logo logo


Дослідження та формування механізму продажу

НазваДослідження та формування механізму продажу
Назва англійськоюInvestigation and formation of the sales mechanism
АвториГолда Н., Бурліцька О., Краузе О.
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описГолда Н., Бурліцька О., Краузе О. Дослідження та формування механізму продажу. Галицький економічний вісник. 2021. Том 68. № 1. С. 166-173.
Bibliographic description (trans):Golda, N., Burlitska, O. and Krause, O. (2021). Investigation and formation of the sales mechanism. Galician economic journal, vol. 68, no 1, pp. 166-173.
Bibliographic description:Golda, N., Burlitska, O. and Krause, O. (2021). Investigation and formation of the sales mechanism. Galician economic journal, vol. 68, no 1, pp. 166-173.
UDC:

339.13

 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.166
Ключові слова

маркетинг, маркетинг продажу, «4Р» маркетингу, споживач, виробник, збут, розподіл, товар, послуга, ринок, конкуренція

Короткий опис

Досліджено особливості механізму використання інструментів комплексу маркетингу в процесі продажу. Доведено, що в умовах ринкової економіки приведена концепція «4Р» не повною мірою розкриває сутність маркетингової діяльності й повинна бути доповнена ще кількома складовими. Даний підхід сприяє використанню ще трьох складових, які формують відповідні стандарти для підприємств сфери послуг. Розглянуто й доповнено поняття «продаж», який розглядається як усний обмін між покупцем і продавцем, у ході якого продавець представляє товар з метою укладання угоди. Проаналізовано, що трактування процесу продажів тільки як сфери особистого спілкування продавця і покупця не враховує питання підготовки й організації продажів, фізичного переміщення товарів до місця реалізації, а передбачає лише налагодження й підтримку контактів зі споживачами продукції. У цьому випадку продажі виступають як один з інструментів комунікації зі споживачем і мають на меті знайти покупця, переконати його купити товар і забезпечити необхідний обсяг реалізації. Доведено, що саме комунікаційна складова процесу продажів виділяє його серед інших понять – збуту й розподілу та розширює сферу застосування, орієнтуючись на кінцевий результат і піклуючись про задоволення потреб споживачів. Комунікація в даному випадку відіграє роль одного з інструментів, за допомогою якого здійснюється процес продажів. Крім того, це ще й одне з джерел збору інформації про цільового споживача і формування іміджу підприємства, метою якого є збільшення кількості лояльних до нього покупців. Доведено, що метою формування комплексу продажів на підприємстві є доведення готової продукції до споживача та її ефективна реалізація для встановлення рівноваги між ринковим попитом та пропозицією товарів. Ефективність продажів у даному випадку полягає в тому, що витрати на відповідні маркетингові дії підприємства повинні окуповуватися й давати прямий та непрямий ефект, які подаються у формі задоволення потреб споживачів і підвищення ступеня їхньої лояльності до підприємства та його товарів, або у вигляді зростання прибутку на одну гривню бюджету продажів.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия: учебник. М.: ИНФРА-М, 1999. 804 с.
  2. Бедулин Ю. Н. Технологии эффективных продаж рекламы в газеты. СПб.: Питер, 2001. 400 с.
  3. Войчак А. В. Маркетинговий менеджмент: підручник. К.: КНЕУ, 1998 268 с.
  4. Завьялов П. С., Демидов В. Е. Формула успеха: маркетинг (сто вопросов, сто ответов о том, как эффективно действовать на внешнем рынке). 2-е изд. М.: Международные отношения, 1991. 416 с.
  5. Котлер Ф. Маркетинг менеджемент. Экспресс-курс / пер. с англ. СПб.: Питер, 2003. 496 с.
  6. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / пер. с франц. СПб.: Наука, 1996. 589 с
  7. Шандезон Ж., Лансестр А. Методы продажи / пер. с фр. М.: АО Издательская группа «Прогресс», «Универс», 1993. 160 с.
  8. Armand Dayan, Jerome Bon, Alain Cadix, Renaud de Maricourt, Cristian Michon, Alain Olivier Marketing. Paris: Press Universitaires de France, 1985. 456 p.

 

References:
  1. Assel H. Marketynh: pryntsypy y stratehyia: uchebnyk. M.: YNFRA-M, 1999. 804 р.
  2. Bedulyn Yu. N. Tekhnolohyy effektyvnykh prodazh reklamy v hazety. SPb.: Pyter, 2001. 400 р.
  3. Voichak A. V. Marketynhovyi menedzhment: pidruchnyk. K.: KNEU, 1998. 268 р.
  4. Zavialov P. S., Demydov V. E. Formula uspekha: marketynh (sto voprosov, sto otvetov o tom, kak effektyvno deistvovat na vneshnem rynke). 2-e yzd. M.: Mezhdunarodnye otnoshenyia, 1991. 416 р.
  5. Kotler F. Marketynh menedzhement. Ekspress-kurs / per. s anhl. SPb.: Pyter, 2003. 496 р.
  6. Lamben Zh.-Zh. Stratehycheskyi marketynh. Evropeiskaia perspektyva / per. s frants. SPb.: Nauka, 1996. 589 р.
  7. Shandezon Zh., Lansestr A. Metody prodazhy / per. s fr. M.: AO Yzdatelskaia hruppa “Prohress”, “Unyvers”, 1993. 160 p.
  8. Armand Dayan, Jerome Bon, Alain Cadix, Renaud de Maricourt, Cristian Michon, Alain Olivier Marketing. Paris: Press Universitaires de France, 1985. 456 p.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.