logo logo


Створення й тестування моделі освітньо-наукової діяльності закладу освіти: технологія, оцінювання якості, соціально-економічний вплив

НазваСтворення й тестування моделі освітньо-наукової діяльності закладу освіти: технологія, оцінювання якості, соціально-економічний вплив
Назва англійськоюCreation and testing of the educational and scientific activity model for educational institution: technology, quality assessment, socio-economic impact
АвториАртюхов А.
Принадлежність Сумський державний університет, Суми, Україна
Бібліографічний описАртюхов А. Створення й тестування моделі освітньо-наукової діяльності закладу освіти: технологія, оцінювання якості, соціально-економічний вплив. Галицький економічний вісник. 2021. Том 69. № 2. С. 7-13.
Bibliographic description (trans):Artuykhov, A. (2021). Creation and testing of the educational and scientific activity model for educational institution: technology, quality assessment, socio-economic impact. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 7-13.
Bibliographic description:Artuykhov, A. (2021). Creation and testing of the educational and scientific activity model for educational institution: technology, quality assessment, socio-economic impact. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 7-13.
UDC:

37.014.542

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.02.007
Ключові слова

заклад освіти, модель освітньо-наукової діяльності, тестування, якість освіти, соціально-економічний вплив

Короткий опис

Зроблено спробу алгоритмізації процесу створення та оцінювання якості освітньо-наукової діяльності закладу освіти із використанням аналогії з тестуванням програмних продуктів в IT-сфері. В рамках роботи для описування алгоритму створення моделі освітньо-наукової діяльності закладу освітиви користано абстрактно-логічний метод, метод аналогій, метод індукції-дедукції. Розглянуто зміст кожного з блоків наведеного алгоритму, у тому числі й з точки зору впливу на соціально-економічний розвиток держави. Запропоновано багатоступеневий механізм перевірки працездатності моделі за алгоритмом «тестування – контроль якості – внутрішнє забезпечення якості – зовнішнє забезпечення якості». В якості соціально-економічних показників моделі (системи) освітньо-наукової діяльності закладу освіти запропоновано такі індикатори, як економічна модель; оцінювання ризиків упровадження; дослідження ринку послуг та конкурентів; створення мережі субрахунків надавачів освітніх і наукових послуг; формування кошторису за кожним елементом функціонування системи; розрахунок передбачуваного фінансування на здійснення діяльності; пошук донорів та/або власних коштів для фінансування основних складових системи; місце закладу освіти у національних та/або міжнародних рейтингах, рейтингах за спеціальністю тощо; відгуки роботодавців; середня заробітна плата випускника освітньої програми; швидкість кар’єрного зростання випускника. Представлений алгоритм створення і тестування ефективної моделі освітньо-наукової діяльності , закладу дозволяє визначити умови багатоступеневої перевірки дієвості механізмів забезпечення якості. При цьому на етапах тестування, контролю якості, внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості за відгуками відповідних стейкголдерів (тестувальників). На кожному етапі алгоритму визначено соціально-економічні фактори впливу, які є інструментами подальшого коригування (за необхідності) та оптимізації роботи моделі.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Річній звіт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти: 2019. Київ. 2020. 244 с.
  2. Річній звіт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. 2020. Київ. 2021. 364 с.
  3. Resnik J. International Organizations, the «Education–Economic Growth» Black Box, and the Development of World Education Culture. 2006. Comparative Education Review. 50 (2). Р. 173–195.https://doi.org/10.1086/500692
  4. Hanushek E. A. Why quality matters in education. 2005. Finance and Development. 2005. 42 (2).Р. 15–19.
  5. Todoruţ A. V. A new architecture of quality in education. Quality – Access to Success. 2016. 17 (153). Р. 60–63.https://doi.org/10.11118/actaun201866010253
  6. Kotaskova S. K., Procházka P., Smutka L., Maitah M., Kuzmenko E., Kopecka M., Hönig V. The impact of education on economic growth: the case of India. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2018. 66 (1). Р. 253–262.
  7. Matsushita S., Siddique A., Giles M. Education and Economic Growth: A Case Study of Australia. Economic Discussion. 2006. Working paper. No. 0615.
  8. Abugamea G. The impact of Education on Economic Growth in Palestine: 1990–2014. METU Studies in Development. 2017. 44 (3). Р. 261–280. https://doi.org/10.24818/amp/2020.34-01
  9. Vorontsova A., Vasylieva T., Bilan Y., Ostasz G., & Mayboroda T. The influence of state regulation of education for achieving the sustainable development goals: Case study of central and eastern european countries. Administratie Si Management Public. 2020. 34. Р. 6–26.
  10. Mantovani D., Gouvea M., & Conejero M. Quality Gap Analysis on Education Services. International Journal of Advances in Management and Economics. 2013. 2(5). Р. 30–39.
  11. Keban Y. B., Arifin S., & Wahyono R. SWOT Analysis and Its Implementation Strategies in Educational Management. Journal of Education and Practice. 2019. 10 (12). Р. 86–92. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102219
  12. Cox J. The higher education environment driving academic library strategy: A political, economic, social and technological (PEST) analysis. The Journal of Academic Librarianship. 2021. 47 (1). 102219.
  13. Knowledge Economy Index. URL: https://www.ebrd.com/news/publications/brochures/ebrd-knowledge-economy-index.html (date of appeal 02/18/2021).
  14. Global Knowledge Index. URL: https://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/capacity-building/Global-Knowledge-Index-2020.html (date of appeal 02/18/2021).
  15. Education index. URL: http://hdr.undp.org/en/content/education-index (date of appeal 02/18/2021).
  16. Quality of the education system. URL: https://tcdata360.worldbank.org/indicators/h6ddb6eaa?country= BRA&indicator=568&viz=line_chart&years=2007,2017 (date of appeal 02/18/2021).
  17. The Right to Education Index. URL: https://www.rtei.org/en/ (date of appeal 02/18/2021).
  18. The Legatum Prosperity Index 2020. URL: https://www.prosperity.com/rankings (date of appeal 02/18/2021). https://doi.org/10.1596/1813-9450-8314
  19. Altinok N., Angrist N., Patrinos H. A. Global Data Set on Education Quality (1965–2015). Policy Research Working Paper 8314Education Global Practice Group, 2018. 78 p.

