ЗМІ мають друковану версію видання й інформаційний інтернет-сайт, можна донести необхідну закладу інформацію до широких кіл місцевої громадськості. Зокрема доцільно розміщувати приклади якомога більшої кількості людей та організацій, які здають кров, розповідати про внутрішню діяльність закладу, яку ніхто не бачить, показувати людей, які найактивніші в просуванні донорства, щоб вони залучали більшу кількість людей до донорства, показувати приклади успішно вирішених проблем закладу та доводити до відома ідею: бути донором просто і корисно як для донора, так і суспільства. У майбутньому це дозволить оптимізувати рекламу в друкованих ЗМІ та підвищити її ефективність, а також розробити повноцінну маркетингову програму з високими показниками залучення й утримання донорів.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Україні не вистачає донорської крові – фахівці. Укрінформ. 14.06.2019. URL: https:// www.ukrinform.ua/rubric-society/2721652-ukraini-ne-vistacae-donorskoi-krovi-fahivci.html (дата звернення: 25.05.2020).
  2. «Здай кров. Поділися життям»: Все, що потрібно знати про День донора в світі і в Україні. 112.ua. 14.06.2018. URL: https://ua.112.ua/suspilstvo/zdai-krov-podilysia-zhyttiam-vse-shcho-potribno-znaty-pro-den-donora-v-sviti-i-v-ukraini-449601.html (дата звернення: 20.05.2020).
  3. Суми − донорська столиця світу. SumyNews. 06.06.2017. URL: http://sumynews.com/news-and-ideas/society/10490/sumy-donorska-stolytsia-svitu.html (дата звернення: 25.05.2020).
  4. Sümnig A., Feig M., Greinacher A., Thiele T. The role of social media for blood donor motivation and recruitment. Transfusion. 2018. Vol. 58. P. 2258–2259. https://doi.org/10.1111/trf.14823
  5. Martin-Santana J. D., Reinares-Lara E., Reinares-Lara P. Using Radio Advertising to Promote Blood Donation. Journal оf Nonprofit & Public Sector Marketing. 2018. Vol. 30. P. 52–73. https://doi.org/10.1080/10495142.2017.1326340
  6. Determinants of Intention to Use Mobile Phone Caller Tunes to Promote Voluntary Blood Donation: Cross-Sectional Study / Appiah B. Et all Jmir Mhealth And Uhealth. 2018. Vol. 6. 16 p. https://doi.org/10.2196/mhealth.9752
  7. Yıldız E. Ö. The effect of the video and brochure via donor recruitment on fear, anxiety and intention: Randomized controlled trial. Transfusion and Apheresis Science. 2020.
  8. Aravindakshan A., Rubel O., Rutz O. Managing Blood Donations with Marketing. Marketing Science, Articles in Advance. 2015. Р. 1–12. File 27.
  9. Yuan S. et all. Blood donation mobile applications: are donors ready? Transfusion. 2016. Vol. 56. P. 614–622. https://doi.org/10.1111/trf.13387
  10. Sardi L., Idri A., Fernandez-Aleman J. L. Gamified Mobile Blood Donation Applications Bioinformatics And Biomedical Engineering, Iwbbio 2017, Pt I. 2017. P. 165–176. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56148-6_14
  11. Ouhbi S. et all. Free Blood Donation Mobile Applications. Journal Of Medical Systems. 2015. Vol. 39: 52. https://doi.org/10.1007/s10916-015-0228-0
  12. Ouhbi S., Fernandez-Aleman J. L., Idri A., Pozo J. R. Are Mobile Blood Donation Applications Green? 2015 10th International Conference On Intelligent Systems: Theories And Applications (Sita). 2015. P. 1–6. https://doi.org/10.1109/SITA.2015.7358377
  13. Sardi L et all. Blood4Life: A Mobile Solution to Recruit and Retain Blood Donors Through Gamification and Trans-Theoretical Model. New Knowledge in Information Systems and Technologies. 2019. P. 3–12. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16187-3_1
  14. Rodrigues da Silva J., Cesar P. B C., Praça B. B., Wandemberg R. S. F. Health Technology as a Tool to Promote Blood Donation. 11th International Conference on Health Informatics. 2018. P. 471–477.
  15. Роль і місце реклами в друкованих ЗМІ в системі рекламних комунікацій. URL: https:// marketing.dovidnyk.info/index.php/osnovi_reklami/reklamnitehnologiyivsistemimasovih komunikacijvikoristannyazasobivmasovoyikomunikaciyivreklaminemedijnikanalireklamnih komunikacijiosnovnividiadresnoyireklami/1670-rol__i_misce_reklami___v_drukovanih_zmi_v_sistemi_reklamnih_komunikacij (дата звернення: 25.05.2020).
  16. Миронов Ю. Б., Крамар Р. М. Основи рекламної діяльності: навчальний посібник. Дрогобич: Посвіт, 2007. 108 с. URL: https://buklib.net/books/31816/ (дата звернення: 25.05.2020).
  17. Переваги розміщення реклами в пресі. URL: https://s-media.com.ua/articles/entry/perevagi-rozmishchennya-reklami-v-presi (дата звернення: 25.05.2020).
  18. Зубанова Л. Б. Контент-аналитические методы исследований сми: обзор подходов. Знак: проблемное поле медиаобразования. 2011. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kontent-analiticheskie-metody-issledovaniy-smi-obzor-podhodov/viewer (дата звернення: 25.05.2020).
  19. Сагер Л. Ю. Построение организационно-экономического механизма управления коммуникациями промышленного предприятия. Экономика и современнный менеджмент: теория и практика: материалы XXVIII Международной заочной научно-практической конфренции. Новосибирск: СибАК, 2013. С. 42–47.
  20. Мельник Ю. М., Сагер Л. Ю., Черкас І. Ю. Трансформація маркетингових комунікацій: нетрадиційні види. Вісник Хмельницького національного університету. 2016. № 2. С. 164–168.

