Глобальна конкуренція: роль та місце у системі маркетингового середовища
Назва | Глобальна конкуренція: роль та місце у системі маркетингового середовища |
Назва англійською | Global competition: the role and place in the marketing environment |
Автори | Борисова Т., Хрупович С. |
Принадлежність | Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Борисова Т., Хрупович С. Глобальна конкуренція: роль та місце у системі маркетингового середовища. Галицький економічний вісник. 2021. Том 68. № 1. С. 159-165. |
Bibliographic description (trans): | Borysova, T. and Khrupovych, S. (2021). Global competition: the role and place in the marketing environment. Galician economic journal, vol. 68, no 1, pp. 159-165. |
Bibliographic description: | Borysova, T. and Khrupovych, S. (2021). Global competition: the role and place in the marketing environment. Galician economic journal, vol. 68, no 1, pp. 159-165. |
UDC: | 339.138
|
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.159 |
Ключові слова |
глобальна конкуренція, маркетинг, маркетингове середовище, конкурентна перевага |
Короткий опис |
Актуальність дослідження полягає у необхідності виявити сучасні тренди розвитку глобальної конкуренції та окреслити аспекти її взаємодії з маркетинговим середовищем підприємства. Потреба – дослідити сучасний понятійний апарат глобальної конкуренції, що проявляється у створенні теоретичного підґрунтя для збільшення цінності для споживачів глобальних товарів та послуг через зменшення їхніх витрат часу, оптимізації маршруту, отримання корисної інформації та додаткових послуг. Метою статті є дослідження сутності, видів та основних характеристик конкурентної поведінки на глобальному ринку. Об’єктом дослідження виступають конкурентні відносини, що виникають у світовому господарстві. Поставлена мета зумовила необхідність розв’язання таких завдань: виявити види та проаналізувати класифікаційні ознаки конкуренції; окреслити роль та місце глобальної конкуренції у маркетинговому середовищі підприємств; окреслити основні функції глобальної конкуренції. Стаття присвячена дослідженню теоретичних експлікацій ролі та місця глобальної конкуренції в маркетинговому середовищі господарюючих суб’єктів. Розкрито суть глобальної конкуренції. Досліджено класифікацію видів конкуренції та окреслено місце глобальної конкуренції. Розглянуто основні характеристики конкурентних середовищ на глобальному ринку в розрізі ключових класифікаційних ознак, а саме за масштабами розвитку; за характером розвитку; за методами суперництва; за формою; за критерієм результативності; за дотриманням норм законодавства; за суб’єктами конкуренції. Обґрунтовано, що зростаюча увага до проблем глобальних конкурентних відносин зумовлена низкою вагомих зрушень у сучасному середовищі глобального бізнесу, серед яких прагнення успішних на національному ринку підприємств привабити нових покупців, знизити витрати та покращити конкурентоспроможність, використавши ефект масштабу та ефект досвіду, наявність переваги за рахунок ключової компетенції, зниження рівня ризику за рахунок урізноманітнення ринків. Зроблено висновок, що глобальне конкурентне середовище варто розглядати як сукупність елементів на глобальному ринку, котрі взаємопов’язані та постійно взаємодіють, а саме: кількість конкуруючих між собою на глобальному ринку товаровиробників, інфраструктура глобального ринку, умови глобальної конкуренції.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: | 1. Zakon Ukrainy “Pro zakhyst ekonomichnoi konkurentsii”. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. No. 12, stattia 64. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2210-14#Text (accessed 28.12.2020). [In Ukrainian]. 2. Borysenko Z. M. Osnovy konkurentnoi polityky: pidruchnyk. K.: Takson, 2004. 704 r. [In Ukrainian]. 3. Kny`sh M. I. Konkurentny`e strategii: ucheb. posobie. SPb.: [b.i.], 2000. 284 р. [In Russsian]. 4. Yudanov A. Yu. Konkurenciya: teoriya i praktika. Uchebno-prakticheskoe posobne. 3-e izd., ispr. i dop. M.: Izdatel`stvo GNOM i D, 2001. 304 r. [In Russsian]. 5. Gorev V. P. Transformaciya konkurentny`x otnoshenij v usloviyax globalizacii e`konomiki. Irkutsk: Izd-vo IGE`A, 2001. 108 р. [In Russsian]. 6. Kuzmin O. Ye., Horbal N. I. Upravlinnia mizhnarodnoiu konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva (orhanizatsii): navchalnyi posibnyk. Lviv: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”, 2004. 188 р. [In Ukrainian]. 7. Yacheistova N. I. Mezhdunarodnaya konkurenciya. Zakonodatel`stvo, regulirovanie i sotrudnichestvo. Zheneva Organizaciya ob``edinenny`x nacij, 2001. 468 p. [In Russsian]. 8. Borisov E. F. E`konomicheskaya teoriya: Uchebnik. 3-e izd., pererab. i dop. M.: Yurajt-Izdat, 2005. 399 р. [In Russsian]. 9. Mochernyi S. V. Osnovy ekonomichnykh znan: pidruchnyk. 2-he vyd., utochnene. K.: Akademiia, 2002. 310 p. [In Ukrainian]. 10. Borysova T. M. Mizhnarodna ekonomichna konkurentsiia: navch.posib. Ternopil: TNEU, 2019. 232 р. [In Ukrainian]. 11. The Global Competitiveness Report 2019. URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobal CompetitivenessReport2019.pdf.
|
Завантажити | ![]() |