logo logo


Управління інтегральним рівнем конкурентоспроможності продукції підприємств сільськогосподарського машинобудування

НазваУправління інтегральним рівнем конкурентоспроможності продукції підприємств сільськогосподарського машинобудування
Назва англійськоюIntegral management of the competitiveness level of agricultural machine-building enterprises products
АвториПавлова О., Олійник І.
Принадлежність Економіко-технологічний інститут імені Роберта Ельворті, Кропивницький, Україна
Бібліографічний описПавлова О., Олійник І. Управління інтегральним рівнем конкурентоспроможності продукції підприємств сільськогосподарського машинобудування. Галицький економічний вісник. 2021. Том 69. № 2. С. 110-117.
Bibliographic description (trans):Pavlova, O., Oliinyk, I. (2021). Integral management of the competitiveness level of agricultural machine-building enterprises products. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 110-117.
Bibliographic description:Pavlova, O., Oliinyk, I. (2021). Integral management of the competitiveness level of agricultural machine-building enterprises products. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 110-117.
UDC:

330.322:621

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.02.110
Ключові слова

конкурентоспроможність продукції, оцінювання конкурентоспроможності сільськогосподарської техніки, конкурентні переваги, система показників конкурентоспроможності продукції, система регулювання конкурентоспроможності

Короткий опис

В умовах посилення конкурентної боротьби для кожного підприємства невід’ємним і необхідним атрибутом сучасної успішної компанії є завдання збереження і підвищення рівня конкурентоспроможності своєї продукції. Доведено, що визначальною умовою успішності прийняття управлінських рішень щодо посилення конкурентних позицій продукції на ринках збуту стає об’єктивне і своєчасне кількісне оцінювання конкурентоспроможності продукції. Визначено, що кількісне оцінювання комплексного показника рівня конкурентоспроможності продукції доцільно проводити на основі інтегрального показника конкурентоспроможності продукції. Аналіз рівня конкурентоспроможності продукції підприємств сільськогосподарського машинобудування проведено на прикладі обприскувачів. Дослідження проводилося на прикладі продукції одного з найбільших підприємств сільськогосподарсь-
кого машинобудування України АТ «Ельворті». За підсумками розрахунків оцінювання конкуренто-
спроможності обприскувачів зроблено висновок про конкурентоспроможність представленої моделі обприскувача Tetis 24 (АТ «Ельворті») у порівнянні з аналогами: обприскувачами UX5200 Amazone (Німеччина), 840 John Deere (США) 3000 Hardi Navigator (Данія) та ОПК-3000-24 (ПрАТ «Богуславська сільгосптехніка») на визначеному сегменті. Проведений аналіз показав, що обприскувач Tetis 24 не є конкурентоспроможним у порівнянні з обприскувачем Amazone та John Deere. При цьому менш вигідним є порівняння конкурентоспроможності вітчизняного обприскувача з американською моделлю. У порівнянні з обприскувачами виробництва ПрАТ «Богуславська Сільгосптехніка» та Hardi Navigator, обприскувач виробництва АТ «Ельворті» є конкурентоспроможним. Отриманий результат можна пояснити низьким рівнем платоспроможності споживачів визначеного сегменту, які виставляють порівняно невисокі вимоги до показників якості, сервісу та маркетингового просування обприскувача. Результати проведеного аналізу дають можливість вітчизняним виробникам здійснювати керований процес управління рівнем конкурентоспроможності продукції залежно від особливостей її реалізації на ринку. Підвищення рівня конкурентоспроможності продукції буде забезпечувати оптимальне та ефективне використання наявних ресурсів підприємства, дозволить найефективніше спланувати маркетингову діяльність щодо виходу на нові ринки збуту продукції, підвищить сервісне обслуговування за рахунок найповнішого забезпечення потреб споживачів.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Ансофф І. Стратегічне управління / пер. з англ. Москва. Економіка, 1989. 563 с.
  2. Офіційний сайт АТ «Ельворті». URL: https://www.elvorti.com/index.php?part= static&lang =ru& cname=about (дата звернення: 20.05.2020).
  3. Портер Е. М. Конкурентна стратегія: Методика аналізу галузей і конкурентів / пер. з англ. І. Минервин. Москва: Альпіна Бізнес Букс, 2005. 454 с.
  4. Родионова Л. Н., Кантор О. Г., Хакимова Ю. Р. Оценка конкурентоспособности продукции. Маркетинг в России и за рубежом. 2000. № 1. С. 63–77.
  5. Стратегия развития предприятия: виды, разработка, внедрение. URL: https://www.gd.ru/articles/ 9584-strategiya-razvitiya-predpriyatiya (дата звернення: 20.05.2020).
  6. Томпсон А. А. та ін. Стратегічний менеджмент. Москва: Видавничий дім «Вільямс», 2006. 928 с.

 

References:
  1. Ansoff I. (1989) Stratehichne upravlinnia [Strategic management], Ekonomika Publ, Moscov, Russia.
  2. Official site of the JSC “Elvorti”. URL: https://www.elvorti.com/index.php?part=static&lang =ru& cname=about (Accessed 20 December, 2020).
  3. Porter E. M. (2005) Konkurentna stratehiia: Metodyka analizu haluzei i konkurentiv [Competition strategy: Methods of analysis of industries and competitors], Alpina Biznes Buks Publ, Moscov, Russia.
  4. Rodionova L. N., Kantor O. G. & Hakimova Ju. R. (2000). Ocenka konkurentosposobnosti produkcii. Marketing v Rossii i zarubezhom, 1, 63–77. [In Russian].
  5. gd.ru (2020) “Enterprise development strategy: types, development, implementation”. URL: https:// www.gd.ru/articles/9584-strategiya-razvitiya-predpriyatiya (Accessed 20 December, 2020).

6. Tompson A. A. and Striklend A. Dzh. (2006) Stratehichnyi menedzhment [Strategic management], Vydavnychyi dim “Viliams” Publ, Moscov, Russia.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.