Нововведення у сфері публічних закупівель в Україні
Назва | Нововведення у сфері публічних закупівель в Україні |
Назва англійською | Innovations in the sphere of public procurement in Ukraine |
Автори | Галущак М., Галущак О., Кужда Т. |
Принадлежність | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Галущак М., Галущак О., Кужда Т. Нововведення у сфері публічних закупівель в Україні. Галицький економічний вісник. 2020. Том 67. № 6. С. 202-211. |
Bibliographic description (trans): | Halushchak, M., Halushchak, O. and Kuzhda, T. (2020). Innovations in the sphere of public procurement in Ukraine. Galician economic journal, vol. 67, no 6, pp. 202-211. |
Bibliographic description: | Halushchak, M., Halushchak, O. and Kuzhda, T. (2020). Innovations in the sphere of public procurement in Ukraine. Galician economic journal, vol. 67, no 6, pp. 202-211. |
UDC: | 346.6:351.83 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.06.202 |
Ключові слова |
публічні закупівлі, державні кошти, уповноважена особа, тендерний комітет. |
Короткий опис |
Проаналізовано окремі положення нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» щодо їх здатності налагодити ефективнішу систему витрачання державних коштів. Введення спрощених закупівель під дію Закону однозначно сприятиме економії, проте механізм таких закупівель мав би бути прописаний чіткіше, особливо у частині моніторингу та оскарження. Сумнівною видається необхідність звітування про всі укладені договори від 1 коп. У частині планування закупівель нововведеннями дещо зміщено акценти з річного плану як єдиного цілого у бік його трактування як продукту творення багатьох людей. При значній чисельності задіяних у закупівельних процесах осіб це може призвести до випадкових помилок з непередбачуваними наслідками. Новою редакцією Закону, всупереч очікуванням, розширено обсяг вимог до пропозицій учасників. Частина з них видаються зайвими. Запровадження можливості вносити зміни в окремі документи тендерної пропозиції загалом є позитивним моментом, але доцільнішим було б розширити перелік таких документів та чіткіше сформулювати період їх уточнення. Встановлено, що в оновленому Законі враховано окремі негативні моменти минулого і для запобігання з боку учасників свідомого демпінгу, безпідставних оскаржень, необґрунтованих вимог щодо збільшення ціни за одиницю товару тощо запроваджено поняття аномально низької ціни, надано право замовнику застосовувати переговорну процедуру закупівлі при розірванні договору з вини учасника або при довготривалих оскарженнях, чіткіше сформульовано підстави для збільшення ціни за одиницю товару після укладання договору. Разом з тим, до кожного з названих нововведень є певні зауваження щодо змісту та формулювань, доцільності винятків з їх дії. Далеко неоднозначними є нові правила застосування адміністративної відповідальності до працівників замовника, відповідальних за проведення публічних закупівель. Лише каральними заходами щодо однієї сторони процесу підвищити ефективність системи неможливо. Для досягнення цієї мети необхідне істотніше комплексне доопрацювання Закону загалом.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |