logo logo


Закордонний досвід стимулювання збуту послуг та його застосування на українському ринку

НазваЗакордонний досвід стимулювання збуту послуг та його застосування на українському ринку
Назва англійськоюForeign experience of service sales promotion and its application in the Ukrainian market
АвториДолгальова О., Карасьова М., Конєва А.
Принадлежність Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна Інститут дигіталізації та електричних приводів, Хайльбронн, Німеччина
Бібліографічний описДолгальова О., Карасьова М., Конєва А. Закордонний досвід стимулювання збуту послуг та його застосування на українському ринку. Галицький економічний вісник. 2021. Том 70. № 3. С. 133-139.
Bibliographic description (trans):Dolgalova, O., Karasova, M. and Konyevа A. (2021). Foreign experience of service sales promotion and its application in the Ukrainian market. Galician economic journal, vol. 70, no 3, pp. 133-139.
Bibliographic description:Dolgalova, O., Karasova, M. and Konyevа A. (2021). Foreign experience of service sales promotion and its application in the Ukrainian market. Galician economic journal, vol. 70, no 3, pp. 133-139.
UDC:

331.330.341.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.03.133
Ключові слова

збут, стимулювання  збуту, закордонний досвід, послуги, реклама, просування

Короткий опис

Сьогодні для організації ефективної роботи компанії та отримання гарних показників діяльності у цілому по підприємству, потрібно приділяти значну увагу процесу організації збутової діяльності. В умовах підвищення рівня конкуренції на ринках, збільшення вимог споживачів до якості товарів та обслуговування, зменшення платоспроможності й попиту у споживачів стає зрозумілим, що на підприємстві необхідно впровадити ефективно діючу систему організації збутової діяльності, оскільки зараз майже кожне підприємство задається актуальними на сьогодні питаннями, ставить перед собою завдання з оптимізації й удосконалення збутової діяльності й скороченню рівня витрат. Загалом дана робота присвячена виявленню особливостей іноземного досвіду стимулювання збуту послуг та можливості його застосування на українському ринку. Для глибшого дослідження ми звернулися до історичного походження поняття «стимул», розглянули трактування вітчизняних вчених щодо сутності стимулювання збуту послуг та зазначили головну відмінність від будь-якого іншого засобу комунікації. Проте кажучи про комунікацію, ми визначили спорідненість збуту й реклами та розглянули історичне походження поняття «ATL» – above the line (над рискою) і «BTL» – below the line (під рискою), що часто зустрічаються в сучасній літературі з маркетингу. Визначивши характер та спрямованість, від яких стимулювання збуту послуг набуває своєї цілі, сформулювали головні причини, завдяки яким зацікавленість даним питанням залишається актуальним, а також його головні переваги й недоліки. Дослідили сутність американської та японської моделей стимулювання збуту, й підбили підсумок тенденції до даного явища в іноземних суб’єктів ведення господарської діяльності. За результатами проведених досліджень зазначили, яку модель доцільніше використовувати на українському ринку господарювання і що вона дасть для подальшого зростання обсягів збуту. Запропонували об'єднати методи стимулювання у кілька великих груп та охарактеризували їх основні відмінності. Для ефективного використання набутих знань сформували заходи, за допомогою яких стає можливим поліпшення збутової системи в різних напрямках впливу.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Голікова Г. А. Удосконалення системи збуту підприємства роздрібної торгівлі. Актуальні проблеми економіки та управління: збірник наукових праць молодих вчених. 2017. Вип. 11. URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/102838 (дата звернення 17.03.2021)
  2. Карпова, С. В. Маркетинг: теорія і практика: навчальний посібник для бакалаврів. Юрайт, 2019. 408 с.
  3. Квятковська Л. А. Стан та напрями розвитку конкурентоспроможності машинобудівної продукції. Ефективна економіка. 2013. № 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_3_34 (дата звернення 16.03.2021)
  4. Корінев В. Л. Особливості стимулювання збуту продукції вітчизняних підприємств на ринку. Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки. 2017. № 1. С. 32–39. URL: http:// nbuv.gov.ua/UJRN/Vznu_eco_2017_1_6 (дата звернення 17.03.2021)
  5. Мальська М. П. Основи маркетингу в туризмі: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 336 с.
  6. Пилипчук В. П. Концептуальні засади стимулювання збуту товарів та послуг. Формування ринкової економіки: збірник наукових праць. Київ: КНЕУ, 2019. Спец. вип.: Маркетинг в Україні: теорія і практика. С. 570–581.
  7. Халіна В. Ю., Корсунський Г. Ю. Місце системи збуту у маркетинговій діяльності підприємства. Молодий вчений. 2017 № 4.4 (44.4). С. 116–119.

 

References:
  1. Gholikova Gh. A. (2017) Udoskonalennja systemy zbutu pidpryjemstva rozdribnoji torghivli [Improving the distribution s system of the retail trade enterprise]. Aktualjni problemy ekonomiky ta upravlinnja: zbirnyk naukovykh pracj molodykh vchenykh (electronic journal). Vol. 11. URL: http://ape.fmm.kpi.ua/ article/view/102838 (accessed 17 March 2021).
  2. Karpova S. V. (2019) Marketyngh: teorija i praktyka [Marketing: theory and practice]: navchaljnyj posibnyk dlja bakalavriv [a textbook for bachelors]. Jurayt. 408 p. [In Ukrainian].
  3. Kvjatkovsjka L. A. (2013) Stan ta naprjamy rozvytku konkurentospromozhnosti mashynobudivnoji produkciji [The state and directions of development of competitiveness of machine-building products]. Efektyvna ekonomika (electronic journal). No. 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_3_34  (accessed 16 March 2021).
  4. Korinev V. L. (2017) Osoblyvosti stymuljuvannja zbutu produkciji vitchyznjanykh pidpryjemstv na rynku [Features of distribution s stimulating of domestic enterprises in the market]. Visnyk Zaporizjkogho nacionaljnogho universytetu. Ekonomichni nauky. No. 1. P. 32–39. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Vznu_eco_2017_1_6 (accessed 17 March 2021).
  5. Maljsjka M. P. (2016) Osnovy marketynghu v turyzmi [Fundamentals of marketing in tourism]: pidruchnyk [a textbook]. Kyiv: Center for Educational Literature. 336 p. [In Ukrainian].
  6. Pylypchuk V. P. (2019) Konceptualjni zasady stymuljuvannja zbutu tovariv ta poslugh [Conceptual principles of distribution s stimulating of goods and services]. Formuvannja rynkovoji ekonomiky: zbirnyk naukovykh pracj. Kyiv: KNEU, Special issue: Marketing in Ukraine: theory and practice. P. 570–581.
  7. Khalina V. Ju., Korsunsjkyj Gh. Ju. (2017) Misce systemy zbutu u marketynghovij dijaljnosti pidpryjemstva [The place of the distribution s system in the marketing activities of the enterprise]. Molodyj vchenyj. No. 4.4 (44.4). P. 116–119.

 

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.