logo logo


Національні ділові культури: методологія та науково-практичні цілі дослідження

НазваНаціональні ділові культури: методологія та науково-практичні цілі дослідження
Назва англійськоюNational business cultures: methodology and scientific and practical research objectives
АвториЧеботарьов Є.
Принадлежність ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», Старобільськ, Україна
Бібліографічний описЧеботарьов Є. Національні ділові культури: методологія та науково-практичні цілі дослідження. Галицький економічний вісник. 2021. Том 71. № 4. С. 33-42.
Bibliographic description (trans):Chebotarov, Ie. (2021). National business cultures: methodology and scientific and practical research objectives. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 33-42.
Bibliographic description:Chebotarov, Ie. (2021). National business cultures: methodology and scientific and practical research objectives. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 33-42.
UDC:

005.72:339.92

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.033
Ключові слова

національні ділові культури, економічна компаративістика, методологія, методи, тренди трансформації національних ділових культур, релігія, COVID-19

Короткий опис

Проблеми реалізації євроінтеграційного курсу України та низка інших питань сучасної світової економіки (дезінтеграційні процеси та тенденції, котрі наочно підтверджуються на
прикладі Brexit та неспроможність міжнародних організацій ефективно діяти у надзвичайних ситуаціях, що показує розповсюдження і масштаб пандемії COVID-19) актуалізують значення розроблення міждисциплінарної проблеми національних ділових культур. На підґрунті узагальнення внеску
засновників теорії національних ділових культур (Г. Хофстеде, Ч. Хампден-Тернера і Ф. Тромпенаарса
та Р. Льюіса) і власних науково-практичних розроблень даної проблеми надано авторську дефініцію опірної категорії дослідження «національні ділові культури», визначено зміст методології її дослідження, гносеологічні обмеження (вимоги теоретичного пізнання) та співвідношення методології з предметом дослідження. Виокремлено блоки (укрупнені групи) методів дослідження національних ділових культур, ідентифіковано конкретні методи у межах кожного блоку та визначено науково-практичні цілі дослідження відповідно до кожного методу. Блоками методів пізнання національних ділових культур виокремлено: загальнонаукові, соціально-гуманітарні, економіко-математичні, прикладні та спеціальні. Обґрунтовано спробу визначення чинників трендів еволюційної трансформації національних ділових культур у межах середньо- та довготермінової часової перспективи (такі чинники не впливають на наявність внутрішніх рис і властивостей стійкого якісного стану національних ділових культур): роль католицизму як найсприятливішої в сучасних умовах підприємництву світової релігії; пандемія COVID-19; витіснення нафти і газу як головних джерел енергоносіїв; модифікація підприємницької діяльності під впливом інформаційних технологій; діалектичний характер універсалізації та поглиблення «самоідентифікації» національних ділових культур. Першочерговими перспективами подальшого опрацювання досліджуваної проблеми виокремлено практичне використання ідентифікованих методів задля розкриття змісту національних ділових культур як феномена теорії й практики підприємництва та життєдіяльності сучасного суспільства. 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Hofstede G. Culture’s consequences: International differences in work-related values, Beverly Hills, CA: Sage Publications, 1980. 328 p.
  2. Hampden-Turner С., Trompenaars F. The seven cultures of capitalism: Value systems for creating wealth in the United States, Britain, Japan, German, France, Sweden and the Netherlands. London: Little, Brown Book Group, 1995. 416 p.
  3. Lewis R. Cross Cultural Communication: A Visual Approach. Riversdown Hampshire, UK: Transcreen Publications, 1999. 287 р.
  4. Старостіна А. О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: підручник. Київ: Лазарит-Поліграф, 2012. 480 c.
  5. Glinkowska B., Chebotarov, V. A. «A Comparative Cross-Cultural Analysis of the Profile of A Modern Ukrainian Manager: the Imperatives of the Future in the Context of Internationalization», Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe. 2018. No. 21 (3). P. 63–74. DOI: 10.2478/cer-2018-0019.
  6. Chebotarov Ie. National Business Cultures: Research Methodology, Content and Role in Provision of International Entrepreneurship. Economic Herald of the Donbass. 2019. No. 4 (58). P. 30–33. DOI: 10.12958/1817-3772-2019-4(58)-30-33.
  7. Чеботарьов Є. «Обгрунтування кластеризації національних ділових культур як передумова ефективної міжнародної економічної політики». Вісник східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Вип. 3 (267). Квітень 2021. С. 48–52. DOI:10.33216/1998-7927-2021-267-3-48-52.
  8. Weber M. Economy and Society: An Outline of Interpretive Sociology. Berkeley, CA: University of California Press, 1978. 1469 p.
  9. Weber M. The Protestant Ethic and The Spirit of Capitalism. New York: Routledge Classics, 2001. 271 p.
  10. Hofstede Insights. URL: https://www.hofstede-insights.com.
  11. Chebotarov V., Chebotarov I. National business cultures: the influence of religion, and their role in the economic development of countries. Bulletin of Geography. Socio-economic Series. 2020. No. 50 (50). Р. 23–30. DOI: http://doi.org/10.2478/bog-2020-0029.

 

References:
  1. Hofstede, G. (1980). Culture’s consequences: International differences in work-related values. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
  2. Hampden-Turner С., Trompenaars F. (1995). The seven cultures of capitalism: Value systems for creating wealth in the United States, Britain, Japan, German, France, Sweden and the Netherlands. London: Little, Brown Book Group.
  3. Lewis, R. (1999). Cross Cultural Communication: A Visual Approach. Riversdown (Hampshire, UK): Transcreen Publications.
  4. Starostina, A. O. (2012). Marketynhovi doslidzhennia natsionalnykh i mizhnarodnykh rynkiv [Marketing research of national and international markets]. Kyiv, Lazarite-Polygraph. [In Ukrainian].
  5. Glinkowska, B., Chebotarov, V. A. (2018). “A Comparative Cross‑Cultural Analysis of the Profile of A Modern Ukrainian Manager: the Imperatives of the Future in the Context of Internationalization”, Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe. No. 21 (3). P. 63–74. DOI: 10.2478/cer-2018-0019.
  6. Chebotarov, Ie. (2019). National Business Cultures: Research Methodology, Content and Role in Provision of International Entrepreneurship. Economic Herald of the Donbass. No. 4 (58). P. 30–33. DOI: 10.12958/1817-3772-2019-4(58)-30-33.
  7. Chebotarov, I. (2021) Obhruntuvannia klasteryzatsii natsionalnykh dilovykh kultur yak peredumova efektyvnoi mizhnarodnoi ekonomichnoi polityky [Justification of clustering of national business cultures as a prerequisite for effective international economic policy], VISNIK of the Volodymyr Dahl EAST UKRAINIAN NATIONAL UNIVERSITY. 3 (267). P. 48–52. DOI: 10.33216/1998-7927-2021-267-3-48-52. [In Ukrainian].
  8. Weber, M. (1978). Economy and Society: An Outline of Interpretive Sociology. Berkeley, CA: University of California Press.
  9. Weber, M. (2001). The Protestant Ethic and The Spirit of Capitalism. New York: Routledge Classics.
  10. Hofstede Insights. URL: https://www.hofstede-insights.com.
  11. Chebotarov, V., Chebotarov I. (2020). National business cultures: the influence of religion, and their role in the economic development of countries. Bulletin of Geography. Socio-economic Series. No. 50 (50). Р. 23–30. DOI: http://doi.org/10.2478/bog-2020-0029.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.