Великі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки
Назва | Великі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки |
Назва англійською | Big data and their role in the digital economy formation |
Автори | Дзямулич М., Шматковська Т., Борисюк О. |
Принадлежність | Луцький національний технічний університет, Луцьк, Україна Волинський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, Україна |
Бібліографічний опис | Дзямулич М., Шматковська Т., Борисюк О. Великі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки. Галицький економічний вісник. 2021. Том 70. № 3. С. 16-21. |
Bibliographic description (trans): | Dziamulych, M., Shmatkovska, T. and Borysiuk, O. (2021). Big data and their role in the digital economy formation. Galician economic journal, vol. 70, no 3, pp. 16-21. |
Bibliographic description: | Dziamulych, M., Shmatkovska, T. and Borysiuk, O. (2021). Big data and their role in the digital economy formation. Galician economic journal, vol. 70, no 3, pp. 16-21. |
UDC: | 330.47 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.03.016 |
Ключові слова |
цифрова економіка, Великі дані, діджиталізація, економічний аналіз, бізнес-процеси
|
Короткий опис |
Досліджено особливості формування цифрової економіки під впливом розвитку новітніх технологій та посилення діджиталізації бізнес-процесів в економічних системах, які мають своїм наслідком інтенсивне розповсюдження Великих даних. Визначено, що сучасний етап трансформації глобальної економіки значною мірою залежить від ефективності застосування специфічних засобів програмно-технічного аналізу різноманітних даних і потребує високої результативності статистичних та економетричних методів дослідження економічних процесів, які відбуваються в економічних системах. Відповідно, зростає актуальність дослідження системи Великих даних як таких, що постійно надходять та опрацьовуються в режимі онлайн і створюють суттєвий вплив на різноманітні бізнес-процеси, сприяючи та прискорюючи їх інтеграцію в систему цифрової економіки. З’ясовано, що на практиці Великі дані відносяться до необмеженого набору даних великого обсягу, відзначаються високою частотою оновлення, а також включають в себе досить конкретну персоналізовану та деталізовану інформацію про користувача, що дає змогу з високою достовірністю формувати моделі поведінки споживачів, а також розробляти нові ефективні бізнес-моделі, реалізація яких з високою ймовірністю призведе до успіху запланованих заходів. Таким чином Великі дані дозволяють значно підвищити ефективність та прибутковість традиційного бізнесу за умови включення його до нової системи цифрової економіки. Визначено, що на сучасному етапі трансформації економічних систем Великі дані за своєю сутністю виступають як специфічний продукт діджиталізації економіки, використання нових комп’ютерних технологій та поведінки споживачів на технологічно розвиненому ринку, який характеризується як ринок цифрової економіки. Досліджено, що Великі дані в даний час необхідно розглядати як новий цифровий елемент економічного аналізу, що забезпечує широкі можливості щодо інноваційних методів вирішення проблем у бізнес-процесах. При цьому використання великих даних значною мірою залежить від сукупності різноманітних факторів, вплив котрих відзначається різними темпами надходження даних. Тому практика використання методів економічного аналізу з використанням великих даних у сучасних умовах набуває особливої актуальності при проведенні досліджень економічних систем на макро- і мікрорівні. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |