logo logo


Соціальна звітність як елемент бізнес-стратегії суб’єктів ринку

НазваСоціальна звітність як елемент бізнес-стратегії суб’єктів ринку
Назва англійськоюSocial reporting as an element of business strategy of market entities
АвториПавликівська О., Плекан У.
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описПавликівська О., Плекан У. Соціальна звітність як елемент бізнес-стратегії суб’єктів ринку. Галицький економічний вісник. 2021. Том 68. № 1. С. 62-69.
Bibliographic description (trans):Pavlykivska, O. and Plekan, U. (2021). Social reporting as an element of business strategy of market entities. Galician economic journal, vol. 68, no 1, pp. 62-69.
Bibliographic description:Pavlykivska, O. and Plekan, U. (2021). Social reporting as an element of business strategy of market entities. Galician economic journal, vol. 68, no 1, pp. 62-69.
UDC:

657

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.062
Ключові слова

соціально відповідальна діяльність, соціальна політика, механізми управління, стратегічне управління, інструменти обліку, нефінансова (соціальна) звітність

Короткий опис

Досліджено сутність соціальної звітності. Доведено, що між соціально відповідальною діяльністю та обліком існує тісний зв’язок через те, що бухгалтер несе загальну відповідальність за достовірність, оцінювання та розкриття інформації, включаючи інформацію, пов’язану із соціальними проблемами. Крім того, оскільки даний вид діяльності базується на саморегулюванні (відсутня формалізація через недостатність нормативної бази), відображення показників соціальної діяльності у звітності залежить від суб’єктивної думки бухгалтера і, відповідно, останній несе за цей процес відповідальність. Визначено, що для прийняття ефективних та своєчасних управлінських рішень стосовно соціально відповідальної діяльності необхідним є забезпечення менеджменту підприємства якісною та достовірною інформацією, що здійснити практично неможливо без залучення системи обліку та звітності. Досліджені методико-організаційні підходи до побудови обліку соціально відповідальної діяльності та функціонального вдосконалення інформаційного забезпечення управління при реалізації соціальної стратегії підприємства. Широке розповсюдження ідей сталого розвитку підприємства потребує оптимізації функціональних зв’язків системи управління та обліку соціальної діяльності підприємства як однієї з його основних функцій за допомогою формування соціальної звітності. Саме остання, включаючи відомості про громадянську діяльність підприємства, сполучає взаємодію підприємства й держави. Вивчення необхідності та важливості формування соціальної звітності виявилося великою проблемою для підприємств, оскільки, перевірити вплив такої звітності на його діяльність складно. З цією метою розроблено методику формування та розповсюдження через засоби комунікацій відкритої соціальної звітності, що дозволить виявити причинно-наслідковий зв’язок між поданням цього виду звітності та з ростанням привабливості підприємства для споживачів та, як наслідок, є ефективним інструментом бізнес-стратегії суб’єктів ринку.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Global Reporting Initiative. Руководство по отчетности в области устойчивого развития G4, 2013. URL: https://www. globalreporting.org/reporting/g4/Pages/default.aspx.
  2. Герасименко О. Соціальний облік та нефінансова звітність як інструменти реалізації соціальної відповідальності. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2012. № 137. С. 39–42.
  3. Левицька С. О. Соціальний облік: методичний підхід та організаційне забезпечення. URL: irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?
  4. Павликівська О. І. Управління соціально відповідальною діяльністю підприємств на основі концепції обліку та контролінгу (теорія, методологія, практика): монографія. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2018. 405 с.

 

References:
  1. Global Reporting Initiative. Rukovodstvo po otchetnosty v oblasty ustoychyvoho razvytyya G4, 2013. URL: https://www. globalreporting.org/reporting/g4/Pages/default.aspx.
  2. Herasymenko O. Sotsialnyy oblik ta nefinansova zvitnist yak instrumenty realizatsiyi sotsialnoyi vidpovidalnosti. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. 2012. No. 137. Р. 39–42.
  3. Levytska S. O. (2014) Sotsialnyy oblik: metodychnyy pidkhid ta orhanizatsiyne zabezpechennya. URL: irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?
  4. Pavlykivska O. I. Upravlinnya sotsialno vidpovidalnoyu diyalnistyu pidpryyemstv na osnovi kontseptsiyi obliku ta kontrolinhu (teoriya, metodolohiya, praktyka): monohrafiya. Ternopil: FOP Palyanytsya V. A., 2018. 405 р.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.