logo logo


Використання еврестичних методів у маркетинговому моделюванні

НазваВикористання еврестичних методів у маркетинговому моделюванні
Назва англійськоюUse of heurestic methods in marketing modeling
АвториГолда Н., Піняк І., Поліщук Н.
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описГолда Н., Піняк І., Поліщук Н. Використання еврестичних методів у маркетинговому моделюванні. Галицький економічний вісник. 2021. Том 69. № 2. С. 137-145.
Bibliographic description (trans):Golda, N., Pinak, I. and Polishchuk, N. (2021). Use of heurestic methods in marketing modeling. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 137-145.
Bibliographic description:Golda, N., Pinak, I. and Polishchuk, N. (2021). Use of heurestic methods in marketing modeling. Galician economic journal, vol. 69, no 2, pp. 137-145.
UDC:

339.13

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.02.137
Ключові слова

маркетингове моделювання, еврестичні методи, інтегральні моделі, медіапланування, матриця, матриця експертних переваг, реклама, маркетингова модель, маркетинговий аналіз

Короткий опис

Досліджено особливості механізму використання еврестичних методів у маркетинговому моделюванні. Розкрито суть методів економічного аналізу в рекламній діяльності. Детально проаналізовано підходи до медіапланування з використанням евристичних методів. Запропоновано матрицю крокового оцінювання та матрицю експертних переваг на предмет ранжування критеріїв оцінювання реклами. Обґрунтовано використання інтегральних моделей для моделювання рекламних кампаній. Наведено математичні вирази для застосування їх при складанні інтегральних моделей та використанні евристичних методів у медіаплануванні. Запропоновано матрицю експертних переваг на предмет ранжування критеріїв оцінювання реклами. Запропоновано використання методу «Дельфі» для опрацювання результатів аналізу ітеративного зближення думок. Представлено результати моделювання варіантів оцінювання вибору рекламоносіїв. Доведено, що в умовах ринкової економіки зростає значення моделювання маркетингових процесів і полягає в тому, що спочатку необхідно на лабораторних моделях провести випробування, а потім у діючих ринкових умовах моделювати процеси, необхідні для якісної діяльності підприємств на ринку. В період кризового стану в більшості підприємств назріває необхідність стратегічного прогнозування своєї діяльності і з цією метою доцільно використовувати методи економічного аналізу. Досліджено, що до евристичних методів (методів активізації творчості, нестандартного мислення) відносять і групу методів генерації варіантів рішень проблеми. Встановлено, що методи евристичного пошуку різноманітні й налічують як методи активізації творчості, так і їх модифікації та комбінації. Запропоновано провести моделювання з використанням евристичних методів у кілька етапів. Для цього використано покроковаву модель, яка становить тридцять кроків. У статті для маркетингового аналізу використовуються експертні методи, так як вони є комплексом логічних та математичних прийомів, у результаті яких від фахівців-експертів отримують інформацію, необхідну для прийняття зважених раціональних управлінських рішень. У дослідженні використано як методи ненаправленого пошуку, до яких входять методи мозкового штурму, експертних оцінювань, асоціацій та аналогій, контрольних запитань, колективного блокноту, так і направленого пошуку алгоритму розв’язання винахідницьких задач. Евристичні методи застосовуються у маркетинговому аналізі, бо передбачають вивчення та формалізацію мислення людини при вирішенні нею різноманітних проблем. Запропоновано для розв’язання проблеми вибору виду реклами удосконалити алгоритм вибору оптимального виду реклами, який здійснюється у чотири етапи й має чітку евристичну основу. У даному алгоритмі запропоновано включити у третій етап визначення комплексного пріоритету, який дасть можливість якісно оцінити відібрані варіанти реклами. Комплексний показник для кожного виду реклами визначається як сума добутків відносних пріоритетів реклами на відносні пріоритети критеріїв їх оцінювання. Вид реклами, який отримав найбільше значення пріоритету, може вважатися найкращим для даного підприємства.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент. 2-ге вид., доп. К.: КНЕУ, 2003. 440 с.
  2. Ромат Е. Реклама. 6-е изд. СПб.: Питер, 2003. 560 с.
  3. Скибінський С. Маркетинг. Львів, 2000. 640 с.
  4. Каракоз И. И., Самборский В. И. Теория экономического анализа. К.: Вища школа, 1989. 255 с.
  5. Серединська В. М., Загородна О. М., Білоус О. С., Федорович Р. В. Економічний аналіз. Тернопіль: Видавництво Астон, 2007. 416 с.

 

References:
  1. .Lukianets T. I. (2003) Reklamnyi menedzhment [Advertising management]. Kyiv: KNEU. [In Ukraine].
  2. Romat E.( 2003) Reklama [Advertising] SPb.: Piter. [In Russian].
  3. Skybinskyi S. (2000) Marketynh [Marketing]. Lviv. [In Ukraine].
  4. Karakoz I. I., Samborskyi V. Y. (1989) Teoryia эkonomycheskoho analyza [Theory of economic analysis]. Kyiv: Vyshcha shkola. [In Ukraine].
  5. Seredynska V. M., Zahorodna O. M., Bilous O. S., Fedorovych R. V. (2007) Ekonomichnyi analiz [Economic analysis]. Ternopil: Aston. [In Ukraine].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.