 

 

References:

 

  1. Ukrayini ne vistachaye donorskoyi krovi – fahivci. Ukrinform. 14.06.2019. Retrieved from: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2721652-ukraini-ne-vistacae-donorskoi-krovi-fahivci.html  [in Ukrainian]. (accessed: 02.04.2020).
  2. “Zdaj krov. Podilisya zhittyam”: Vse, sho potribno znati pro Den donora v sviti i v Ukrayini. 112.ua. 14.06.208. Retrieved from: https: //ua.112.ua/suspilstvo/zdai-krov-podilysia-zhyttiam-vse-shcho- potribno-znaty-pro-den-donora-v-sviti-i-v-ukraini-449601.html [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
  3. Sumi − donorska stolicya svitu. SumyNews. 06.06.2017. Retrieved from: http: //sumynews.com/news-and-ideas/society/10490/sumy-donorska-stolytsia-svitu.html [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
  4. Sümnig A., Feig M., Greinacher A., Thiele T. The role of social media for blood donor motivation 4. Sümnig A., Feig M., Greinacher A., Thiele T. The role of social media for blood donor motivation and recruitment. Transfusion.2018. Vol. 58. P. 2258–2259. https://doi.org/10.1111/trf.14823
  5. Martin-Santana J. D., Reinares-Lara E., Reinares-Lara P. Using Radio Advertising to Promote Blood Donation. Journal оf Nonprofit & Public Sector Marketing. 2018. Vol. 30. P. 52–73. https://doi.org/10.1080/10495142.2017.1326340
  6. Determinants of Intention to Use Mobile Phone Caller Tunes to Promote Voluntary Blood Donation: Cross-Sectional Study. Appiah B. Et all Jmir Mhealth And Uhealth. 2018. Vol. 6. 16 p. https://doi.org/10.2196/mhealth.9752
  7. Yıldız E. Ö. The effect of the video and brochure via donor recruitment on fear, anxiety and intention: Randomized controlled trial. Transfusion and Apheresis Science. 2020.
  8. Aravindakshan A., Rubel O., Rutz O. Managing Blood Donations with Marketing. Marketing Science, Articles in Advance, 2015. P. 1–12. File 27.
  9. Blood donation mobile applications: are donors ready? Yuan S. et all. Transfusion. 2016. Vol. 56. P. 614–622. https://doi.org/10.1111/trf.13387
  10. Sardi L., Idri A., Fernandez-Aleman J. L. Gamified Mobile Blood Donation Applications Bioinformatics And Biomedical Engineering, Iwbbio 2017, Pt I. 2017. P. 165–176. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56148-6_14
  11. Free Blood Donation Mobile Applications. Ouhbi S. et all. Journal Of Medical Systems. 2015. Vol. 39: 52. https://doi.org/10.1007/s10916-015-0228-0
  12. Ouhbi S., Fernandez-Aleman J. L., Idri A., Pozo J. R. Are Mobile Blood Donation Applications Green? 2015 10th International Conference On Intelligent Systems: Theories And Applications (Sita). 2015.
    P. 1–6. https://doi.org/10.1109/SITA.2015.7358377
  13. Blood4Life: A Mobile Solution to Recruit and Retain Blood Donors Through Gamification and Trans-Theoretical Model. Sardi L et all. New Knowledge in Information Systems and Technologies. 2019. P. 3–12. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16187-3_1
  14. Rodrigues da Silva J., Cesar P. B C., Praça B. B., Wandemberg R. S. F. Health Technology as a Tool to Promote Blood Donation. 11th International Conference on Health Informatics. 2018. P. 471–477.
  15. Rol i misce reklami v drukovanih ZMI v sistemi reklamnih komunikacij. Retrieved from: https: //marketing.dovidnyk.info/index.php/osnovi_reklami/reklamnitehnologiyivsistemimasovihkomunika cijvikoristannyazasobivmasovoyikomunikaciyivreklaminemedijnikanalireklamnihkomunikacijiosno vnividiadresnoyireklami/1670- rol__i_misce_reklami___v_drukovanih_zmi_v_sistemi_reklamnih_komunikacij [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
  16. Mironov Yu. B., Kramar R. M. Osnovi reklamnoyi diyalnosti: navchalnij posibnik. Drogobich: Posvit, 2007. 108 p. Retrieved from: https://buklib.net/books/31816/ [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
  17. Perevagi rozmishennya reklami v presi. URL: https://s-media.com.ua/articles/entry/perevagi- rozmishchennya-reklami-v-presi [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
  18. Zubanova L. B. Kontent-analiticheskie metody issledovanij smi: obzor podhodov. Znak: problemnoe pole mediaobrazovaniya. 2011. Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/kontent- analiticheskie-metody-issledovaniy-smi-obzor-podhodov/viewer [in Russian] (accessed: 02.04.2020).
  19. Saher L. Iu. Postroenye orhanyzatsyonno-эkonomycheskoho mekhanyzma upravlenyia kommunykatsyiamy promыshlennoho predpryiatyia. Ekonomyka y sovremennnыi menedzhment: teoryia y praktyka: matryalы XXVIII Mezhdunarodnoi zaochnoi nauchno-praktycheskoi konfrentsyy. Novosybyrsk: SybAK, 2013. P. 42–47 [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
  20. Melnyk Yu. M., Saher L. Iu., Cherkas I. Iu. Transformatsiia marketynhovykh komunikatsii: netradytsiini vydy. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2016. 2. P. 164–168 [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.