logo logo


Великі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки

НазваВеликі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки
Назва англійськоюBig data and their role in the digital economy formation
АвториДзямулич М., Шматковська Т., Борисюк О.
Принадлежність Луцький національний технічний університет, Луцьк, Україна Волинський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, Україна
Бібліографічний описДзямулич М., Шматковська Т., Борисюк О. Великі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки. Галицький економічний вісник. 2021. Том 70. № 3. С. 16-21.
Bibliographic description (trans):Dziamulych, M., Shmatkovska, T. and Borysiuk, O. (2021). Big data and their role in the digital economy formation. Galician economic journal, vol. 70, no 3, pp. 16-21.
Bibliographic description:Dziamulych, M., Shmatkovska, T. and Borysiuk, O. (2021). Big data and their role in the digital economy formation. Galician economic journal, vol. 70, no 3, pp. 16-21.
UDC:

330.47

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.03.016
Ключові слова

цифрова економіка, Великі дані, діджиталізація, економічний аналіз, бізнес-процеси

 

 

Короткий опис

Досліджено особливості формування цифрової економіки під впливом розвитку новітніх технологій та посилення діджиталізації бізнес-процесів в економічних системах, які мають своїм наслідком інтенсивне розповсюдження Великих даних. Визначено, що сучасний етап трансформації глобальної економіки значною мірою залежить від ефективності застосування специфічних засобів програмно-технічного аналізу різноманітних даних і потребує високої результативності статистичних та економетричних методів дослідження економічних процесів, які відбуваються в економічних системах. Відповідно, зростає актуальність дослідження системи Великих даних як таких, що постійно надходять та опрацьовуються в режимі онлайн і створюють суттєвий вплив на різноманітні бізнес-процеси, сприяючи та прискорюючи їх інтеграцію в систему цифрової економіки. З’ясовано, що на практиці Великі дані відносяться до необмеженого набору даних великого обсягу, відзначаються високою частотою оновлення, а також включають в себе досить конкретну персоналізовану та деталізовану інформацію про користувача, що дає змогу з високою достовірністю формувати моделі поведінки споживачів, а також розробляти нові ефективні бізнес-моделі, реалізація яких з високою ймовірністю призведе до успіху запланованих заходів. Таким чином Великі дані дозволяють значно підвищити ефективність та прибутковість традиційного бізнесу за умови включення його до нової системи цифрової економіки. Визначено, що на сучасному етапі трансформації економічних систем Великі дані за своєю сутністю виступають як специфічний продукт діджиталізації економіки, використання нових комп’ютерних технологій та поведінки споживачів на технологічно розвиненому ринку, який характеризується як ринок цифрової економіки. Досліджено, що Великі дані в даний час необхідно розглядати як новий цифровий елемент економічного аналізу, що забезпечує широкі можливості щодо інноваційних методів вирішення проблем у бізнес-процесах. При цьому використання великих даних значною мірою залежить від сукупності різноманітних факторів, вплив котрих відзначається різними темпами надходження даних. Тому практика використання методів економічного аналізу з використанням великих даних у сучасних умовах набуває особливої актуальності при проведенні досліджень економічних систем на макро- і мікрорівні.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Мудла Д. В. Антимонопольне регулювання технологій Big Data в умовах цифрової економіки. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 23. С. 94–100.https://doi.org/10.32702/2306-6814.2018.23.94
  2. Поліщук О. К. Роль та місце Big Data в діджиталізації аналітичних процесів. «Сучасні тенденції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні»: ІV Міжнародна наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 12 березня 2021 р.). Вінниця, 2021.
  3. Шубина В. И., Кузнецова Е. Л. Big Data: граница инноваций, развития и конкуренции. Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2017. № S13. URL: http://e-koncept.ru/ 2017/470161.htm (дата звернення: 10.04.2021).
  4. Einav L., Levin J. Economics in the age of big data. Science. 2014. Vol. 346. Issue 6210. P. 715–721.https://doi.org/10.1126/science.1243089
  5. Harding, M. «A Good Public Data Policy» The Future of Data-Driven Innovation. US Chamber of Commerce Foundation. 2014. P. 42–51
  6. Harding M. H., Hersh J. Big Data in economics. IZA World of Labor, 2018. Vol. 451.https://doi.org/10.15185/izawol.451
  7. Taylor L., Schroeder R., Meyer E. Emerging practices and perspectives on Big Data analysis in economics: Bigger and better or more of the same? Big Data & Society. 2014. Vol. 1. Iss. 2.https://doi.org/10.1177/2053951714536877
  8. Varian H. R. Big data: New tricks for econometrics. Journal of Economic Perspectives. 2014. Vol. 28 (2). P. 3–28.https://doi.org/10.1257/jep.28.2.3

 

References:

  1. Mudla D. V. Antymonopolne reguliuvannia tekhnologiy Big Data v umovakh tsyfrovoii ekonomiky [Antitrust regulation of Big Data technologies in the digital economy]. Investycii: praktyka ta dosvid. 2018. Vol. 23. P. 94–100. [In Ukrainian].https://doi.org/10.32702/2306-6814.2018.23.94
  2. Polishchuk O. K. Rol ta misce Big Data v didzhytalizatsii analitychnykh protsesiv [The role and place of Big Data in the digitalization of analytical processes]. IV International Scientific and Practical Conference “Modern trends in financial and innovation and investment processes in Ukraine” (Vinnytsia, March 12, 2021). [In Ukrainian].
  3. Shubina V. I., Kuznetsova E. L. Big Data: granitsa innovatsiy, razvitia I konkerentsii [Big Data: the frontier of innovation, development and competition]. Nauchno-metodicheskii elektronnyi zhurnal “Konzept”. 2017. Vol. S 13. URL: http://e-koncept.ru/2017/470161.htm (Accessed on: 10 Apr. 2021). [In Russian].
  4. Einav L., Levin J. Economics in the age of big data. Science. 2014. Vol. 346. Issue 6210. P. 715–721.https://doi.org/10.1126/science.1243089
  5. Harding M. “A Good Public Data Policy” The Future of Data-Driven Innovation. US Chamber of Commerce Foundation. 2014. P. 42–51
  6. Harding M. H., Hersh J. Big Data in economics. IZA World of Labor, 2018. Vol. 451.https://doi.org/10.15185/izawol.451
  7. Taylor L., Schroeder R., Meyer E. Emerging practices and perspectives on Big Data analysis in economics: Bigger and better or more of the same? Big Data & Society. 2014. Vol. 1. Iss. 2.https://doi.org/10.1177/2053951714536877
  8. Varian H. R. Big data: New tricks for econometrics. Journal of Economic Perspectives. 2014. Vol. 28 (2). P. 3–28.https://doi.org/10.1257/jep.28.2.3

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.