logo logo


Корпоративно-соціальна відповідальність ЗВО як конкурентна перевага на ринку освітніх послуг

НазваКорпоративно-соціальна відповідальність ЗВО як конкурентна перевага на ринку освітніх послуг
Назва англійськоюCorporate social responsibility of hei as a competitive advantage in the market of educational services
АвториБутко К., Єщенко М., Мінакова В.
Принадлежність Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна Луганський національний аграрний університет, Старобільськ, Україна
Бібліографічний описБутко К., Єщенко М., Мінакова В. Корпоративно-соціальна відповідальність ЗВО як конкурентна перевага на ринку освітніх послуг. Галицький економічний вісник. 2021. Том 69. № 2. С. 103-109.
Bibliographic description (trans):Butko, K., Yeshchenko, M. and Minakova, V. (2021). Corporate social responsibility of hei as a competitive advantage in the market of educational services. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 103-109.
Bibliographic description:Butko, K., Yeshchenko, M. and Minakova, V. (2021). Corporate social responsibility of hei as a competitive advantage in the market of educational services. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 103-109.
UDC:

378.6.07:624:005.35

 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.02.103
Ключові слова

корпоративно-соціальна відповідальність, заклад вищої освіти, вища освіта, соціально-відповідальна академія, сучасний ЗВО

Короткий опис

Присвячено аналізу формування розвитку корпоративно-соціальної відповідальності (КСВ) в закладі вищої освіти. Досліджено особливості формування корпоративно-соціальної моделі та її сутність. Визначено соціальну відповідальність та її роль у розвитку культури навчального закладу. Доведено, що на практиці механізм формування корпоративної соціальної відповідальності у закладах вищої освіти має вкрай важливе значення. Проаналізовано та описано фактори, які узагальнюють усвідомлення актуальності корпоративно-соціальної відповідальності відповідно до високого попиту освіти, особливо у змісті стосунків з працівниками, споживачами та повагою до навколишнього середовища. Висвітлено результативну діяльність закладів вищої освіти. Досліджено наслідки впровадження корпоративно-соціальної відповідальності у роботу керівництва та підпорядкованих працівників в Академії, а також в цілому в закладах вищої освіти України. Ринок освітніх послуг повинен забезпечувати набуття у випускників достатнього рівня професійної кваліфікації, а тому керівництво освітніх закладів несе відповідальність за надані освітні послуги, тим самим будує підґрунтя формування корпоративної соціальної відповідальності як в своїй роботі, так і у студентів. Тим самим заклад вищої освіти формує гарну репутацію, підвищує конкурентоспроможність на ринку освітніх послуг. Описано умовні рівні, на які поділяється корпоративно-соціальна відповідальність, а також визначено, яким саме рівням відповідає КСВ ДонНАБА та ЛугНАУ, яка життєва позиція освітніх закладів, на що слід звернути увагу, щоб набути сталого розвитку. Визначено перспективи впровадження соціально відповідальної поведінки в корпоративну політику та стратегію стійкого розвитку закладів вищої освіти. Розглянуто проблеми модифікації концепції корпоративної соціальної відповідальності в контексті освітньої соціальної відповідальності. Описано основні ресурси корпоративно-соціальної відповідальності закладів освітньої діяльності та її ключові фактори, визначено напрямки та види діяльності.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

  1. Колот А. М. Корпоративна соціальна відповідальність: сучасна філософія, проблеми засвоєння. «Економіка України». 2014. 3 (628). С. 70–82.
  2. Гордієнко Л. А. Моделі корпоративної соціальної відповідальності. Вісник ОНУ імені І. І. Мечникова. 2014. Т. 19. Вип. 2/5. С. 34–38.
  3. Грішнова О. Соціальна відповідальність університетів України: порівняльний аналіз та основні напрями розвитку. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2014. С. 11–17.
  4. Кирчата І. М., Шершенюк О. М. Забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти в контексті соціальної відповідальності. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2020. С. 80–89. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/piprp_2020_1_10.
  5. Agnieszka Cybal-Michalska. Społeczna odpowiedzialność uczelni wyższych. Rocznik lubuski. Tom. 41, część 2. 2015. P. 89–96.
  6. Дєліні М. М. Соціальна відповідальність вищої освіти в Україні. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Вип. 9 (4). С. 165–168.
  7. Козирєва О. В., Здорік Т. А. Побудова механізму формування корпоративної соціальної відповідальності підприємств. Професійний менеджмент в сучасних умовах розвитку ринку: матеріали. VI наук.-практ. конф. з міжнар. участю (м. Харків, 1 листопада 2017 р.). Харків, 2017. С. 397–401.
  8. Баюра Д. Корпоративна соціальна відповідальність у системі корпоративного управління. Україна: аспекти праці. 2009. № 1. С. 21–25.

 

References:
  1. Kolot A. M. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: suchasna filosofiia, problemy zasvoiennia. “Ekonomika Ukrainy”. 2014. 3 (628). Р. 70–82.
  2. Hordiienko L. A. Modeli korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova. 2014. T. 19. Vyp. 2/5. Р. 34–38.
  3. Hrishnova O. Sotsialna vidpovidalnist universytetiv Ukrainy: porivnialnyi analiz ta osnovni napriamy rozvytku. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. 2014. Р. 11–17.
  4. Kyrchata I. M., Shersheniuk O. M. Zabezpechennia konkurentospromozhnosti zakladu vyshchoi osvity v konteksti sotsialnoi vidpovidalnosti. Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryiemnytstva. 2020. Р. 80–89. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/piprp_2020_1_10.
  5. Agnieszka Cybal-Michalska. Społeczna odpowiedzialność uczelni wyższych. Rocznik lubuski. Tom. 41, część 2. 2015. Р. 89–96.
  6. Dielini M. M. Sotsialna vidpovidalnist vyshchoi osvity v Ukraini. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. 2014. Vyp. 9 (4). Р. 165–168.
  7. Kozyrieva O. V., Zdorik T. A. Pobudova mekhanizmu formuvannia korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstv. Profesiinyi menedzhment v suchasnykh umovakh rozvytku rynku: materialy. VI nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu, m. Kharkiv, 1 lystopada 2017 r. Kharkiv. 2017. Р. 397–401.
  8. Baiura D. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist u systemi korporatyvnoho upravlinnia. Ukraina: aspekty pratsi. 2009. No. 1. Р. 21–25.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.