 

References:
  1. Richniy zvit Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity: 2019. Kyiv, 2020.
    244 р.
  2. Richniy zvit Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity: 2020. Kyiv, 2021.
    364 р.
  3. Resnik J. (2006). International Organizations, the “Education–Economic Growth” Black Box, and the Development of World Education Culture. Comparative Education Review, 50 (2). Р. 173–195. https://doi.org/10.1086/500692
  4. Hanushek E. A. (2005). Why quality matters in education. Finance and Development, 42 (2), Р. 15–19.
  5. Todoruţ A. V. (2016). A new architecture of quality in education. Quality Access to Success, 17 (153),
    Р. 60–63.
  6. Kotaskova S. K., Procházka P., Smutka L., Maitah M., Kuzmenko E., Kopecka M., Hönig V. (2018). The impact of education on economic growth: the case of India. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 66 (1). Р. 253–262. https://doi.org/10.11118/actaun201866010253
  7. Matsushita S., Siddique A., Giles M. (2006). Education and Economic Growth: A Case Study of Australia. Economic Discussion, working paper. No. 0615.
  8. Abugamea G. (2017). The impact of Education on Economic Growth in Palestine: 1990–2014. METU Studies in Development, 44 (3). Р. 261–280.
  9. Vorontsova A., Vasylieva T., Bilan Y., Ostasz G., & Mayboroda T. (2020). The influence of state regulation of education for achieving the sustainable development goals: Case study of central and eastern european countries. Administratie Si Management Public. 2020 (34) Р. 6–26. https://doi.org/10.24818/amp/2020.34-01
  10. Mantovani D., Gouvea M., & Conejero M. (2013). Quality Gap Analysis on Education Services. International Journal of Advances in Management and Economics. 2 (5). Р. 30–39.
  11. Keban Y. B., Arifin S., & Wahyono R. (2019). SWOT Analysis and Its Implementation Strategies in Educational Management. Journal of Education and Practice, 10 (12). Р. 86–92.
  12. Cox J. (2021). The higher education environment driving academic library strategy: A political, economic, social and technological (PEST) analysis. The Journal of Academic Librarianship, 47 (1), 102219. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102219
  13. Knowledge Economy Index. URL: https://www.ebrd.com/news/publications/brochures/ebrd-knowledge-economy-index.html (date of appeal 02/18/2021).
  14. Global Knowledge Index. URL: https://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/capacity-building/Global-Knowledge-Index-2020.html (date of appeal 02/18/2021).
  15. Education index. URL: http://hdr.undp.org/en/content/education-index (date of appeal 02/18/2021).
  16. Quality of the education system. URL: https://tcdata360.worldbank.org/indicators/h6ddb6eaa?country= BRA&indicator=568&viz=line_chart&years=2007,2017 (date of appeal 02/18/2021).
  17. The Right to Education Index. URL: https://www.rtei.org/en/ (date of appeal 02/18/2021).
  18. The Legatum Prosperity Index 2020. URL: https://www.prosperity.com/rankings (date of appeal 02/18/2021). 
  19. Altinok N., Angrist N., Patrinos H. A. (2018). Global Data Set on Education Quality (1965–2015). Policy Research Working Paper 8314, Education Global Practice Group. 78 p. https://doi.org/10.1596/1813-9450-8314

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.